Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магазини

lqllqlq

Well-Known Member
Темата е малко по-обща, но тъй като тук има доста хора с магазини и съм убеден, че следят конкуренцията, ще ми е интересно да видя мнения по няколко въпроса:

1. По мой наблюдения масово липсват задължителни атрибути в магазините като фирма, варианти за контакт и тн.
Вече сме 2012-та и ми се струва нелепо, но явно само на мен, защото преглеждайки различни магазини ми прави впечатление, поне в областта, в която съм аз, че масово липсват задължителните атрибути изисквани по закон. Какви са вашите впечатления?

2. Гледам не са малко магазините предлагащи афилиейт, но ако съдя по мненията във форума са малко читавите. Чудя се до колко тези програми са изобщо функциониращи, а не пуснати на принципа "Те го имат, трябва и ние да го пуснем"?

3. Явно напоследък става все по-модерно да се продават подаръчни ваучери от онлайн магазините, даващи възможност да се пазарува с тях в последствие до определена стойност. От наблюденията ми върху реални магазини мисля, че потребителите или не са готови за това, или не са на ясно със схемата (поне по-голямата част) или изобщо не ги влече идеята. При онлайн магазините освен да съществува тази опция работеща ли е?

Въпросите ми са основно за БГ пазара, но ще е интересно да чуя мнения и на хора с магазини извън БГ...
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

По първа точка съм абсолютно съгласен. Има страшно много магазини, сметнали, че една форма за контакт е напълно достатъчна. Аз лично като един потребител, търсещ своите права, от някакво си IP не пазарувам. :)
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

За точка 1. - дали липса на информираност или липса на фирма като цяло - вие си изберете... Това обаче не пречи да се продава както виждате - все повече и повече са такива хора/фирми продаващи китайски боклуци, боклуци от дискаунт сайтове от UK и т.н. Клиентите са с ниска култура на пазаруване в интернет и поръчват и не ги интересува дали получават касова или не, от кой поръчват и т.н. Едва, ако имат проблем с артикула биха се задълбочили и биха сезирали органи...

3. Ваучъри биха тръгнали при магазини предлагащи изключително ексклузивни и маркови продукти и то след като дадения магазин придобие някаква популярност в мрежата и доверие. За магазини на 1 година предлагаща Триумф бельо примерно - въобще не си правете труда да правите дизайн на тези ваучъри...

2. Афилиейта в магазини в България не виждам как ще тръгне някога... В обозримо бъдеще де...
 
Re: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

И аз да се включа:

1. По принцип е задължително да има адрес, юридическо лице, контакти, които така или иначе си ги има. Но като цяло е достатъчно да има "Ние сме бля-бля, онлайн магазин на Дрън-Дрън ООД, който..." И те да си ровят в търговския регистър. Адресът се слага най-вече за тръст, все пак да знаят къде да търсят лицето (физ. или юридическото), което е зад сайта. С две думи, хубаво е да ги има детайлите - изглежда прилежно, правилно, законно и най-вече клиентите имат повече доверие, когато има тези детайли.

2. За Бг не мога да дам компетентен отговор, но Грабо ги промотират доста сайтове - малки и големи. Няма да е така, ако не ставаше. Не знам за други, гет.бг, може да има и други читави, но като цяло се пробва и се преценява. Няма друг начин. За това и програмите тук във форума са проверени преди да бъдат препоръчани на хората тук. Та единствения начин е просто да пробваш или да видиш какво хората казват за дадена програма. Това е принципа навсякъде, на практика.

3. Работеща е. Често се случва да има думи като <domain-name.com coupons>, който са точно от потребителите, искащи наистина да купят от вас, но все пак да намерят и някакво намаление. Казвам го от опит за чуждестранния пазар и за да потвърдя, че и тук е така, форума има думички като <купони за СуперХостинг, ИСН>. Хората си ги търсят. А представете си как работят когато някой се двоуми, като само цената го спира. Случва ли ви се да получавате renew announcement от godaddy, даващ и малък купон код? Щом големите го използват, не само работи, но и е добра практика. Продажбата им винаги би имала успешна реализация. Не започнах веднага с това, защото исках да кажа реално колко се използвани и желание.
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Благодаря за коментарите ви!
Отговорът на Blinky ме накара да се замисля, че успеха и продажбата на ваучери по-скоро се определя от сферата на услугата/продукта. Наистина за хостинг и подобни върви, но има доста реални магазини предлагащи опцията, но хората или не знаят за нея или я избягват. Предполагам това се дължи на факта, че подаръчният ваучер ги кара да се чувстват задължени да похарчат поне тази сума, което в друга ситуация може би пак биха направили, но с друга нагласа.
За афилиейт програмите интереса ми е повече от страна на търговец, а не на партньор. Както казах в други постове - наблюдавам, че доста магазини имат подобни програми, но дали нещата не си остават до там...?
Определено има разлика между пазара у нас и този зад граница, но наблюдавам и друго странно явление. Хората, които избягват да пазаруват/плащат с нещо различно като услуга от наложен платеж, защото ги е страх или се притесняват от плащания с дебитни/кредитни карти пазаруват и то с размах именно с тях от какви ли не други, чужди сайтове. Да, там няма наложен платеж, но ми прави впечатление, че е по-скоро "те са чужденци, не мамят", което не е точно така, а в България мамят....
 
