Автоматичните пощенски станции

slavib

Active Member
Ми засега никак, по простата причина, че времето за препращане на пратки е същото, и по-точно дали ще я занесеш в офис на еконт или е такава станция разлика кога ще пътува няма. Примерно аз искам да мога да ги занеса 10 вечерта, и да може да са на другия ден при хората, но не става. Другия проблем, е че някои станции са на открито, ако чете господин Пенчев искам да го попитам примерно 30 пратки в 10 вечерта на минусова температура и дъжд как да ги подам?
 
Ще минат поне още 2-3 години докато тази услуга стане някакъв фактор, който дори да заслужава да се коментира. И в момента при изчерпани възможности за откриване на нови офиси на Еконт, АПС не представляват интерес дори за франчайзерите. Скъпо е и нерентабилно а светлото им бъдеще ще си остане само четиво в подобни на горното прессъобщения.
Това, което виждаме като раздвижване е надцакване между двете най-големи компании за брой локации. Мерят си АПС-тата и офисите. Началото с тази услуга беше предвидливо дадено от Еконт преди почти 2 години в очакване на "експанзията" на Спиди. 2 години по-късно след цялата шумотевица от страна на Спиди, Еконт ги разбиват и като цени, и като локации а Спиди им рекламират услугата вместо тях.
Ценовата политика на Спиди е издънка и с всяка следваща промяна се дънят все повече.
От страна на клиентите. Безспорно удобство за хората, които нямат възможност или време да посетят офис на куриер в работно време но те са малък процент. Картовите разплащания все така продължават да тъпчат на едно място. Предпочита се наложен платеж а за повечето клиенти опцията преглед е задължителна дори и когато купуват от утвърдени магазини.
Моето мнение е, че услугата трудно ще се наложи при нашите условия и всякакви сравнения с навлизането и в други условия не важат, както не важи и растежа в онлайн търговията сравнявайки процентите, с която и да е друга европейска държава.
 
Мда за това пък не се бях замислял, че искат да гледат и пробват стоката, че да не се минат да плащат разноски за връщане. Като вляза в Еконт ми се иска да съм пил едно голямо уиски, то не са каки да се гъзят да пробват кожени гащи, то не са лелки да мерят кецове.
 
Ми засега никак, по простата причина, че времето за препращане на пратки е същото, и по-точно дали ще я занесеш в офис на еконт или е такава станция разлика кога ще пътува няма. Примерно аз искам да мога да ги занеса 10 вечерта, и да може да са на другия ден при хората, но не става. Другия проблем, е че някои станции са на открито, ако чете господин Пенчев искам да го попитам примерно 30 пратки в 10 вечерта на минусова температура и дъжд как да ги подам?
Основната полза на постоматите е получаването на пратките, не изпращането. Те са решение от категорията на т.нар. last mile solution. Главният проблем, който решават е необходимостта от физическа среща между куриер и получател. Иначе е удобство за получателите да си вземат пратката, когато им е удобно, стига да имат на близо инсталация. Куриерските фирми пък икономисват сериозни разходи, доставяйки много пратки до един адрес и обикновено взимайки от там други за доставка. Пускането на доставка до постомати на по-ниска цена от тази до адрес, ще увеличи използването им, а и ще работи в полза на увеличаването на плащанията с карти и против наложените в България наложени платежи като най.популярен начин на плащане.
За последните 5-6 години правят истински бум на навлизане из цяла Европа. Лидер е една полска фирма InPost, като моделът им е да търсят партньори куриерски фирми и големи онлайн магазини, на които те предоставят инсталациите, а куриерите им заплащат такса за всяка пратка преминала през автоматите. В България двете водещи куриерски фирми ги развиват паралелно и така се дублират. По-правилна стратегия за развитието на пазара би била развиването на тази дейност от независим трети оператор, който работи с всички куриерски фирми и даващ възможност на други лица да са франчайз партньори.
За в бъдеще се очакват какви ли не иновации за по-удобно получаване на пратки. Освен постомати, на някои места се тества доставка директно до личния автомобил (DHL партнираха с Audi в Норвегия), а от много години, специално за B2C доставките съществуват куриерски фирми, които доставят вечер между 6 и 9 часа, когато хората са си по домовете.
 
