Жива ли е онлайн БГ рекламата

Rock

Well-Known Member
Гледам доста известни сайтове (vbox7 измежду тях) са сложили Adsense, при положение, че си имат собствена рекламна мрежа. Видях, че дори Diema сайта им има adsens (?!?), та се чудя умря ли БГ рекламата, само политическите агитации ли върявят + най-големите рекламиращи фирми (Мтел, Кокакола и сие).... Нещо май пазара се е спекъл отвяскъде. Ама то нормално де, като гледам в gbg.bg 12 лв за 1000 импресии, аре стига ...

И като гледам таргетирането на сайтовете от големите компании направо падам.... Или шуробадженащината е голяма (демек абе дай 10 бона за рекламна кампания и 10% от тях са за мениджърчето) или мениджърите толкоз им е акъла. Има толкоз фрапантни случаи на таргетиране, че направо се чудя как може да пускаш рекалама за водка в сайт за йога (това е само пример)... А може би пък фейсбук и гугъл изядоха лъвския пай и рекламните агенции не успяват да привлекат клиенти, дори и да предлагат изгодни условия с таргетирани посещения.

П.С. Онлайн рекламата, става въпрос от БГ за БГ
 
Последно редактирано:
От: Жива ли е БГ рекламата

Или шуробадженащината е голяма или мениджърите толкоз им е акъла. Има толкоз фрапантни случаи на таргетиране, че направо се чудя как може да пускаш рекалама за водка в сайт за йога (това е само пример)...

Това изчерпва темата според мен. Всичко е мафия, да дадем на наши хора, а другите некомпетентни.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

каква реклама във vbох или ФБ при много бизнеси няма смисъл още повече рентабилност. Преди колегата ми пусна реклама във ФБ то на ден вземаше 30 лева някъде за 3-4 ден над 100 лева много посещения никакви поръчки, а на др. сайтове и ГГ реклами поръчки имаше за много по-малка цена. В такъв случай от реклама смисъл няма, никой не му се дават пари ай така да го гледат и да го помнят, а да е на загуба. А таргетирани посещения преди провал анлайс ли как беше на нетифото ми то кога я показва кога не, слагх му ключови думи то не ги показва, няма нищо общо с ГГ рекламите, рекламни агенции като чуя това се сещам за нийд.бг, девестен иденайсет и разни такива директории дето търсят кой да се кой да го сурвакат и така си карат с години. Всеки да си прави каквото иска но това за сурвакането аз никога не бих го направи.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Хората нямат пари - и стените да си лепим с рекламни тапети, същата файда, хората не купуват щото обедняха.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Хората нямат пари - и стените да си лепим с рекламни тапети, същата файда, хората не купуват щото обедняха.

Това за парите ясно, мисълта ми е най-вече, че цените са високи и май мениджмънта и таргетирането е много зле при тези големи агенции
 
Не знам дали има. Но знам, че и тази година Iab ще изкарат добрите статистки как рекламата има ръст. Може, може, но като гледам тази година колко се е продало при нас, може да не съглася с цифрите, но нищо. Важно е, че при големите е пълно. :)

Но пък го има и другия момент - много сайтове имат пари, за да пускат ТВ реклама, за брандинг. Знаем рекламите за продавалник, имаг, синоптик, даливали. Специално в последния сайт съм виждал реклама на Мтел, таблет + интерент. Колко е рентабилно да даваш по 12 лева на 1000 импресии там, вече не мога да кажа. Така де, мога, ама няма смисъл. :)

И като гледам таргетирането на сайтовете от големите компании направо падам.... Или шуробадженащината е голяма (демек абе дай 10 бона за рекламна кампания и 10% от тях са за мениджърчето) или мениджърите толкоз им е акъла.

Така е май, но нямам доказателства. :) Сигурно не е трудно и да се намерят. Все пак така да потъват бездънно рекламни бюджети...все оставят следа някъде. Не ме интересува вече. От доста време спря, защото тук е загубена кауза. И едно време бях на това мнение и сега продължавам да съм. За нищо не става този вид пазар. За това и Г и ФБ ще станат лидери, а другите ще потънат, и специализираните сайтове. Никога не съм казвал - абе имаш сайт за коли, плесни 2 бинки в абв. :) Това е тъпо и не знам защо хората учат маркетинг след като отидат и го правят това. Иначе да, за някоя комисионна. И ние сме навити от нашата група и в интерес на истината, сме и по-евтини и сме готови да дадем и отстъпки. :)

