Бавно класиране на сайт - нормално ли е?

webstil

Well-Known Member
Верно си е, че отдавна не бях пускал нов сайт и може би съм забравил какво е, знам си че SEO процеса е бавен, но сега ми се струва по-бавен отпреди.

Какво имам предвид? Сайта е онлайн някъде от 50 дни, индексиран си е от Гугъл. Конкуренцията в нишата не е много голяма и сериозна откъм SEO част, така че към он пейндж сео нещата би трябвало да са добре, за линк билдинг, нищо че сайта е толкова нов, вече имам или ако нямам още, скоро ще имам най-много и качествени линкове от конкуренцията. Блог секцията ми вече е с 6-7 статии, до декември ще са поне 20, но въпреки това имам някакви 8 индексирани ключови думи според Ahrefs и то 7 от тях изобщо не трябва да са тези, които ми трябват. Някакви странни такива, дето изобщо не са сред основните на сайта, нито пък са ми анкори на линковете...

Та това нормално ли е?

Попринцип идеята ми е до Нова година, вече да имам някакъв що годе приличен органик трафик, или ако не, то до пролетта поне. Може би е проблем, понеже е онлайн магазин, че още не са добавени всички продукти, а те всъщност са голяма част от съдържанието на онлайн магазина. Но въпреки това като сайта ти е наситен с ключови думи и имаш анкори и линкове със същите ми е супер странно изобщо да не се показват като отчетени ключови думи. Примерно имаш 2 входящи линка с думата "часовници" и в сайта ти се споменава 10 пъти "часовници" и тва не ти излиза като keyword в ahrefs. Да не бъркам нещо?
 
Привет, това е абсолютно нормално, до колкото разбирам имаш онлайн магазин и към него блог, имаш 7 статии в него. Няма как да преценя от това което само си написал, ако искаш изпрати линк на лично съобщение и ще погледна по обстойно.

- Спам с ключова дума не е решение;
- Google добре знае за магазина и блога, че са отделни;
- Трябват най-малко 40 статии вече за блог, да има добра индексация, специално за часовници;
- Много е важен link building, да е качествен, по-добър от твоят домейн;
- Грешно съдържание без анализ, просто се пишат някакви статии свързани с часовници и грешно поднасяне към Google, докарва грешни ключови думи.

Според мен, статии те са копирани или много лошо написани, което докарва проблема, цитирам: 8 индексирани ключови думи според Ahrefs и то 7 от тях изобщо не трябва да са тези, които ми трябват.

Поздрави,
Станимир И
 
Това с часовниците беше само пример, не са копирани статиите, уникални са.

Нишата е такава, че 99% от конкурентите едва ли знаят какво е СЕО и имат от 3 до 5 статии в блога си, така че 7 е добро число за начало. Повечето конкуренти имат под 10 рефериращи домейна към сайта им, а аз вече имам 10, нищо че сайта е на 50 дни, та тва ми е мисълта, при такава слаба конкуренция би трябвало вече да ми е намерило ключовите думи пък то...

За това се чудя, дали е нормално това и просто трябва да продължавам бавно и спокойно или пропускам нещо съществено?

А да, понеже има и еднакви продукти в нишата, съответно конкурентите си копират и еднаквите описания, а аз даже си играя да ги уникализирам и пренаписвам. Та да, логично е да почна да се появявам тук-там, а за сега нищо.
 
Последно редактирано:
Междудругото никой незнае гугъл какво прави.. може никога да не се класираш напред дори да имаш супер силни линкове или качествени статии.. имам чуството че всичко е на късмет ако оцелиш тотото се класираш ако ли не няма..
 
Обикновено се чака 6+ месеца докато почнат да се появават урл-ите на първите няколко страници от СЕРП.
Освен ако не е в някоя забутана ниша без почти никакви съществуващи материали по темата.

Всеки урл се оценява и класира самостоятелно, демек зависи в доста по-малка степен от останалото съдържание на домейна, отколкото си мислят повечето хора.

Беклинкове на такъв ранен етап е подозрителнo за Гугъл.

Спам на ключови думи е подозрителен за Гугъл.
 
Последно редактирано:
Занимавах се с един сайт за акумулатори, които за 2 месеца излезе на първи позиции , платформата е wordpress , има написани блогове , написани за хора не за бота на гугъл статията не е пълна с ключови думи. Информацията в сайта трябва да ти е написана добре и за хора на за гоогъл бот, направи един хубав одит на сайта , някъде имаш грешка която гугъл не харесва.Прегледай скоростта на сайта дали зарежда добре на всички устройства.Нещата са много които може да объркват гугъл, преди да започнеш с линкбилдинга прегледай сайта он пейндж.
 
Принципно в претъпкана ниша е трудно да се пробие, така че в момента ми се струва че не си работил много върху сайта. Под много нямам предвид да блъскаш яко линкове и то за кратко време, това по-скоро ще ти навреди от колкото да е полезно за НОВ домейн/сайт. Повечко статии, споделяй по групите, напиши обяви с уникален текст и сложи линк там ( нищо че в доста от сайтовете за обяви ще е текстов ). Това ще ти даде по-добър старт в тази ниша. И не не пускай обяви само в olx, а поне в топ сайтовете за обяви. Направи и копи пейст обяви в по-слабите сайтове за обяви, направи отделен уникален текст за сайтове обяви пзоволяващи поставящи линк ( хуабво е ако не те ,ързи всяка обява в сайтовете за обяви с линкове да е с уникален за себе си текст нищо че сайтовете сау мрели и не струват домейните им са хубави, да станат като мини статии ). Имам списък за такива сайтове някъде из форума. Всяка поръчка направена от сайт за обяви се опитай да я пренасочиш към сайта. Това е равно на трафик и подобрява проодължителността на сесията ). Малко ги дразни това потребителите, ако някой вече се размрънка тогава само омекваш ;), но повечето нямат против, защото получават някакви облаги от онлайн магазините с регистрацията си.
 
Последно редактирано:
За 50 дни нищо не може да се очаква, особено ако става дума за сериозна ниша. В тези ранни за сайта етапи е добре да поработите над фундамента - онпейдж и онсайт. След като домейна вече е на 6 месеца и всичко е изрядно структурно и технически, започвате с Link building-а и нямам предвид вътрешния.

Ако имате възможност, пишете и статии в блога. Спазвайте SEO правилата, когато ги пишете, но гледайте в крайна сметка да са полезни за читателите - това е най-важното. Блогът е много подходящ за пускане на външни do-follow връзки. За някой може да е странно, но това може да направи разликата в някои случаи.

Обърнете внимание на категорийните описания. Може да ги използвате за подобряване на вътрешната линк структура на магазина и разпределението на link juice-а, когато започнете да ги налинквате.

Никога не съм вярвал, че ще го кажа, но може да пуснете някаква Г Адс реклама към началната и основните страници. Не, не мисля, че има отношение към SEO фактът, че се плаща на Гугъл. Мисля, че алгоритъмът ще събере данни за user experience-а, а това може да даде положителен ранкинг сигнал и повече crawling budget при следващото обхождане.
 

Горе