Доставка за сметка на купувача

bodyrock89

Active Member
Има ли някаква определена причина, поради която повечето (бг) онлайн търговци налагат доставката да се плаща от купувача, вместо да си я добавят към цената?
 
От: Доставка за сметка на купувача

Не мога да се съглася, че повечето го правят. Да, виждал съм безумия от типа 10лв доставка и никаква опция за безплатна, но това според мен са единични случай. Виж мен ме дразнят едни, които са големи, продават много, а дори ми обявяват цени без ДДС, а какво говорим за някакви химери като безплатна доставка?!
 
От: Доставка за сметка на купувача

Ако предлагат безплатна доставка, то автоматично цената на доставката трябва да влезе в съответният артикул и става:

Casio Edifice само за 99лв. (без доставка)
или
Casio Edifice на 106лв. (безплатна доставка)

Ти кое би избрал?

Първото впечатление за цените е най-важното и затова всеки продавач гледа да обяви цените максимално ниски, без значение дали ще се налагат други такси по време на купуването.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Безплатната доставка би трябвало да се предлага само при покупки над определена стойност, и пак си зависи от продуктите. А иначе най-коректно към потребителя е да му се каже колко струва стоката и колко е доставката. В противен случай ще заприличаме на китайските търговци, които и чорапи да ти продават, доставката все е безплатна. После защо чорапите били с дупки...
 
Последно редактирано:
От: Доставка за сметка на купувача

Ако предлагат безплатна доставка, то автоматично цената на доставката трябва да влезе в съответният артикул и става:

Casio Edifice само за 99лв. (без доставка)
или
Casio Edifice на 106лв. (безплатна доставка)

Ти кое би избрал?

Аз лично бих избрал това с безплатната доставка стига да пише до самия артикул, че доставката е безплатна и това да го откроява от тези с платената доставка. Това разбира се може да се дължи на факта, че имам по-голям опит с пазаруването от Ebay, а там доставките могат да са колкото самия артикул.
Освен това при примера с 99-та лв разликата прави впечатление, докато при такъв от 1100 лв (какъвто гледам в момента в аукрото и който с доставката е 1104 лв) едва ли ще е от значение.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Добре ако винаги доставката е безплатна какво става часовник който струва 20 лв. го пускаш за 26 когато клиент си купи 2 бр. какво става баси скъпия магазин. Над определена цена безплатната доставка си е идеален вариант. Аз лично периодично пускам като промоции безплатна доставка над 20 лв. примерно...
 
От: Доставка за сметка на купувача

Ако продаваш 1-2 продукта може да си позволиш да добавиш доставката към цената, но за онлайн магазин с много продукти няма как да стани, основна причина както е описал колегата преди мен. Освен това ако сложиш изискване за поръчка над 80лв за фрее доставка, това стимулира хората да купуват до тази стойност или по-големи.

А представи си че продаваш дискове за щанги и някой си поръча 100 кг тежести представи си колко ще ти струва на теб ако е за твоя сметка ;)
 
От: Доставка за сметка на купувача

Безплатната доставка над определена цена наистина стимулира хората да направят по-голяма поръчка. Аз примерно играя с цените на артикулите и примерно давам безплатна доставка при поръчки над 45лв., обаче когато доставката е с такова условие, леко понижавам цените на артикулите и примерно един часовник го предлагам за 21.90. Ако клиента закупи два часовника по 21.90 = 43.80лв. което пак не е достатъчно за безплатна доставка и така той закупува и трето нещо от мен, за да допълни липсващите 1.20лв.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Ако продаваш 1-2 продукта може да си позволиш да добавиш доставката към цената, но за онлайн магазин с много продукти няма как да стани, основна причина както е описал колегата преди мен. Освен това ако сложиш изискване за поръчка над 80лв за фрее доставка, това стимулира хората да купуват до тази стойност или по-големи.

А представи си че продаваш дискове за щанги и някой си поръча 100 кг тежести представи си колко ще ти струва на теб ако е за твоя сметка ;)

Не мисля, че е само до брои продукти. Ако в един магазин листваш продукти от няколко доставчика, които реално ти нямаш на склад няма как да стане. Ако продаваш нещо, което имаш на склад вече се съобразяваш спрямо стоката, което пък е пътя към безплатна над определена стойност. Безплатна на всички продукти е само ако си вносител, продаваш през голяма надценка и тн.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Аз съм обмислял варианта най-вече за следващи проекти... да фиксирам цената на доставката. Примерно 5 лв. доставка независимо от поръчката и килограмите. При мен колкото повече поръчват килограмите се вдигат ама и печалбата така че мисля че ще стане номер. Но как да е споделям го понеже имам наблюдения че обикновенния клиент особено този който не пазарува често от сайтове се страхува от куриера смята че взимат страшно много пари. А реално с договорчета това онова средно една доставка и на мен си ми върви около 5-6 лв. Другия момент при фиксирана доставка е ако си фирма вкарваш му 5 лв. в наложения апък си взимаш фактурка за цялата доставка.
 
