НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Благодаря ти @vassy . Ако наистина е така, както казваш, то поне 80% от хората с електронни магазини ще имат проблем, защото до колкото знам най-масовото използвано е наложения платеж. Най-масовите платформи, до колкото знам, нямат опция за връзване с касов апарат - Prestashop, Opencart, Magento (може и да има, те са психопати), Wordpress...т.н. Отделно са хората, които ползват готови платформи тип маркетплейс - Olx, Amazon, Bazar, Ebay.. И да имат опция за свързване с касов апарат - със сигурност някой няма да се тръгне да си ги регистрира в НАП.

Не съм сигурен дали това наистина е целта на НАП. Ако човек има 3 различни магазина на 3 различни платформи трябва всичките да ги навърже към един касов апарат и складовите количества, номерата на фактурите и документацията да се следят едновременно от трите? Не ми се вижда възможно.
Също така някои от платформите за електронни магазини нямат опция за да се следят складовите наличности, или изобщо нямат такава функционалнот - т.е само приемат данните на клиента - както по телефона.

Попаднах и на това:
Ще използвам темата, за да обобщим новите изисквания към електронните магазини съгласно Наредба Н-18.
Според мен са 3 основни направления:
1.Магазин, който извършва продажби (чрез наета платформа) и получава приходите си единствено по банков път, има единствено задължение за деклариране на започване и спиране на дейността си.
2.Магазин, който извършва продажби (чрез наета платформа) и получава приходите си по банков път и в брой(чрез наложен платеж) има задължение за деклариране на започване и спиране на дейността си и въвеждане на ФУ съгласно измененията в наредбата.
3.Магазин, който извършва продажби (чрез наета или собствена платформа) и получава приходите си по банков път и/или в брой(чрез наложен платеж) и платформата се използва за управление на поръчките и доставките и има връзка с накои от модулите (склад, фактуриране или счетоводна програма), то ел.магазин има задължение за 1.деклариране на започване и спиране на дейността си 2.въвеждане на ФУ съглано измененията в наредбата и 3.въвеждане на СУПТО съгласно измененията в наредбата.
Източник: https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=23813.0

Ще се радвам да чуя твоето мнение и мнението на колегите и да стигнем до някакви общи изводи :)
 
@d_presta, post, както сам си цитирал
3.Магазин, който извършва продажби (чрез наета или собствена платформа) и получава приходите си по банков път и/или в брой(чрез наложен платеж) и платформата се използва за управление на поръчките и доставките и има връзка с накои от модулите (склад, фактуриране или счетоводна програма), то ел.магазин има задължение за 1.деклариране на започване и спиране на дейността си 2.въвеждане на ФУ съглано измененията в наредбата и 3.въвеждане на СУПТО съгласно измененията в наредбата.
...платформата се използва за управление на поръчките и доставките... това го прави всеки скрипт за онлайн търговия. Т.е., според мен, попада в обхвата на наредбата за СУПТО. Как да се избегне това, писах преди 2 поста.
 
За да избегнете задължението за отпечатване(издаване) на касов бон, работете с ППП, а не с наложен платеж.

Добре, след въвеждането на този нов закон, може да се продължи да се работи с ППП и да не се закупува фискално у-во, така ли?
 
Благодаря @vassy ! А според теб ако електронния магазин няма връзка с "някои от модулите (склад, фактуриране или счетоводна програма)" - счита ли се отново като СУПТО?
 
Според тази статия:
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,24032.msg143062/topicseen.html#new
ако плащането е с ППП няма задължение за регистрация на електронния магазин.
Интересно от коментарите:
"
Здравейте, правилно ли съм разбрала - ако използваме електронен магазин, но разплащанията са само по банков път - нямаме задължение за декларирането му в НАП?

Здравейте,

Чл. 52м, с който се въвеждат изискванията за елекронните магазини, се отнася само за лицата по чл. 3 от наредбата. А това са тези, които са задължени да издават касов бон. Следователно за останалите не важат изискванията на чл. 52м.

Поставили сме и на НАП този въпрос и за момента устно ни отговориха - да изискванията на чл. 52м, не се отнасят за електронните магазини, които не са задължени да издават касови бонове. Пуснали сме и официално писмено запитване и чакаме отговор. Когато го получим, ще го публикуваме в сайта. "
 
Според тази статия:
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,24032.msg143062/topicseen.html#new
ако плащането е с ППП няма задължение за регистрация на електронния магазин.
Интересно от коментарите:
"
Здравейте, правилно ли съм разбрала - ако използваме електронен магазин, но разплащанията са само по банков път - нямаме задължение за декларирането му в НАП?

