Връщане на поръчка след изтекъл срок

Toshkoxxx

Member
Здравейте,
Клиен ме търси защото иска да върне пратка след като е минал 1 месец. Пратката е изпратена на 28.12.2018 г , днес желае да я върне , тъй като я намерил в друг сайт на половин цена и бил възмутен, че сме продавали скъпо. Не попитах дали пази касовата бележка, а казах че са минали 14 дни срок за връщане и продуктите са поръчани на една цена и са получени на нея. Тоест не сме го излъгали по никакъв начин. Също казах ,че всеки може да продава на каквато цена реши и не задължава никой да му бъде клиент. Отсреща отговориха дааа добре добре. Прозвуча малко заплашително. Мислите ли,че законово може да ни направят нещо.
Описали сме условията в сайта - пише си 14 дни право на връщане и освен това изпращаме с преглед. Единствената причина желанието на клиента след 1 месец да ги върне, е че при нас били по-скъпи.
 

Georgi731

New Member
Ха с такава плахост онлайн магазин не трябва да се води. Най-вероятно човекът просто гледа винаги да е "напред" и "на аванта" и е свикнал да го прави това нещо - поръчва, ползва известно време, връща и пак поръчва от друго място. И така, къде мине номера, къде не мине. Пробвал ви е, видял е че удря на твърдо и е искал да се измъкне от конфузния телефонен разговор, според мен. Не, нищо не може да ви направи законово, стандартният срок за връщане е 14 дни от датата на поръчка, а някои магазини дори не позволяват никакво връщане, при това са доста големи и развити.

П.П. Какви пък тез продукти с такава фрапираща разлика в цената? Може ли да изпратите линкове, макар и на лично съобщение, стана ми интересно какво пък може да е.
 

Yurnero99

Active Member
1. Няма онлайн магазин/каталог, който да продава от разстояние и да не е задължен да спазва 14-дневния срок (ЗЗП) за отказване от покупката. Това важи само за ПОКУПКИ ОТ РАЗСТОЯНИЕ. Физическите магазин могат да откажат връщане по неоснователна причина, понеже потребителя се е запознал с качествата на продукта от 1-во лице, а не от СНИМКИ, ВИДЕО и т.н. (ръка е пипнала, око е видяло).
2. От тук нататък става сиво. В закона не пише дали стоката трябва да е в същия търговски вид, като при получаване. Следователно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го допишете в УСЛОВИЯТА ЗА ПОЛЗВАНЕ, с които се съгласява потребител, който прави поръчка през Вашия уебсайт. Ако прави поръчка по телефона е добре да записвате разговори (има безплатни app-ове, които вършат работа), но трябва да информирате потребителя (С цел подобряване на качеството на обслужване, този разговор се записва.). Целта всъщност е друга.
Другото сиво нещо е срок и метод за възстановяване на средства. Това също трябва да добавите в УСЛОВИЯТА ЗА ПОЛЗВАНЕ за да избегнете проблеми. (Препоръчвам възстановяването на парите да става по банков път, поради няколко причини : по-евтино, стоката идва при Вас и тогава решавате дали да възстановите сумата, умишлено "усложняване" на процедурата. Всъщност възстановяването с наложен платеж е по-сложно (ходене по офиси, мъки), но за БГ потребителите банковия път е по-сложен.
3. ВАЖНО!
Всяка жалба подадена в КЗП, независимо дали е основателна или не, трябва да бъде разгледана и обекта трябва да бъде посетен. Тоест и да не е в правото си клиента, КЗП ще дойдат, ще проверят Вашите документи, книга за рекламации и другите глупости. После ще искат да предоставите писмено становище от собственика на фирмата в някакъв срок. И между другото, дори и потребителя да е проблемен, те ще ви препоръчат да се разберете с него на тази инстанция. Защото след становището ви, той пак може да се жалва и на 2-ра инстанция.
 

Toshkoxxx

Member
Ха с такава плахост онлайн магазин не трябва да се води. Най-вероятно човекът просто гледа винаги да е "напред" и "на аванта" и е свикнал да го прави това нещо - поръчва, ползва известно време, връща и пак поръчва от друго място. И така, къде мине номера, къде не мине. Пробвал ви е, видял е че удря на твърдо и е искал да се измъкне от конфузния телефонен разговор, според мен. Не, нищо не може да ви направи законово, стандартният срок за връщане е 14 дни от датата на поръчка, а някои магазини дори не позволяват никакво връщане, при това са доста големи и развити.