Re: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Да, винаги. Един подаръчен ваучер има винаги някакъв commitment. Самият факт, че той го е закупил е стъпка №1 към по-нататъчни действия.
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Абсолютно, Blinky!
От друга страна ако продължа размислите дори аз самият някак по-леко приемам идеята да купя ваучер за услуга, но не и за продукт(и). На пръв поглед няма разлика, но май нее точно така. Ако е услуга (и), плащайки знаеш какво ще получиш, а при продуктите, тук от личен опит, малко е дразнещо, че трябва да допълваш/махаш за да нагласиш до сумата на ваучера. Това от своя страна води до много важни въпроси от чисто търговска гледна точка: ако продаваш ваучери на ниска стойност - сам се прецакваш, защото клиента рядко е склонен да дава повече пари, нали все пак е подаръчен. От друга страна ако са на твърде висока се получава обратният ефект - клиента се чуди с какво да допълни и остава усещането за покупка насила...
Май, май си има нужда от една тема за успешни и правилни, чисто търговски похвати и тактики за онлайн търговия :rolleyes:
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Има доста нелегални сайтове за онлайн търговия които са лесно разпознаваеми. При тях липсва информация за контакти(телефон и адрес най-вече), нямат фирма и изобщо не се знае кой стои зад тях, предлагат като метод за плащане само наложен платеж, нямат банкова сметка посочена в сайта и т.н. Шанса да бъдете измамени от подобни "търговци" е ОГРОМЕН
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Вижте, че има такива сайтове има, и винаги ще има но колко според тях правят на месец, според мен е средно около 0 лата. Хората рядко пазаруват от онлайн магазини и дори когато го правят го правят от известни магазини. Ако магазина е нов и стоката вътре е на добра цена, ще търсят телефон и прочие, неща които ако ги няма няма да си направят поръчката. Казвам, че такива магазини не би трябвало да ни претесняват.
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

А аз мога да ти гарантирам, че заради спама дето направи, че почервенееш и темата, която искаш да пускаш ще стане epic fail, като гледам си се логаутнал сигурно няма да ти видим повече мутрата, сигурно не си успял да се справиш с WTS/ WTB опциите в пазара.
 
От: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

кой е казал, че ще пускам каквото и да е тема ??
 
Re: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ магаз

Малко да повдигна темата и по-скоро тази за подаръчните ваучъри. Нещата ми се струва малко се бъркат. Едното си е т.нар. gift card за определена стойност от 10, 20, 30, 50 лв. За онлайн магазини в България мисля, че все още това е неприложимо. Интересa, мисля ще граничи с нулата.

Другото, за което говорите относно хостингите си е код за намаление. Защо да няма подобен код за намаление и за някой продукт. Не те обвързва с нищо друго освен с доставката.

За една услуга е много по-лесно и приложимо да се намали цената с един сериозен процент, докато за един продукт е по-трудно, освен ако не е някой, който слага по няколкостотин процента надценка.
 
От: Re: Дайте мнение/съвет/сподели опит за афилиейт, програми за клиенти и тн от БГ м

Малко да повдигна темата и по-скоро тази за подаръчните ваучъри. Нещата ми се струва малко се бъркат. Едното си е т.нар. gift card за определена стойност от 10, 20, 30, 50 лв. За онлайн магазини в България мисля, че все още това е неприложимо. Интересa, мисля ще граничи с нулата.

Другото, за което говорите относно хостингите си е код за намаление. Защо да няма подобен код за намаление и за някой продукт. Не те обвързва с нищо друго освен с доставката.

За една услуга е много по-лесно и приложимо да се намали цената с един сериозен процент, докато за един продукт е по-трудно, освен ако не е някой, който слага по няколкостотин процента надценка.

Напротив - бяхме си я разграничили и точно за това коментирахме, че когато е ваучер (подаръчен) е малко криво за клиента. Имал съм такива и ме карат да се чуствам да купя до определената стойност. А и не мисля, че БГ потребителя е на тази вълна, по-скоро магазините, които го имат са го пуснали имиджово. Иначе, по отношение на ваучери за услуги, то там нещата наистина са съвсем различни.
 

Горе