Здравейте,

Чл. 52м, с който се въвеждат изискванията за елекронните магазини, се отнася само за лицата по чл. 3 от наредбата. А това са тези, които са задължени да издават касов бон. Следователно за останалите не важат изискванията на чл. 52м.

Поставили сме и на НАП този въпрос и за момента устно ни отговориха - да изискванията на чл. 52м, не се отнасят за електронните магазини, които не са задължени да издават касови бонове. Пуснали сме и официално писмено запитване и чакаме отговор. Когато го получим, ще го публикуваме в сайта. "

Без думи.

Знаеш ли отговора в коментарите ли ще го пуснат или?
 
@TheEntrepreneur, вече са ти отговорили. Ако имаш договор за ППП с "... лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги ...", не ти трябва касов апарат и не регистрираш СУПТО.
@d_presta, ако магазина има задължението да издава касови бележки, т.е. собственика е лице по чл.3 (1) от Н-18, има функция да следи количествата на стоките или има възможност да издава фактури (последните 2 дори и да не се ползват, достатъчно е да са налични), това е СУПТО и трябва да се регистрира. Отделно трябва да се регистрира и магазина.

Както споменах няколко пъти, заменете наложния платеж с ППП за да отпаднат регистрациите.
 
Без думи.

Знаеш ли отговора в коментарите ли ще го пуснат или?
Не знам, надявам се да има скоро някакъв отговор за изясняване на въпроса.
Ето още едно мнение, според което електронният магзин е вид софтуер за управление на продажбите:
https://www.bloombergtv.bg/shows/20...-targovtsite-spryamo-otnosheniyata-im-kam-nap
Изглежда наистина ППП е решение на проблема.
Но и ППП има недостатъци, най-вече , че клиентите не са много наясно какво е това:
https://www.kaldata.com/forums/topic/256340-въпрос-отностно-пощенски-паричен-превод/
 
Последно редактирано:
Не знам, надявам се да има скоро някакъв отговор за изясняване на въпроса.
Ето още едно мнение, според което електронният магзин е вид софтуер за управление на продажбите:
https://www.bloombergtv.bg/shows/20...-targovtsite-spryamo-otnosheniyata-im-kam-nap
Изглежда наистина ППП е решение на проблема.
Но и ППП има недостатъци, най-вече , че клиентите не са много наясно какво е това:
https://www.kaldata.com/forums/topic/256340-въпрос-отностно-пощенски-паричен-превод/
Клиента даже не разбира, че това е ППП, а не наложен платеж. Разликата е в терминологията и, че получава разписка вместо касова бележка.
 
Само дето на клиента не му е работа да разбира и не може да го виним. Вкарва се прекалено много терминология и обяснения и това обърква.
Какво го интересува клиента кое как му се изплаща на търговеца. Трябва да се каже кратко и ясно - разписка за ППП е равна на касова бележка.
Проблема идва от НАП, които целенасочено от години объркват хората и усложняват живота на търговците. Можеха спокойно да го вмъкнат това изречение в многобройните си кампании, да знаят хората че това също е опция и то много масово използвана. Но не, трябва да се втълпява на клиентите, че всяка покупка идва задължително с касов бон, та да ги зариват от сигнали и последващи безрезултатни проверки. Нали трябва да си създават работа на тях и производителите на касови апарати.
Поне за едно нещо може да кажем, че има полза от emag. Покрай милионните продажби на румънците и просветителската дейност извършвана чрез индивидуалните обяснения давани от куриерите на всеки клиент.
 
Съгласен с @Wllb ...
Изглежда вече има одобрен СУПТО от НАП - Микроинвест... Поне на мен само те ми излизат в "списъка".
 
Нещо да разбрахте от семинара?
А ситуация, при която се ползва платформа- посредник извън България, на която се плаща от клиентите с кредитна карта, а платформата превежда с банков превод парите на собственика на стоките.
В този случай трябва ли да има касов апарат, след като целия паричен поток се управлява от платформата а собственикът на стоките получава изцяло по банков път парите. Подлежи ли и на регистрация в НАП?
 
Само, че НАП ще пуснат отговор на 52 въпроса на страницата си. :)
Аз чакам да разбера ще трябва ли регистрация за фирма с електронен магазин, всички плащания са с ППП към банковата сметка на фирмата. Не се работи с плащания в брой или получаване на суми от наложен платеж в брой.
 
Само, че НАП ще пуснат отговор на 52 въпроса на страницата си. :)
Аз чакам да разбера ще трябва ли регистрация за фирма с електронен магазин, всички плащания са с ППП към банковата сметка на фирмата. Не се работи с плащания в брой или получаване на суми от наложен платеж в брой.

И аз чакам отговор на същия въпрос.
 

Горе