За това, ако ще правите нещо, пак повтарям - на вън му е майката, тук ще се фалира с такива рекламни агенции и рекламодатели. :)
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Не се ли дават парите за реклама на големите групи, защото при тях всичко е сигурно? Визирам - качество и съдържание? Някой непопулярен сайт, с непопулярен екип, самостоятелен, колкото и да е добър - вдъхва недоверие. Защото не знаеш какво да очакваш - дали този сайт ще продължи да се обновява и утре, дали няма да започне да обслужва нечии "скандални" интереси и т.н. От тази гледна точка сайтовете на големи компании - като даливали и синоптик са сигурни. Инвестираш в тях и знаеш какво ще получиш, няма неизвестни. Знаеш какво съдържание е имало, ще има, каква скорост и какъв дизайн, качество на информацията.

От друга страна големите компании предлагат пакетни отстъпки, а в същото време една реклама минава през много канали - телевизия, радио, интернет, печатни издания и така се налага още повече.

Така че, за съжаление, бъдещето е сигурно - смърт за малките, възход за големите. Поне аз така мисля, който може да ме обори аргументирано да заповяда, защото и аз съм сред малките. :)
 
Съгласен с написаното от теб. За жалост има и много кофти примери в големите групи. Виждал съм какво публикуват и определено не ми минава в графа "качествен контент'. И само за протокола, всеки сайт (група) обслужва нечии интереси. Все пак са в голяма бг икономика. ;)
 
Искам и аз да изразя мнение, защото не чете нещо кой знае какво. И преди го е имало тук, писано. Така, кои позициите се продават, защото премиум позициите са за директните рекламодатели, а Адсенса, той си е на по-долни позиции. Нормално или ще са те, или Изиадс. Или някоя друга платформа, където просо да обират някой друг лев. Както и да е.

Няма да замрят малките, а по-скоро рекламодателите ще се наложи да сменят всеки некадържни и продажник, който се качи на поста, на който се оперира с рекламния бюджет. Нека вземем например Мтел. милите така потъват, че продължават по същия начин да си управляват кампаниите. Телевиизия, списания, не знам си каква пумия, все тази, пичовете явно не а добри в това. А да, и една калдата, където е ОК като таргет. НО до тук. Няма нищо друго смислено направено. ;)

И дане си говорим за качество на сайтовете на големите групи, защото на един такъв чета за Николета, Азис и другите фрикшоу. ;) А сега и политика....защото е модерно. :) Тук не си прав, шита го има и при големите, а това, че там се рекламират големите марки, кофти е - да. Но какво да се прави, това е положението. ;)

За мен бъдещот е ясно - фалитане на некадърните бизнеси и кофти управлението на рекламния бюджет и изплуването на нови бизнеси, които знаят как да рекламират и къде се намира техния трафик. Това има логика, и то голяма. А за сайтовете. Малките трябва да станат големи или поне някакви в сферата си. Не може да си №100 и да очаквам да имаш заинтересувани рекламодатели. Пак повтарям, в твоята област. ;)
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Рекламодателите харчат огромни суми - за миналата година пазара е погълнал малко над 45 милиона лева без ддс. само в онлайн реклами!

Въпроса е друг че големите играчи на пазара обират всичко, Но защо е така... според мен
- първо зад всяка голяма онлайн медийна компания стои дадена партия
- от там зад всяка партия стоят няккави фирми които рекламират при тях
- правят се предварителни разчети за следващата година - по този начин някои големи играчи си връзват гащите преди да е започнала годината и обират парата предварително чрез договор
- шуробадженащината е голяма
- процента отстъпки които дават големите медии е голям при предварителна продажба за следващата година
- защо да търсиш нови сайтове в които да рекламираш, след като вече пътеката е утъпкана и също така големите имат достатъчно уникални потребители на месец и свободни импресии за продажба

Плус това като рекламират при теб и като няма кой да клика по рекламите - рекламодателя отчита че не си заслужава да рекламира при теб .. защото си малък и потребителите не са стоиностни.
Сигурен съм че големите компании имат отдели които по цял ден цъкат на рекмалите и фирмата си казва, браво гледей ги тия имат трафик и хората цъкат на нашата реклама.

