Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

John Galt

Well-Known Member
Здравейте,

Интересно ми е дали някой от този форум е запознат с бизнес модела на сайтове като bgmenu.com, amam.bg, hapni.bg, gladen.bg и т.н.т и по-точно за отношенията между сайта и заведенията?
Какви са условията помежду им?
 
От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

Здравейте,

Интересно ми е дали някой от този форум е запознат с бизнес модела на сайтове като bgmenu.com, amam.bg, hapni.bg, gladen.bg и т.н.т и по-точно за отношенията между сайта и заведенията?
Какви са условията помежду им?

Здравей,

не е кой знае каква тайна. Сайтовете вземат комисион процент от всяка поръчка през техния портал. Сайтовете, които държат на бизнеса си, налагат зверски контрол на заведенията да са коректни и точни. Заведенията пък гледат да са точни и си плащат, защото идват сериозни (поне за някои заведения) обороти от порталите. За amam.bg, ако не се лъжа беше към 13%. Предполагам това е горе долу комисионната в бранша.
 
От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

Понеже преди време работих за кратко в един от изброените сайтове, ще ти кажа че изискванията на сайтовете са огромни. Не знам какви са %, но не бих се учудил да им извиват ръцете доста и самите заведения да работят за името си.

Поне тогава не съм забелязал меню-то за поръчка да е по-скъпо от това в ресторанта (например както на едни дюнери в момента)...

Иначе организацията беше доста добра, имаха си изградена инфраструктура за поръчките, апп (още при уин 6.1 или 6.5) писан за тях, поръчката ти идва на куриерския телефон, всичко беше доста изпипано, но това беше преди доста време. Фирмата е голяма и не се съмнявам, че са дръпнали много напред с обслужването. Трябва да си поръчам някоя торта да видя за колко време ще я донесат.. :)

Бих подобрил подобен модел с двупосочен GPS на всички коли във парка, за да знам коя къде е, но разбира се при разумна ценова оферта от доставчика на услугата.

По-късно въведоха и повече напитки, които се предлагаха директно от тях.
 
От: От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

Понеже преди време работих за кратко в един от изброените сайтове, ще ти кажа че изискванията на сайтовете са огромни. Не знам какви са %, но не бих се учудил да им извиват ръцете доста и самите заведения да работят за името си.

Поне тогава не съм забелязал меню-то за поръчка да е по-скъпо от това в ресторанта (например както на едни дюнери в момента)...

Иначе организацията беше доста добра, имаха си изградена инфраструктура за поръчките, апп (още при уин 6.1 или 6.5) писан за тях, поръчката ти идва на куриерския телефон, всичко беше доста изпипано, но това беше преди доста време. Фирмата е голяма и не се съмнявам, че са дръпнали много напред с обслужването. Трябва да си поръчам някоя торта да видя за колко време ще я донесат.. :)

Бих подобрил подобен модел с двупосочен GPS на всички коли във парка, за да знам коя къде е, но разбира се при разумна ценова оферта от доставчика на услугата.

По-късно въведоха и повече напитки, които се предлагаха директно от тях.

Със сигурност са на печалба заведенията. Тия 10-15% с радост ги дават. Иначе ще се чудят къде и как да рекламират. Имам познат - по 2-3к месечно е давал комисионни. Смятай му оборота от портала. А не е от големите вериги заведения.
 
Re: От: От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

Със сигурност са на печалба заведенията. Тия 10-15% с радост ги дават. Иначе ще се чудят къде и как да рекламират. Имам познат - по 2-3к месечно е давал комисионни. Смятай му оборота от портала. А не е от големите вериги заведения.

Често ходим в една пицария на бул. Вардат, Джиков, та гледам, че имат и там ги има - по тези сайтове. По мои наблюдения имат адски много работа, защото докато го посещаваме вечер, гледам нон стоп хвърчат някакви хора, разнасящи храна. Доста заявки имат, а не е като да им са много голям маркетинг листовките, които раздават по обектите си.

Та, и ние отделно го правим като искаме да поръчваме онлайн.

Доста добре се справят тези сайтове и определено печелят добре. ;) Според мен, по мои наблюдения сигурно правят по едно средно 1000 кинта на месец от клиент-заведение. Може и повече. ;)
 
От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

Имам познат собственик на един от горепосочените сайтове. От него лично знам, че навремето много трудно почнаха. Основно проблемите бяха от двете страни - от към недоверието на клиентите и неглижиране на изискванията и коректността на заведенията. Сега с повишаване на Интернет културата на потребителите и кризата която удари заведенията нещата са много по добре. Но общо взето според мен този бизнес модел не е много лесен. Трябва много организационна работа и доста средства за реклама.
 
От: Бизнес модел на сайтове като bgmenu.com

От десетина години съм им фен. Винаги ги ползвам активно, когато съм в България. И то не само за кръчмите, но и за "хранителните стоки" .

За всеки клиент са удобство, не само за домакините. А за самите кръчми подобни клиенти са вече сериозен процент от оборота. За пицариите не знам, но кръчмите с българска кухня сериозно опустяха напоследък. Цените се вдигнаха, пушенето забраниха и т.н. - това доста ги затрудни. Докато онлайн-клиентите се увеличават.
 

Горе