Според мен Еконт и Спиди да се замислят за бизнес офиси. В крайна сметка аз отивам с един куп пратки, нито искам да се редя, нито искам да се съобразявам с ограниченото им работно време, нито искам да гледам каквото там всеки път ми се демонстрира. Искам да отида да си пльосна пратките, да ми ги обработят в 9 вечерта и в 12 да пътуват.
 
Къде виждате проблем по отношение на пробването на място? Взимаш стоката вкъщи, пробваш и ако не ти харесва - връщаш я. На практика нали така е по закон - в 14 дневен срок можеш да се откажеш.
Иначе използването на постмати може да направи услугата много по-евтина, но всичко зависи що за постмати са реализирани. На теория не е невъзможно да има и такива и които да приемат пари в брой, т. е. пак да е от вида наложен платеж.
 
Къде виждате проблем по отношение на пробването на място? Взимаш стоката вкъщи, пробваш и ако не ти харесва - връщаш я. На практика нали така е по закон - в 14 дневен срок можеш да се откажеш.
Иначе използването на постмати може да направи услугата много по-евтина, но всичко зависи що за постмати са реализирани. На теория не е невъзможно да има и такива и които да приемат пари в брой, т. е. пак да е от вида наложен платеж.

Вземи си да речем самобръсначка в блистер, пробвай я и после се пробвай да я върнеш. Този 14 дневен срок не за да се тестват продукта а да се разгледа.
 
Те тия дето са го приели тоя закон и те не знаят какво точно са приели. Относно 14 дневния срок има ограничения. Едно от тях е, че не можеш да връщаш бельо, хигиенни пособия и.т.н. Другото е, че опаковката и продукта трябва да са във ненарушен вид. Тоест може да отвориш, да видиш и пробваш, така както в магазин и до там. Цената на връщането може да е за сметка на търговеца или клиента, според както търговеца реши, но ако е за сметка на клиента трябва да е видимо обявено.

Относно пробването в Еконт, имам много против. Първо ме бавят, второ е мизерно, трето ми прилича на някакъв селски магазин хоремаг от 1882, четвърто постоянно ми напомня колко е беден народа и колко безнадежно е да правиш малък бизнес.
 
Те тия дето са го приели тоя закон и те не знаят какво точно са приели. Относно 14 дневния срок има ограничения. Едно от тях е, че не можеш да връщаш бельо, хигиенни пособия и.т.н. Другото е, че опаковката и продукта трябва да са във ненарушен вид. Тоест може да отвориш, да видиш и пробваш, така както в магазин и до там. Цената на връщането може да е за сметка на търговеца или клиента, според както търговеца реши, но ако е за сметка на клиента трябва да е видимо обявено.

Относно пробването в Еконт, имам много против. Първо ме бавят, второ е мизерно, трето ми прилича на някакъв селски магазин хоремаг от 1882, четвърто постоянно ми напомня колко е беден народа и колко безнадежно е да правиш малък бизнес.

Какво е това пораженческо мислене? Къде останаха усета, поведението, деликатността.... Това е някакъв търговски катарзис :)
А сега сериозно.
Клиентите са такива каквито са а ти или се нагаждаш по тях или отпадаш от пазара. Клиента иска да си пробва гащите в офиса на Еконт, ОК нека го прави, на теб какъв ти е проблема? Носиш си готовите пратки в чувалчета и ги стоварваш в офиса на куриера без да чакаш на опашки или куриера идва и прибира чувалчетата от адрес. Да не мислиш, че всички бизнес клиенти чакат по опашки на куриери.
Клиента иска пратката си на другия ден, ОК, това е негово право и не е валидно само за българския клиент. Ако имаш конкуренти на пазара и не може да предложиш стоката по-бързо или за същото време с тях, няма на кой да се сърдиш ако изтърваш клиенти. Клиента не е длъжен да се съобразява с това, че бизнеса ти е "между другото" или не можеш да се отдадеш изцяло на него понеже имаш и друга работа. Точно това ми беше мисълта в онази друга тема, за липсата на възможности за растеж на малкия беден пазар и последващите разочарования.

Колкото до пробите в офисите на куриера, в един момент може да разбереш, че и за теб е много по-добре клиента да отвори пратката пред камерата в офиса на куриера и да ти я върне в "as new condition", вместо да ти я бави за неопределено време в рамките на 14 дни, с което ти пести време свързани с осчетоводяване и банкови преводи. По този начин получаваш две важни предимства - не ти се блокира стока и се свежда до минимум риска от скрити поражения. В този период стоката може да се използва, дрехата да си я носи с етикета или той да се постави отново. В домашни условия не е проблем да се възстанови почти всеки вид фабрична опаковка. Балканските тарикатлъци са валидни както за търговците, така и за клиентите. Има индивиди, които за някой спестен лев са способни на такава изобретателност та чак да предизвикат възхищение.
 
