Психологическо ценообразуване - списък със стратегии

Blinky

Owner
Здравейте, приятели. Днес попаднах на нещо много интересно в нета, по-скоро във Фацето....става дума за един лист със стратегии, които могат да се приложат най-добрите, работещи и разбира се морално правилни практики от него: https://www.nickkolenda.com/psychological-pricing-strategies/

Лично аз намирам много интересни неща в него. Доста добри насоки и определено правилно приложени неща, които логически замисляйки се имат голям смисъл. Ще се радвам и вие като онлайн търговци да споделите опита си и определено да дадете някое друго съветче в тази насока. Изключително ще ми е приятно да видя кой как успява да конвертира клиентите си с добре изглеждащо ценообразуване и поднасяне на продукта в паричната му стойност. :)

Рядко срещам цени завършващи на като 100, 200, 300. Има има защо. Като видите нещо в някой каталог и на него пише 9.86 лв., какво си казвате...."Ааа, супер, струва само 9 лева....". Да, ама не. По-близо е до 10 лева. Просто мозъка вижда 9 и някакви стотинки, които уж няма да ни съборят. :) Но ако е 10.12 лв, ще ни премине границата и ще си кажем пак, "Хм, това струва 10 лева и некви стотинки....." и пак няма да сме много прави. :)
 
На мен винаги ми е било странно, че тези тактики действат. Аз като купувам нещо, винаги мислено закръглявам цената нагоре.
 
Направило ми е впечатление, че при жените действа тази тактика, може би при 90% от жените :). Имаше един филм, не помня как се казваше, където направиха монета 0.99$ :) точно заради тая схема.
 
Направило ми е впечатление, че при жените действа тази тактика, може би при 90% от жените :). Имаше един филм, не помня как се казваше, където направиха монета 0.99$ :) точно заради тая схема.
Да. Там левове и сантиметри е малко недостатъчно и се закръгля надолу. Демек като види 8 в началото, няма значение че след тичката е 85, примерно. :)
 
На мен винаги ми е било странно, че тези тактики действат. Аз като купувам нещо, винаги мислено закръглявам цената нагоре.
Добре, поне вече знам, че не е само при мен. Знаем пазара, знаем и финансовите възможности на целевата група. Не ме убеждавайте, че 1 стотинка повишава 2-3% .
 
Не ме убеждавайте, че 1 стотинка повишава 2-3% .

Прав си - не повишава 2-3%, а много повече.
 
Ценообразуването е много интересна и сложна тема, подценявана от много, много хора. Само дето дава ефект, само когато всичко друго ти е изпипано и маркетингово перфектно. Докато стигне до цената, клиента трябва вече с единия крак да е в капана и вече цената да е нещото, което го бута и с двата крака. Първо е рекламата, после описанието, после картинките и чак тогава идва цената. Където и да сбъркаш, можеш да си прецакаш продажбата.
 
Тотално разчленение на темата, как и къде да определяме и слагаме Цените. Как закръглението на цените влиаят на конверсията или общо 10к думи за цените.

УНИКАЛЕН пост точно по темата - ЛИНК

Едит: Хаха не видях, че в първия пост го има линка :D
 
И вълшебните думички "сега/веднага" и "само".
Този изключителен боклук можете да го имате СЕГА на цена САМО 999.99 лв. Побързайте, бройките са ограничени!
 
Също цветовете, много са важни. Четох някъде, защо Фейсбук е в синьо. Даже има примери с квадрати, запълнени с цвят. И наистина, някои цветове се "хващат" веднага от окото и се запомнят. Други, като затвориш страницата и не можеш да си спомниш, че ги е имало. Ако намеря линк, ще постна.
 
Лично мен цени от сорта 99.90, 9.90 ме дразнят, защото много търговци ги слагат на някакво общо основание, отваряш онлайн магазин и всичко завършва на и .90. Така според мен малко му се губи смисъла на този трик, по-скоро тези неща мисля действат когато е помислено на кои продукти да ги сложиш. При лаптоп например, ако може да го смъкнеш на 489лв. вместо 500лв. съм сигурен че има ефект, но при разни дребни консумативи с цена 2-3лв. не вярвам. Зтова колегата @biaaro според мен е синтезирал правилно, че то си е цяла поредица от неща с много мислене, кой продукт къде, колко, на кой ще го продаваме... Иначе най-любимия вариант е: добра реклама, послания интригуващи и подканващи, хубав продукт представен добре и на точните хора и тогава забравяш цената 99.90 слагаш 110 но клиентите се чувстват ок, нищо че ти продаваш с 10лв. над масовата цена. Успял си да ги убедиш някак си, че си заслужава при теб, нищо че е с горница.
 
и тогава забравяш цената 99.90 слагаш 110 но клиентите се чувстват ок, нищо че ти продаваш с 10лв. над масовата цена. Успял си да ги убедиш някак си, че си заслужава при теб, нищо че е с горница.
Ако имаш читава конкуренция клиента го боли к*ра за тия глупости.
 
Здравейте колеги,

Едно от възможните обяснения, на това за което говорите в последните постове (завишената цена от 110 и приятните чувства) е "Ефекта на котвата".

Идеята е, че човек прави преценки за нещата, изхождайки от първата информация, която е получил за тях.

Пример:
Решавам да си купя маратонки.
Влизавм в магазин 1 и си харесвам модел, който виждам за първи път, цената му е 250 лв.
След това отивам във втори магазин и виждам същите маратонки на цена от 110 лв. Купувам ги без да се заислям. В моята глава това е супер изгодна цена, тъй като аз изхождам от първата информация, която съм получил, а тя е 250 лв.
Чувствам се прекрасно, излизам от магазина с усмивка, понеже не знам, че реалната цена на тези маратонки е 50 лв. :)

Срещам този ефект доста често при "офлайн" магазините, особено на черен петък в моловете.
 

Горе