Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

lqllqlq

Well-Known Member
Здравейте,
тези дни съм се съсредоточил повече върху магазина за камери и видеонаблюдение, като пуснах доста нови неща:
- доставка с 3 куриера (клиента избира)
- конфигурация на продукти (Пример: ДВР и възможност да добави или не определен брои и тип хард дискове)
- начини за плащане - банка или наложен платеж (да ме прощава ПейПал ама по-долу ще обясня)
- избор на тип клиент - физическо или ЮЛ
и тн
та това, което обаче не очаквах е потребителското поведение. Влиза клиента гледа, решава да поръча и подминава опцията (давам само като пример) хард диск. Ако му се обадя и го попитам има ли, то тогава се сеща "че няма да е лошо да взема един". Стига до данни за поръчката посочва, че е ЮЛ, но проспива полето за ЕИК, от там се озовава на 3та стъпка начин на доставка и начин на пащане. Тук да уточня - в две успоредни колони са, умишлено съвпадат (Спиди със Спиди наложен платеж). Стойностите на поръчките не са колосални, но не са и малки, но няма и 1% клиенти платили по банка?! Голям мерак да пълнят гушата на куриерите с техните такса наложен и такса гориво. За какво да пускам PayPal, като клиентите не ползват банков превод??
Оказва се, че и това е препятствие за засилилият се към потвърждение клиент. И накрая преди оконочателно да набие поръчай, има поле забележка. Него пък да не казвам, че 1 от 10 го ползва.

Всичко по-горе е като пример и само част от картинката, но ме кара да си мисля: Ние хубаво гоним да сме като света, ама клиентите ни готови ли са за това и не изостават ли зад нас? Защото принципа, че колкото по-малко неща го разсейват, по който се водят и дизайнери и търговци, толкова по-малък шанс да не си тръгне без да купи. И в този ред на мисли, дали наистина да даваш много възможности и свобода на клиента (в БГ) към настоящият момент не ни играе лоша шега?
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Банка е глупаво, освен ако не искаш да поръчваш нещо което е prepay (т.е. нямаш го налично, но го продаваш с уговорката, че ще пътува един тон време и клиента да го има на предвид) защото първо се разкарва до банката (много малко фирми имат онлайн банкиране, още по-малко им е "активно"), другото е че имат пак такса превод, ако плащат от тяхна сметка.

Пейпал би изключил и двата минуса на тази опция, защото ти ще поемеш около 4% разходи за твоя сметка. Но ще поемеш и риска да те пляска клиента после, ако си поиска парите - трябва да си готов и за това. Отделно ще спести време на клиента. Тук, ако добавиш и една доставка фиксирана на 5-6 лева примерно, мисля, че ще са навити най-много хора.


Аз бих си купил нещо с пейпал от България само от магазин/др. фирма (ако говорим за услуга- хостинг, или др.) с изградена репутация (т.е. дълго време да знам, че съществува на пазара, има положителни мнения за него в нета, др.), професионално изглеждащ сайт (пак репутация).

Та в този род мислене модула за банков превод се оставя като опция и се забравя. Смятам, че по-малко от 1% биха го ползвали, но все пак е добре да е там за разнообразие.
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Банка е глупаво, освен ако не искаш да поръчваш нещо което е prepay (т.е. нямаш го налично, но го продаваш с уговорката, че ще пътува един тон време и клиента да го има на предвид) защото първо се разкарва до банката (много малко фирми имат онлайн банкиране, още по-малко им е "активно"), другото е че имат пак такса превод, ако плащат от тяхна сметка.

Пейпал би изключил и двата минуса на тази опция, защото ти ще поемеш около 4% разходи за твоя сметка. Но ще поемеш и риска да те пляска клиента после, ако си поиска парите - трябва да си готов и за това. Отделно ще спести време на клиента. Тук, ако добавиш и една доставка фиксирана на 5-6 лева примерно, мисля, че ще са навити най-много хора.


Аз бих си купил нещо с пейпал от България само от магазин/др. фирма (ако говорим за услуга- хостинг, или др.) с изградена репутация (т.е. дълго време да знам, че съществува на пазара, има положителни мнения за него в нета, др.), професионално изглеждащ сайт (пак репутация).

Та в този род мислене модула за банков превод се оставя като опция и се забравя. Смятам, че по-малко от 1% биха го ползвали, но все пак е добре да е там за разнообразие.

Не знам кое му е скъпото на превода - на мен изходящ ми е 0,70лв. На месец банкирането ми струва 3лв и малко нелепо ми се струва фирма да не може да си го позволи. Доставка от 5лв може, но зависи от предлаганите артикули - дискутирали сме го. Не е едно и също да продаваш часовници и фитнес техника.
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

За електронното банкиране може да ти е под левче, но ако е на гише масово е двойно. При мен е 2 лева на гише в ДСК за фирма.