Колега почти ме хвана, с една тънка разлика. Аз не казвам, че няма как или че, не може обаче въпроса е отсрещната страна дали си заслужава усилията. Спора там беше може ли не може ли да имаш цени и.т.н. като големите и как трябва да се направят нещата. И понеже повечето ги правят без изредените от мен качества в крайна сметка клиента дето си струва вече не пазарува в България.

А сега сериозно, не съм убеден че пробата в хоремага на Еконт ще е полезна за бизнеса, както и възможността да видиш стоката. Аз съм готов да рискувам стоката, и съм убеден, че Ганьо дето сега се чувства като принцеса от приказките щото може да каже Не и да върне стоката без да я плати, когато трябва да плати от джоба си за да я върне, да чака 30 дни за парите си и да си дигне мързеливия гъз да я прати обратно, то ще се позамисли дали е принцеса или окъсан гащник и ще го домързи най-вероятно да си търси правата, както клиентите обичат да се изразяват.
 
Колега почти ме хвана, с една тънка разлика. Аз не казвам, че няма как или че, не може обаче въпроса е отсрещната страна дали си заслужава усилията. Спора там беше може ли не може ли да имаш цени и.т.н. като големите и как трябва да се направят нещата. И понеже повечето ги правят без изредените от мен качества в крайна сметка клиента дето си струва вече не пазарува в България.

Всичко си "заслужава усилията" стига да ти носи достатъчно приходи а ако не ти ги носи значи или "не може" или човека, който го прави "не го може". В търговията няма "клиента не ме заслужава"
Клиентите пазаруват от чужбина само и единствено заради големия избор и ниските цени а не защото родните търговци не са им симпатични. Ниските цени на големите ритейлъри са недостижими за родните търговци опериращи само на жалкия български пазар. Не е въпрос за можене или желание а глобализация, в която малките бедни страни и дребните играчи са най-прецакани. Това беше повода в другата тема да говоря за нищожните възможности за растеж само на родния пазар. Щом и ти чакаш по опашките на Еконт за да си оставиш пратките значи трябва сам да се досетиш, че съм прав.

Еконт предлага услуга съобразена с българския пазар, т.е. преди доста време са били достатъчно умни да се нагодят спрямо манталитета на клиента а не да го превъзпитават. На тях основния таргет са крайни кклиенти и дребния бизнес а услугата "преглед и тест" замества функцията на "Resolution Centre" на ebay. Не те разбирам какво толкова си възмутен след като услугата работи и е полезна а ти имаш много възможности да не ставаш свидетел на подобни на споменатите гледки, които са и силно преувеличени в мнението ти.
 
В мнението ми има хипербола, така е. Аз ти изложих съображенията си, че според мен ако не се налага тази услуга върнатите пратки ще са по-малко. Няма как да го тестваме. А, иначе по-добре на опашката на Еконт отколкото да чакам куриер. Смятай, че при 50 пратки отиването до Еконт ти спестява минимум едни 70лв. Не съм стигнал още такова баровско ниво да изкарвам 70лв за половин час възмущавайки се на хората докато мерят гащи.
 
При 50 пратки на ден говориш с управителя на офиса и се разбирате да ти изпраща кола към края на работния ден и прибира готовите пратки. Няма значение дали пратките са пощенски или куриерски, повечето клиенти с магазини работят така. Други клиенти с по-малко пратки просто влизат в офиса и оставят чувалчета а служителя трябва само да маркира пратките.
99% от пратките изпрщани с преглед и тест имат и опция Получател/Получател т.е. клиента си заплаща транспорта в двете посоки и няма място за тарикатлъци. При магазини работещи със споразумение това спестява много време, което иначе се губи за сторниране и обяснения за връщане.
Големите търговци така или иначе си имат отдел или назначен човек, който се занимава с върнати пратки и тях не ги касае. Опцията е полезна най-вече за малките магазини като една първа цедка. Разбира се клиента има правото да върне стоката въпреки опцията за тест но така процента е много по-малък.
Не виждам причина клиент да върне пратката още докато е в офиса ако всичко е било описано коректно. Ако е дреха или обувки много по-добре би било да я върне на момента, а не след като си я закара у тях при котката и вмирисаното на цигари жилище и се чуди 2 часа или 2 седмици дали му е по вкуса.
 
