Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка страна?

lqllqlq

Well-Known Member
Здравейте,
Дайте мнение, съвет или споделете опит по следния казус, който ме мъчи:
Онлайн магазин, който да продава в няколко страни е по-добре:
А) 1 домейн, няколко езика и 1 магазин
Б) няколко домейна за всяка страна с редирект към 1 магазин с няколко езика
В) домейн за всяка страна с отделен магазин/инсталация за всяка от държавите

Кой според вас е най-добрият вариант не само за спечелване потребителско доверие, но и за класиране. И ако е вариант Б как се оптимизира един сайт за няколко езика? Не е ли по-трудно?:?:
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

А. Слагаш бокс някъде на видно място "Choose Language" и слагаш езиците които имаш (при натискане да се сменя езика). Лесно (една инсталация и проблеми с един сайт, а не с дузина малки сайтове).
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Има някои особености когато се продава в различни държави. Помисли защо Amazon има отделни сайтове за различните държави - amazon.com, amazon.co.uk, amazon.cn, amazon.ca и т.н. Представи си примерно клиента купува нещо от американския магазин и се налага да се разправя с митници и ДДС-та...

Ако продаваш само в ЕС примерно е по-просто. Регистрираш фирма в някоя държава от ЕС и продаваш смело във всички държави от ЕС.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

До някъде това е проблема, че не всички са в ЕС, но повече ме вълнуват другите неща свързани с популяризация, класиране. Не мога да не се питам при А и Б дали няма да отблъсква потенциални клиенти. Все пак всяка нация си има манталитет.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

3 домейна спрямо държавата и 3 хостинга. всеки във съответната държава.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

3 домейна спрямо държавата и 3 хостинга. всеки във съответната държава.

Това е глупост.
Единствения проблем за който мога да се сетя е при субмитването на сайта в директории на различните езици, някой директории искат сайта да е само на тяхния език.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Интересно ми е, че никой не се изказа нито "ЗА", нито "ПРОТИВ" за варианта с домейн на съответния език с редирект към 1 инсталация/магазин, който поддържа няколко езика. Да разбирам ли, че е твърде налудничево или твърде тъпо като вариант?
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

За мен това е най-добрият вариант, само че идея нямам при оптимизацията как ще се случат нещата. Имам предвид следното: приемаме, че се пускат блогове на всеки език, добавя се по разни директории и тн. Лесната част е англ, защото тук има доста хора, които предлагат услуги за ЕН сайтове, но какво става с останалите? И няма ли да е мазало от гледна точка, че примерно ще се пускат статии за да кажем поне 3 страни в Европа, което би трябвало да значи и 3 пъти от нормалното за 1 език линкове и тн., което хем не е хубаво да се изсипва в един месец, хем пък е тъпо и схемата на месец по държава/език. Изобщо не съм на ясно какво и как трябва да се случва ако се бориш за пазар в поне 2 страни, че и повече.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Що си причинявате излишни главоболия се питам аз. 50 домейна с 50 хостинга и простотии. Хората са го измислили. Един домейн с един хостинг и опция за смяна на езика. Вие амазон не ги гледайте. Като ги стигнете, тогава ги мислете простотиите с домейните и хостингите. Прави си точка А и не се занимавай с глупости.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

При амазон нещата според мен са продиктувани от това, че доставчиците на едни и същи продукти за всеки един амазон са различни.

Та по темата... наскоро просто мярнах относно опънкат, че те индексира по default language. Незнам доколко е вярно де. Виж си карт системата. Кои неща от които зависи сеото са многоезични. Пак да се върна на опънкарт примерно за seo url keyword се въвежда само веднъж независимо колко езика има. А и примерно със смяната на езика ще искаш да ти се промени и някой банер и други подобни неща. Виж дали може с това което разполагаш.

Забелязвам, че някой магазини ползват site.com/en/ ... site.com/de/ и т.н. Ако е директен визита си те разпределя откъдето те засече. Все пак е хубаво да има по един линк към другите езици на страниците.

Ако ти оставят ревюта на продуктите, надали някой с английски ще иска да му се мярка ревю на немски или френски.

Не съм се занимавал с подобно нещо, не разбирам от сео и не съм се интересувал. Излагам гледна точка.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Един сайт с няколко езика - локализация на ниво език (смяна на описания, заглавия на снимки, банери, слайдери, CMS страници - всичко).

Оптимизираш в съответната страна за даден език като най-добре да е както @pdevelopments е казал или с поддомейн или с /en, /bg. Така лесно ще можеш да вадиш всякакви линкове, които ти трябват.