Не говоря, че е добре ел. банкирането - добре е. Но незапознатостта в малките (вкл. и средни фирми) за това колко е сигурно, ползването на ел. подписи затормозява масовото навлизане на този вид услуги. Например бившия ми шеф по 2 пъти на ден ходеше или той или друг, който има право на това в банката, за да види дали е дошъл даден превод - тъпо, но.... Питам го защо не си пуснеш едно ПАСИВНО банкиране, да ти седи отворено на компютъра и да не губиш времето си и това на други твои служители? "Ми не е сигурно!" Комбинация между незаинтересованост и неинформираност.

Винаги може да се пусне или безплатна или 5 левова доставка. Следвам твоя пример - колко фитнес уреда ще продадеш от онлайн магазина ти? Нали всеки идва, качва се, гледа, клика. Аз не мисля, че бих дал 500 лева за велоергометър без да го разгледам. Отделно да ми друснат една доставка 20 лева, защото е 25 килограма например+наложен. Пускаш 5 лева доставка за всичко и смяташ случайте които си се набутал много за куриер като бонус продажба, която иначе е нямало да имаш. Аз така ги виждам нещата в момента. Плюс за по-обемисти стоки (фитнес уреди, мебели, други) всеки предлага безплатен транспорт- просто трябва да минеш и да платиш в магазина.
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Понякога големият избор затруднява клиента, особено ако е свързано с избор на много опции. Заложи на твоите знание и опит - клиента разчита на специалист в областта и се доверява на твоя сайт точно заради това. Не го затрупвай с милион опции, повечето от които са свързани с допълнително набавяне на информация и затруднения. Тези които искат милион опции със сигурност ще се свържат с теб и ще си ги потърсят.
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Според мен зависи от това какви са ти клиентите и какви клиенти мислиш да имаш за в бъдеще.
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Винаги може да се пусне или безплатна или 5 левова доставка. Следвам твоя пример - колко фитнес уреда ще продадеш от онлайн магазина ти? Нали всеки идва, качва се, гледа, клика. Аз не мисля, че бих дал 500 лева за велоергометър без да го разгледам. Отделно да ми друснат една доставка 20 лева, защото е 25 килограма например+наложен. Пускаш 5 лева доставка за всичко и смяташ случайте които си се набутал много за куриер като бонус продажба, която иначе е нямало да имаш. Аз така ги виждам нещата в момента. Плюс за по-обемисти стоки (фитнес уреди, мебели, други) всеки предлага безплатен транспорт- просто трябва да минеш и да платиш в магазина.

Както казах и по-горе и продължавам да съм убеден, фиксираната доставка на този етап е подходяща, но не за всеки тип стоки. За секс шопа имам такава, но за камерите или трябва да вдигна цена за да вкарам част от доставката в нея и да дам фиксирана доставка или да е за сметка на клиента, както е в момента. При тези цени на доставки, такси наложен, такси гориво и какво ли не цената на доставка при поръчка от порядъка на 300 до 800лв излиза 22-34лв. Аз искам куриерска услуга, а не нов съдружник с който да делим печалбите без той да е инвестирал и стотинка :)


Според мен зависи от това какви са ти клиентите и какви клиенти мислиш да имаш за в бъдеще.

Ами и аз се водех от това, но колкото и странно да ви се стори на всички тук, то хората се оказва се притесняват или не знаят как да пазаруват в интернет. Направих си чисто от любопитство малка анкета сред познатите ми. По голямата част бяха убедени, че създаването на Пейпал е сложно, не могат да се справят с него, други мислят, че ще бъдат измамени дори от големи европейски магазини ако си поръчат и за това ползват услугите на фирми предлагащи поръчки за хора като тях. Последното пък даде обяснение на това как е възможно да има толкова много фирми занимаващи се с поръчки от сайтове, от които всеки може да си поръча и да му бъде доставено...Никой не можа да ми отговори ако наистина има шанс сайтът да го измами, защо по тази логика да не измами фирмата?
 
От: Дали трябва да даваме на клиента много опции и не го ли обърква това?

Анкета сред приятелите? Аз бих направил сред потребителите на сайта/услугата.

Създаването на PP акаунт е елементарно и отнема 5 реда да се направи гайд как става, idiot proof. За хора, които пазаруват онлайн PP др. подобни са задължителни. За това според мен зависи първо от аудиторията какви са разплащателните методи.
 

Горе