Но всичко се решава партиино, зад всака голяма фирма в българия има партия която им прокарва закони в НС, а те от своя страна - фирмите рекламират в медията, която най-общо е на някои политик в офшорна зона.
-
 
Това, което венци написа е 1:1 с моите виждания за нещата. Гледайки какъв "бизнес" се прави тук, това влиза на 100% в духа на БГ онлайн рекламата. :) За това, ако искате да успеете, правете проети за на вън, тук е загубена кауза и няма какво да се промени. Както се порменя политическата сган, так се променя и бизнеса. Тоест, никак.

Преди няколко месеца се чух с един пич от рекламна агенция, която препродава реклама в интрнет, телевизията, радиото, пресата, аутдора и т.н. Та той ми каза, едно време ние им правехем и разчертавахме медиа плановете, сега сами идват и знаят къде да се позиционират. Няма лошо, но по втория начин ми звучи малко по-уредено фирма-медия. Какво може да се работи, или има пари дадени под масата или някакви задкулисни хомо-взаимотношения. И в двата случая не ме интересува. Факт е, че го има.

И това ми харесва много. Защо да рекламираш в нови сайтове, като и в старите можем. Тук искам да кажа на тъпаците от големите фирми, че ако всички мислим като тях, в момента щяхме да рекламираме в MySpace, а не във Facebook. Но как да им го вкараш в главите това. То да беше *** да им го вкараш, ама то акъл.

Аз няма да намесвам политика и партии, но ми е достатъчно да кажа, че тук говорим за некомпетентност, далавераджйски схеми, олигофрения, защита на интереси, изсточване на рекламодателя, неоправдани средства и каквото дам се сетиш. Не търся конспирация във възникналата ситуация, но определено смятам, че не е нито нормално, нито е нужно всяка фирма, която влезе в БГ (била тя Кока Кола, Нестеле, HP, Microsoft, и др.) да се побългарява и да се правят терикатии и побългаряване за сметка на хеткуотъра им на майната си. :) Не ми се вярва маркетинг директора на HP в САЩ да предпочете синоптик.бг за реклама на техен продукт, от технологичен сайта. Ако е така, тази компания не заслжава да съществува. Поне не и с такава логика.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Тук проблема е че пазарът е много малък и лесно се манипулира.Реално в България колко интернет потребители има 3,4 милиона ? Като разпределиш тези потребители по категорий кои какво го интересува (спорт,мода,политика) и се получават по-малки групи от хора който имат нужда от даден уеб сайт. В всяка категория има по 3,4 понякога и повече реални конкурента който си делят аудиторията. Сега друг е въпроса кои стои зад тези сайтове как са направени как се финансират и прочие.Факт е че зад тези голями уеб сайтове стоят хора от партий и всякакви такива типове и се финансират от тях.Да не забравяме че и доста от парите се изпират точно през подобни уеб сайтове (това си е мое виждане). И на фона на цялата тази картинка какво остава един обикновен човек безпартиен , без връзки от сивия сектор да направи нещо което вече го има с много голяма конкуренция и да започне да печели без да инвестира огромни пари наляво и на дясно за да изгради име и да бъде посещаван което съответно води и до рекламодатели? Аз се сещам поне за две неща. Първото е да направи продукт който не е реализиран изобщо никаде и да има търсене на подобно нещо (което би било адски глупаво да се реализира подобно нещо в БГ но си е опция така или иначе) и второто е да реализира нещо на българския пазар което не е реализирано до момента и да се надява да има търсене което пак го прави без конкуренция.
 
Да, пазарът е повече от малък, което е предпоставка за две много кофти неща - както каза ти - лесна манипулация и разпределяне на бюджети по основните няколко големи сайтове, което пак е е много ясно дали се случва. Тъй като големите медии, както и да го погледнеш, не могат да обхванат 100% от пазара - във всички области.

Мен повече ме притеснява факта, че много нови и добри идеи няма да видят рекламодател докато не влезеш по някакъв начин да тези "връзкарски" кръгове, както си му е явно реда на нещата тук. От едно време е така и продължава да е така. Не мисля, че ще има някаква промяна. Все пак говорим за нещо доста куцо като пазар. Ако се замислим не е само в рекламата така. Но какво пък, да седнеш и да се оплакваш пак не си е работа. За това си гролваш бизнеса и това е. Ако е нужно, по някакъв начин го ориентираш към чужбина или му търсиш алтернативи. ;)
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Реално всички се опитват да се лансират като големи - да продават 1000 импресии на 10-20лв, но в действителност никой не може да ги монетизира. Почти всеки ползва Facebook, за да си boost-ва трафика яко, а после да продава импресии. Селски номер, ама яко...