Тая мокра фантазия шефа на офиса да праща кола, не съм много убеден, че може да се получи. Ако някойима подобен реален опит ще се радвам да сподели. Освен това аз не мога да се вържа да чакам някой вече обясних. Имам си други задължения и не мога да рискувам. Също така сам знаеш, че не можеш да гарантираш количество. Днес правиш кампания имаш 50 пратки, утре всички запразняват и имаш 15. Също така това със само с маркирането не знам дали може да се получи. Редовно ме карат да гледат каквоимало вътре и.т.н., то зависи от служителя де, но аз не съм в малък град и ползвам офиси с по 3-4 различни служители и пращам от няколко различни офиса според както ми е удобно.

А опцията за това получателя да плати на връщане, реално не работи щото оная кифла като се обърне и си тръгне как ще я задължат да плати. Редовно ми се обаждат от офиси на майната си да ме питат, ами сега.... А относно връщането има, повярвай. Не знам с какво се занимаваш, но явно нямаш магазин.
 
Цената при еконт е еднаква (офис и пощенска станция) което за мен е нелогично. В такава малка страна,а има толкова куриерски фирми... това е безумие. Цената за 1 кг. трябва да е макс 1 лв.
 
Тая мокра фантазия шефа на офиса да праща кола, не съм много убеден, че може да се получи. Ако някойима подобен реален опит ще се радвам да сподели. Освен това аз не мога да се вържа да чакам някой вече обясних. Имам си други задължения и не мога да рискувам. Също така сам знаеш, че не можеш да гарантираш количество. Днес правиш кампания имаш 50 пратки, утре всички запразняват и имаш 15. Също така това със само с маркирането не знам дали може да се получи. Редовно ме карат да гледат каквоимало вътре и.т.н., то зависи от служителя де, но аз не съм в малък град и ползвам офиси с по 3-4 различни служители и пращам от няколко различни офиса според както ми е удобно.

А опцията за това получателя да плати на връщане, реално не работи щото оная кифла като се обърне и си тръгне как ще я задължат да плати. Редовно ми се обаждат от офиси на майната си да ме питат, ами сега.... А относно връщането има, повярвай. Не знам с какво се занимаваш, но явно нямаш магазин.


Имам усещането, че нещата си ги съчиняваш в движение.
Първо изпращането на кола не е никаква фантазия а съвсем реална възможност, която редовно се практикува. При 30-50 пратки на ден, дори залагайки на минимално тегло и наложен платеж, това значи чиста печалба за офиса като минимум 1000-1500 на месец само от теб. Дали няма да ти обърне внимание управителя а? Та ти на година му изработваш за една нова кола от магазина.
Да си редовен клиент и то търговец и да ти гледат съдържанието на пратките е меко казано глупост, която не вярвам някъде да се практикува освен ако не си крайно съмнителен тип поставен под наблюдение. Никой офис няма нито времето, нито интерес да го прави.
Като търговец можеш да си поискаш опаковачни материали и да им носиш пратките с поставени товарителнци, с което пестиш твоето и тяхното време.
След като толкова си цениш времето то тези неща трябва да ги знаеш и сам.
За неплащането на пратки също е глупост - при десетки хилядки пратки как веднъж не ми се е случило а става редовно при теб. Освен това неплащането на куриерската услуга не е твой проблем а на куриера, защото той трябва да я изисква предварително. Следователно при такава ситуация куриера не ти звъни на теб а плаща от касата.
 
Никой не знае това. Но с лопата да се ринат ежедневно:

Виж файлът 14435

В тези групи става въпрос за клиенти, които не си търсят пратките или за друг род измами. Това няма нищо общо с услугата за "преглед и тест", за която се води спора. За непотърсени пратки единственото спасение е предварително плащане.
 
Колега, не съм съмнителен, просто някои неща са скъпи, други чупливи и.т.н. Вързвали си били гащите като ги гледали. А ти лични идва ли при тебе шеф на офис да ти взема пратките. И не ми се случва всеки ден да ми звънят, но е имало такива случаи, то те няои не знаят как да работят със собствените си програми.
 

Горе