Хората се чудят как да вкарат в един backend повече магазини с различни продукти и съответно домейни, ние ще слагаме еднакви продукти в различни инсталации на различни хостове с различни домейни. Ако имаш 1000 продукта как ще го работиш тва? Не всичко става с импорт, трябва и "на ръка" да се пипне.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

До някъде измислих как биха станали нещата, но не напълно. Според мен най-чистият вариант е (като пример) ако имаме домейни .de .fr .co те с редирект да водят до домейн.ком/ен; домейн.ком/фр или домейн.ком/де, което значи, че посетител дошъл от съответната страна ще вижда съдържанието на съответния език. Тук обаче остава въпроса какво правим с главната страница от гледната точка Г и дублирано съдържание? Главната страница ще, и съществува на всички езици, които са активни, което значи, че ще бъде индексирано дублиращо се съдържание, което си е кофти точно за главната да се случва. А според мен няма как, тоест има, но не е препоръчително да се набива в роботс.тхт disallow точно за нея...
Какво е положението в такива ситуации с opencart или друга система, която ползвате?
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Ще ти дам съвет за домейните. Моят домейн е .me. Край на съвета :)
Топ посещенията са от тези 2 държави
1. United States
2. United Kingdom

Разбира се зависи от нишата.
Повечето хора знаят английски. Ако искат превод можеш да им сложиш бутонче на техен си език да преведат страницата.
Възможен е и динамичен превод на всеки "домейн.ком/фр и домейн.ком/де" с автоматичен гугъл транслейт.
Защо трябва да е сложно като и простите неща вършат перфектна работа?
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Защото когато имаш мултиезична функция и искаш да направиш мултиезичен сайт най-лесното е да ползваш функцията. Ако продавам велосипеди няма ли да е по-добре да имам читав домейн на съответния език, който да редиректва към магазина и съответният език, от колкото да се надявам, че купувайки bykes.com в Чехия, Румъния и Германия ще търсят така?
Освен всичко друго си мисля, че ако имаш възможност да имаш превода на съответният език и бутон за това ще изглежда пред потребителя много по-добре от колкото с превод от гугъл. А последното ще му го предложи и браузъра, нали?
Предпочитам да съм обмислил всеки възможен вариант преди да направя нещо, а не да се налага да променям в последствие и това е причината за цялата тема :)
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Защо са ти различни домейни?

Аз мисля да имам различен домейн примерно .fr, чак когато отворя клон във Франция.

Сложи си поддомейнчета или категории и си свиркай. И какво повтарящо се съдържание? Нали всяко описание ти е на различен език? Аз когато видя мултиезичен сайт смятам, че това са сериозни хора, които искат да излизат на международно ниво. Англ, ок, но ако има възможност защо да няма и локални версии за клиенти от най-масовите страни, които ти пазарят от сайта.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Естествено че с различни домейни за всяка държава ! ! !
Как си представяш сеото на един многоезичен сайт. Пък и хората като видят че домейна е от тяхната държава е доста по голяма вероятността да си купи нещто.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Добре.
Ако искаш няколко домейна, опенкарт има опция за създаване на нови магазини от едно админ меню.
След като ги създадеш можеш да си внесеш продуктите, да смениш на същата тема или друга и да си промениш езика на съответният магазин.
Съответно можеш да си преведеш и началната страница на друг език.
По този начин не се изискват много усилия за добавянето на нови продукти в която и да е версия на сайта.
Така според мен няма да имаш проблеми с Гугъл за дублиращо се съдържание.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Здравейте,

и аз да дам акъл (дето се вика, пари нямам, акъл да дам:) ).
Аз съм за вариант домейн за съответната страна. Имам няколко сайта - Италия, Гърция, Румъния, България и др. и всеки домейн си е за страната.
Минуси тук колкото щеш - много време по вкарване на продукти, обмисляне на начини за привличане на посетители спрямо държавата и т.н. и т.н. - минусите са изброени от колегите по-горе.
Плюсовете за мен са следните:
- клиентът се кефи, че инфото е на неговият език (не гоогле транслейт) и се чувства по в свои води;
- ако картинките са ти оптимизирани (заглавия, алт и т.н.) имаш по-голям шанс да излезеш на съответния език в гоогле images, което го забравяш ако използваш 1 снимка за 1 домейн с много езици;
- след известно време и проучване на клиентите, може да си гъвкав в представянето на продуктите, дизайн, модули и др., което пак не може да го направиш с 1 домейн с много езици.

Въпрос на продукт, ROI, време ... абе "ресурси" с 1 дума. При мен засега работи, верно мнооого време отнема, обаче може да си използваш правилото 80 / 20 и да си определиш къде ти е ефективността в работата.

Успех.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Ако имаш пари - различен домейн за всяка държава + geoip за превода.

Ако нямаш пари и под домейн или под директория става, но geoip e задължително за да не му се налага на клиента да цъка бутони да си превежда сайта. Бутони и преводи от Гугъл е ламерска история.

А хостинга е един, какви са тия глупости за 50 хостинга? Вече ако искаш и ти се занимава можеш да си пуснеш node в таргетираната държава.
 

Горе