Въпрос за осчетоводяване на ППП

Здравейте,

Знам, че темата е дискутирана многократно, но мен ме интересуват няколко конкретни неща.

Предстои ми стартирането на онлайн магазин. Ще продавам само на ФЛ и ще работя само с наложен платеж и ППП.

За да се улесни счетоводителя иска да му пускам в края на всяка седмица обобщена фактура към ФЛ с ЕГН 99999999 в която да са отразени поръчките за седмица. Съответно ще получавам и паричните преводи от Еконт в края на всяка седмица.

Питането ми е следното : Аз добре ще включа направените поръчки през седмицата, но ако има няколко невзети до петък, съответно те няма да влязат в банковия превод и ще се получи разминаване - как да го избегна, посъветвайте ме за работеща практика?
 
Подаваш информация на счетоводителя на база изплатени ППП, било то по банка или в брой, все тая. Ами ако има невзети и отказани от клиента а фактурирани -- после кредитно-- защо 2 пъти работа.
ПП. А защо не е на месечна база ?
 
Благодаря за отговора @kokovi4

Ами и аз мислих за месечно. Опасенията ми са, че ако го правя на база изплатени ППП (които ще са само по банка) няма как във месечната/седмичната фактура да описвам вида и броя на стоките, които съм продал (имам как но е много работа, да се следи за кои поръчки са изплатени ппп и да се взимат данните от всяка поръчка). Идеи?
 
А вие нямате ли някакъв склад, който сами си водите? На мен това с фактурата ми се вижда също непрактично, а и счетоводителят ми не го иска. При нас се води склад- елементарна екселска таблица, в която се вкарват стоките от всички фактури и се изписват при продажба в лист Продажби. Ако клиент върне стоката, съответно се изтрива от продажбите. Но при нас оборота не е голям и все още работи този вариант. Предполагам, че със складова програма ще е по- лесно и ще може да се вадят месечни/седмични справки.
 
Сетих се да попитам друго. След като ще издавам една или няколко фактури обобщени фактури, които ще се ползват от счетоводителя само за отчет, на клиентите какво да им пращам ? Стокова разписка или ?
 
Примерно печат на поръчката от магазина. Нали получава клиента разписка за ППП от куриера. Аз лично нищо не пращам.
 
Примерно печат на поръчката от магазина. Нали получава клиента разписка за ППП от куриера. Аз лично нищо не пращам.
Масово се изпраща разпечатана поръчката от магазина. Към нея може да се разпечата и форма за връщане.
Ние също не изпращаме нищо като документ- и без това от Еконт им дават два- товарителница + разписка за ППП.
 
А при връщане на пари в 14 дневен срок как действате? Примерно взел е продукта не го харесва и го връща. Парите вече са в сметката на фирмата. Връщате ги по банков път и правите кредитно известие на общата фактура?
Като ги връщате така, удържате ли такса за банков превод? Виждам някои магазини го правят, но така как си оправят кредитното известие, реално то ще е с 1 лев по-малко от сумата на продадените продукти?
Пример - клиент купува продукт за 50 лв., след 10 дни иска връщане на парите, удържате 1 лев за банков превод и му връщате 49 лв.
Аз винаги съм връщал цялата сума, но виждам че това с удържането май си е практика.
 
Аз още не съм стигнал до връщането :D @webstil, може ли да ми дадеш някакви координати за връзка, тъй като имам 1-2 въпроса конкретно към теб, а не искам да флудя тук. Благодаря ти предварително
 
За кредитното, не знам- както казах, ние не издаваме общи фактури. Като връщаме сумата, пишем в основанието за връщане номера на товарителницата, с която стоката е била приета от клиента- при евентуални въпроси, да има съответствие.
Относно удръжката на 1-2лв. за банков превод ми се вижда супер цигания това. Под достойнството ми е да го изплющя като условие в магазина си :D
 

Горе