П.П. Какви пък тез продукти с такава фрапираща разлика в цената? Може ли да изпратите линкове, макар и на лично съобщение, стана ми интересно какво пък може да е.
Става въптод
1. Няма онлайн магазин/каталог, който да продава от разстояние и да не е задължен да спазва 14-дневния срок (ЗЗП) за отказване от покупката. Това важи само за ПОКУПКИ ОТ РАЗСТОЯНИЕ. Физическите магазин могат да откажат връщане по неоснователна причина, понеже потребителя се е запознал с качествата на продукта от 1-во лице, а не от СНИМКИ, ВИДЕО и т.н. (ръка е пипнала, око е видяло).
2. От тук нататък става сиво. В закона не пише дали стоката трябва да е в същия търговски вид, като при получаване. Следователно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го допишете в УСЛОВИЯТА ЗА ПОЛЗВАНЕ, с които се съгласява потребител, който прави поръчка през Вашия уебсайт. Ако прави поръчка по телефона е добре да записвате разговори (има безплатни app-ове, които вършат работа), но трябва да информирате потребителя (С цел подобряване на качеството на обслужване, този разговор се записва.). Целта всъщност е друга.
Другото сиво нещо е срок и метод за възстановяване на средства. Това също трябва да добавите в УСЛОВИЯТА ЗА ПОЛЗВАНЕ за да избегнете проблеми. (Препоръчвам възстановяването на парите да става по банков път, поради няколко причини : по-евтино, стоката идва при Вас и тогава решавате дали да възстановите сумата, умишлено "усложняване" на процедурата. Всъщност възстановяването с наложен платеж е по-сложно (ходене по офиси, мъки), но за БГ потребителите банковия път е по-сложен.
3. ВАЖНО!
Всяка жалба подадена в КЗП, независимо дали е основателна или не, трябва да бъде разгледана и обекта трябва да бъде посетен. Тоест и да не е в правото си клиента, КЗП ще дойдат, ще проверят Вашите документи, книга за рекламации и другите глупости. После ще искат да предоставите писмено становище от собственика на фирмата в някакъв срок. И между другото, дори и потребителя да е проблемен, те ще ви препоръчат да се разберете с него на тази инстанция. Защото след становището ви, той пак може да се жалва и на 2-ра инстанция.
Благодаря Ви. 14 дневния срок е минал отдавна и ние нямаме физически магазин , само онлайн сме. Освен това продуктите са отпечатани и използвани вече. Все пак мина месец.
 

Yurnero99

Active Member
Пак огледай нещата и имай готовност за проверка от КЗП. Ама не се стряскай, не са нападжии и повечето са дружелюбни млади момичета.
 

Toshkoxxx

Member
Пак огледай нещата и имай готовност за проверка от КЗП. Ама не се стряскай, не са нападжии и повечето са дружелюбни млади момичета.
Благодаря. Ще видим дали ще подаде жалба или просто се прави на интересна.
 

Wllb

Active Member
За в бъдеще - не влизай в обяснителен режим. Кратко, ясно и категорично (любезно) им отказваш. Това не са нормални хора и клиенти, подобни паразити са свикнали да експлоатират системата. Такива елементи не трябва да бъдат обгрижвани и не трябва да свикват, че номерата им ще минават. Никакви компромиси! Това не са хора, които заслужават да се направи изключение. Това са индивиди, за които връщането на стоки, лъжите и опитите за изнудване е спорт.
 

Toshkoxxx

Member
За в бъдеще - не влизай в обяснителен режим. Кратко, ясно и категорично (любезно) им отказваш. Това не са нормални хора и клиенти, подобни паразити са свикнали да експлоатират системата. Такива елементи не трябва да бъдат обгрижвани и не трябва да свикват, че номерата им ще минават. Никакви компромиси! Това не са хора, които заслужават да се направи изключение. Това са индивиди, за които връщането на стоки, лъжите и опитите за изнудване е спорт.
И аз така мисля , просто не ми се ще някой такъв индивид да оставя лоши коментари за бизнеса ни, тъй като хвърляме много труд и се стараем клиентите да са доволни. Но все пак попитах - нещо не е наред с продуктите ли? Ако бяха счупени или нещо друго - щях да ги заменя въпреки миналия срок, но обснение от сорта - Искам да ги върна след 1 месец , защото там ги намерих много по-евтини ... Бях в ШОК.
Дано не ме занимава повече този клиент.
 

cross

Well-Known Member
Пълно е с такива клиенти в България. Искането му е напълно неоснователно, разбира се, и не трябва да се толерира.
 

biaaro

Well-Known Member
Няма да ви посетят, ще ви извикат на разговор в офиса на КЗП, поне във Варна така правят.

Имам в момента един такъв психопат на главата, много упорит! В момента съм го заплашил официално с дела за клевета и уронване доброто име на дружеството, да видим ... От час-два е не е писал или обаждал, може и да успях да го стресна :rolleyes:
 

Toshkoxxx

Member
Няма да ви посетят, ще ви извикат на разговор в офиса на КЗП, поне във Варна така правят.