Нито един от големите български сайтове не е конкурентен на EasyAds, Httpool, Etarget, а да не говорим за Adwords.

Дори с пакетните им отстъпки по 30-40% пак 1000 импресии ти идват на 5-6лв минимум. При един добър CTR от 1% тва са 10 посещения. Е, не знам какъв ти е бизнеса, за да печелиш по 50-60лв/100посещения и то просто, за да не си на загуба. Затова там рекламират Мтел, Техномаркет и т.н., при които просто си има някакъв рекламен бюджет, който трябва да се изхарчи, т.е. не се гледа печалбата от тази конкретна реклама.

Някои сигурно ще почнат да обясняват за Brand Awareness и т.н. и колко е важен той. Ако става въпрос за startup или по-малък бизнес, то той е обречен да бъде малък винаги, тъй като не може да бъде на минус.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Е, не знам какъв ти е бизнеса, за да печелиш по 50-60лв/100посещения и то просто, за да не си на загуба.

Трябва да си бизнес, който не продава директно онлайн, а в реални магазини - Mtel, Технополис, Банки, Лекарства, и то в цяла България. Тогава не те интересуват колко клика имаш на сайта, а колко човека са видяли твоите реклами.

Хората в този форум мислят, че има само един вид ефективна реклама - Performance на клик. Това със сигурност не е така и не го разбирате просто защото за вас рекламата означава само брой кликове и брой директни продажби и тотално пропускате брандинга и влиянието, което той има, когато човек влезе в магазина и трябва да си избере крем или ножче за бръснене или енергжи напитка. Защо хората купуват Gillette и Red Bull при положение, че са най-скъпите продукти? Сигурен съм, че има и други алтернативи със същото качеството на двойно по-ниска цена, но пазарните лидери с най-много продажби са Gillette и Red Bull.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Истината е, че е престижно престижни марки да рекламират в престижни сайтове. И така кръгът се затваря. Защото, ако се види реклама на Gillette или M-тел в сайта на бай Пешо това би изглеждало абсурдно, и дори по-скоро като анти-реклама.

Обаче... да не забравяме, че бизнесът не е единствено от "големи акули". Има и средно големи или малки фирми, за които би било ОК да рекламират в средно големи или малки сайтове, подходящи за техния таргет. Но просто в интернет, както и навсякъде другаде важи поговорката - "Колкото повече, толкова повече" ;) . Малките ще печелят малко, средните - средно, големите - много.. това е положението :)
 
Не коментираме от къде си набират трафика, защото ако ще говорим за тъп набор на трафик, може да споменете и поп-ъпа на дата.бг, след като се опиташ да свалиш някой файл, излиза един медиен сайт, който съм сигурен, че всички знаят. На една голяма медийна група, която се тупаше в гърдите, че са най-големите миналата година. Ако ще го коментира това, няма да стигнем до никъде. За жалост и това беше казано от българина - като има балъци да дават пари за това, ще има и тарикати, които ще ти го продават. На здраве и все така ще е. Мисля, че няма да има някой, който ще откаже тази схема - няколко хлядарки бюджет към медийните сайтове и малък % под масата на човека връзка между парите и преставителя на дадената медийна група.

Такъв тип реклама е повече за брандинг, не толкова за директни продажби. Но не е изключено при добра кампания да има и от второто. Но катоо гледам как се наливат само за идеята да стане популяен даден бранд или кампания, не се взима много в предвид това с директните проджби. И е нормално. Това няма смисъл да е темата, като предмет за дискусия. Всички сме наясно за какво говорим тук. istani123 е прав тук и то болезнено много. Въпросът е към кого отправят тази реклама? manuel, брат, малко си се объркал - говорим за коренно различни неща.

В димите на AdSenser има достта истина. И е точно така. ;)
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Ако се върнем към първоначалния въпрос на автора на темата "Жива ли е онлайн рекламата в БГ?", трябва да попитаме - коя по-точно онлайн реклама? Банер реклама, Per Click (Adwords, EasyAds, ...), Facebook, Direct Mailing, Search Engine Optimization, Sponsoring, Paid articles, Popunders...

Според мен рекламата е жива и то във всичките си форми. Явно има застой в банер рекламата, но със сигурност ще има раздвижване покрай предстоящото световно първенство догодина.
 

Горе