Да ви го кажа като потребител.

Free shipping-а e хубаво нещо, ама българина винаги знае, че доставката просто е включена в цената. Другите много много не се замислят. И не само, все още няма големи търговци(световноизвестни), които да предлагат стоките си с безплатна доставка. Всичките са с безплатна над определен размер. И ако трябва да сравнявам със САЩ, наземния транспорт тук е много по-скъп. Не може от Los Angeles до New York да платиш 7-8$, което си е равносилно на това да пратите от София до Лондон. А тук, от София до Варна да ви е 3-4$. Няма да се учудя и ако в САЩ има по-малко куриерски фирми отколкото в България.

На мнение съм, че цената трябва да е фиксирана за повечето магазини, където се продават еднотипни неща... дрехи, аксесоари, други дреболии. Става иначе едно размотаване за 50-60 стотинки, да търси потребителя колко е доставката, ама да изчислява обемни тегла... мани мани. Вярно, като сложиш 5 лв. фиксирана и на някой защото няма офис на Еконт в населеното му място те одерат 8 лв. за доставка... си е кофти. Но тези поръчки според мен са малко като цяло.

Наистина и аз се чудя доколко включената в цената доставка има почва в България. Ако някой е експериментирал, може да сподели.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Пробвал съм всички начини.

1. Доставка за сметка на купувача - най-неинформативното. Продуктите са различни като обем и като тегло, почти е невъзможно да изчислиш колко би ти струвала доставката. Оставях клиентите да си правят сметка, кой както може.
2. Безплатна доставка за всички поръчки над ххх лв. - общо взето бях взел такава граница, че почти всички лесно да я надминат. Исках да направя улеснение за клиентите. За съжаление в България има твърде много "нормални клиенти". След случай в който изпратих пратка и от клиента ми беше заявено, че съм му пратил китайски боклук (стоките са българско производство, с 2 години гаранция и всички европейски стандарти), той не бил очаквал това, не приличало на снимката и тн, и тн., стоката ми беше върната и загубих 50-60 лв, прекратих безплатните доставки. Жаби няма да гълтам, заради всеки тарикат.
3. Доставка за сметка на купувача, но с фиксирана цена - цената е достатъчно ниска, за да не отблъсква клиентите, а за мен е все пак някаква застраховка, че няма да има "бомби". Неудобството е, че за доставка до Аврен и до Костинброд цената е еднаква, но не смятам, да правя детайлни зони, според разстояние и тн.

Сега съм на третия вариант.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Някой опитвал ли е доставки с препоръчано по пощата?

Все ми се струва, че това би било добър вариант (цената за по-дребни пратки е далеч под тази на куриерите), но явно човек трябва да убеди клиента да плати предварително. Съдейки по мен, не съм се усетил да ми е проблем да си прибирам пратките от eBay от пощата.
 
От: Доставка за сметка на купувача

Като алтернатива на мудните пощенски служители и доставките в рамките на страната за 3 работни дни, мога да предложа пощенската услуга на Еконт. Само за 2,80лв. пратката пътува из цялата страната с наложен платеж и доставка на следващият работен ден. Не съм запознат много с ценоразписа на пощенските услуги, но не ми се вярва, че и препоръчаната пощенска пратка ще е по-евтина от 2,80лв.
 
Само където пощенските на Еконт с наложен платеж не се доставят до адрес, доколкото знам. И не трупат поръчка при намалението за куриерските. Ислугата е 2.5 лв. до 1 кг, а горницата е за наложения платеж. Но да, добра алтернатива си е за хората, които искат до офис да е пратката.

Даже може да пробвам след известно време. Доставка до адрес - 5 лв., доставка до офис 2.5 лв. При пощенските пращат ли смс на клиента, че има пратка за него?

При пощенските доставката не може да е за смекта на клиента, ако го интересува някой това :)
 
От: Доставка за сметка на купувача

Да, в случая при пощенските доставката се плаща от подателя и се причислява към наложеният платеж. Тоест ако продукта струва 20лв, заедно с пощенските става 23лв. Също така е важно да отбележим, че при пощенските пратки получателя няма право на преглед и тест на получените артикули преди заплащане, както е при куриерските. Иначе при пощенските пратки също изпращат смс до получател, че пратката е пристигнал в съответният офис на Еконт.
 
От: Re: Доставка за сметка на купувача

Те мойте продукти няма да искат да ги гледат пред куриер, камо ли да ги пробват :D

Абе недей така, че не знаеш на какви ще попаднеш.... :lol:
 

Горе