Имам в момента един такъв психопат на главата, много упорит! В момента съм го заплашил официално с дела за клевета и уронване доброто име на дружеството, да видим ... От час-два е не е писал или обаждал, може и да успях да го стресна :rolleyes:
Ужас какви луди хора. Във фейсбук съм го блокирала, за да не ми пише, говоеихме по телефона и толкова. Сега затишие ... да видим. И с какво Ви занимаваха в КЗП.
 

biaaro

Well-Known Member
Четоха ми жалбата на идиота (три страници измислици премислици), писах обяснение, препоръчаха ми да опитам да се споразумеем и до тук засега. Те много добре разбират, кога става въпрос за подвеждане и кога става въпрос за обикновен психопат. Предварително бях си извадил шотове от кореспонденцията ми с него, където е видно, че го моля да се успокои и че настоявам да решим проблема, но уви... :) Половината им жалби са от ненормалници. Служителките са дружелюбни и изобщо не целят да те изгърбят на всяка цена. Към истинските измамници отношението може да е друго, незнам...

То не е само този, преди имах случай с една откачалка, дето твърдеше в жалбата, че съм и съсипал живота. Поръчала си нещо, съпруга и бил много против, скарали се, той избягал и пуснал молба за развод :eek:. И за всичко това обвини мен, то не мен а фирмата, ебаси... :) Какви работи ми чуха ушите от нея тогава, не е истина...

Много безмозъчен народ се навъди, не е истина просто...

Ужас какви луди хора. Във фейсбук съм го блокирала, за да не ми пише, говорихме по телефона и толкова. Сега затишие ... да видим. И с какво Ви занимаваха в КЗП.
 

waldes

Well-Known Member
Четоха ми жалбата на идиота (три страници измислици премислици), писах обяснение, препоръчаха ми да опитам да се споразумеем и до тук засега. Те много добре разбират, кога става въпрос за подвеждане и кога става въпрос за обикновен психопат. Предварително бях си извадил шотове от кореспонденцията ми с него, където е видно, че го моля да се успокои и че настоявам да решим проблема, но уви... :) Половината им жалби са от ненормалници. Служителките са дружелюбни и изобщо не целят да те изгърбят на всяка цена. Към истинските измамници отношението може да е друго, незнам...

То не е само този, преди имах случай с една откачалка, дето твърдеше в жалбата, че съм и съсипал живота. Поръчала си нещо, съпруга и бил много против, скарали се, той избягал и пуснал молба за развод :eek:. И за всичко това обвини мен, то не мен а фирмата, ебаси... :) Какви работи ми чуха ушите от нея тогава, не е истина...

Много безмозъчен народ се навъди, не е истина просто...
Посъбери още малко такъв матрял и виралната фб страничка е готова:D
 

toniintro

Active Member
По принцип след изтичане на 14 дни от доставката, не си длъжен да приемаш връщане. Така, че направо отказваш и готово. Ако искаш да си избистриш нещата за себе си, свържи се с КЗК и ги попитай как е редно да се постъпи в подобен случай. Даже ще ти се зарадват.
Според чл.52 ЗЗП, изобщо не си длъжен, дори да комуникираш с него.
"Когато потребителят иска да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, той информира търговеца за решението си преди изтичането на срока по чл. 50."
Това е в случай, че си предоставил информация на клиента, че може да се откаже от договора в срок от 14 дни. Ако не си предоставил тази информация тогава срокът става 1 година и 14 дни.
 
Последно редактирано:

хейтър

Well-Known Member
Четоха ми жалбата на идиота (три страници измислици премислици), писах обяснение, препоръчаха ми да опитам да се споразумеем и до тук засега. Те много добре разбират, кога става въпрос за подвеждане и кога става въпрос за обикновен психопат. Предварително бях си извадил шотове от кореспонденцията ми с него, където е видно, че го моля да се успокои и че настоявам да решим проблема, но уви... :) Половината им жалби са от ненормалници. Служителките са дружелюбни и изобщо не целят да те изгърбят на всяка цена. Към истинските измамници отношението може да е друго, незнам...

То не е само този, преди имах случай с една откачалка, дето твърдеше в жалбата, че съм и съсипал живота. Поръчала си нещо, съпруга и бил много против, скарали се, той избягал и пуснал молба за развод :eek:. И за всичко това обвини мен, то не мен а фирмата, ебаси... :) Какви работи ми чуха ушите от нея тогава, не е истина...

Много безмозъчен народ се навъди, не е истина просто...
Кво говориш, виж само мунчо колко поддръжници има.
Дори тук във форума където се предполага, че сме малко по в час...
 
Спи спокойно, с такива клиенти се сблъскваме кажи-речи всеки месец. Почти всички отворковци, разбира се, заплашват с жалба. Предполагам, че някои се опитват да я пуснат, но бързо ги светват колко безсмислено би било.
 

Горе