Защо маркетинг в социалните мрежи (за новобранци)

Rock

Well-Known Member
Social media marketing все повече навлиза като част от бизнеса на компаниите, като за някои SMM e станал неизменна част от работата им.

Ето и някои предимства на Макретингът в социалните мрежи (SMM), за новобранците.

1. Вашите клиенти са в социалните мрежи

За голяма част от бизнесът, клиентите имат профили в социалните мрежи. Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, Pinterest и т.н. са станали част от живота на голяма част от хората. Вече почти всеки браузва през телефона, разглежда новостите в news feed и присъствието ви в тези мрежи ще ви помогне да станете познаваеми за хората, да привличате клиенти и да трупате популярност. Разбира се говорим за IT бизнесът, но и много други ниши се възползват успешно от SMM

2. SMM подобрява конкуренцията

Вече почти всички големи ( и не чак толкоз големи ) брандове са в социалките. Пример: Известна БГ марка бира отскоро върти инициатива за фейсбук ентусиаст, което е показно колко е важен SMM и как чрез него може да се трупат ползи, нови клиенти/потребители и разбира се продажби и печалби. Когато дадена компания види в социалките, че главен конкурент се вихри с яка кампания, тогава винаги се мисли стратегия за "ответен удар". А повечето такива инициативи подобряват конкуренцията, защото винаги се предлага нещо "яко, на оферта, с промоционална цена" за крайния клиент, а силната конкуренция поражда и силните играчи.

3. Социалните мрежи предлагат търсене

Днес много често хиляди хора влизат по навик в мрежата и директно там търсят нещо, което ги интересува. А като вие присъствате там, с вашите услуги или продукти, тогава е много вероятно да ви намерят, още повече ако имате и рекламна кампания. Много често компании се намират, чрез фейсбук профилът им от директно търсене в мрежата, а едно добро ранкиране на youtube клип може също да ви донесе много посещения и трафик.

4. Социалните мрежи предлагат споделяне

Много важна и съществена част от SMM. Всяко едно нещо, което споделяте в мрежите може да се сподели. Виждали сте приятели/познати, които са шернали нещо, което им е харесало и понякога и на вас ви привлича вниманието. Много компании използват тъй наречените игри със споделяне, например: "Споделете този пост и участвайте в играта ни с награди". Тази стратегия е доста удачна, защото когато всеки заинтересован сподели, моментално публикацията става видима за още повече потенциални клиенти/потребители.

5. Социалките предлагат връзка с клиентите в реално време

Както знаете общуването с клиентите не е лесна работа, но който го прави си повишава нивото на доверие и покачва заинтересоваността към офертите си. Хората обичат да им се обръща внимание, а когато по лесен начин може да се осъществи в социалките, тогава е идеална възможност за вас и компанията ви. Много пъти дадена промоция се споделя от компанията и под нея започва да "ври" от въпроси. Много компании оставят и възможност за съобщения посредством facebook страницата им, което улеснява много клиентите.

6. Социалните мрежи са измерими

Важно е за всеки собственик на компания да знае кой точно маркетинг похвад му дава най-много конверсия. Социалните мрежи също може да бъдат "измерени" за този критерии. Ясно се вижда, ако някой ви попита през фейсбук или трафикът ви идва от дадена социална мрежа, отразен в Гугъл Аналитикса. Още повече ако имате рекламна кампания, там лесно се вижда имресии, кликове и дори call to action.


7. Линковете ви в социалните мрежи се индексират продължително


Компанията ви и нейните видеа, туитове, фб постове, пинове и т.н. веднъж "качени" в нета си остават там (ако не ги изтриете, разбира се). Затова Google ги индексира и при по-голяма заинтересованост към тях те постоянно си увеличават "тежестта", което ви е от полза. Но внимавайте какво "качвате", защото ако е кофти работа, ще ви е в ущърб. Все пак докато рекламите по ТВ или по билбордовете са до време, социалните линкове си седят завинаги, което е голям плюс.

8. Социалните медии са на един клик от "купи ме"


Отново вмъквам ТВ реклама и билбордовете. Там, колкото и прекрасно да сте се изразили, винаги го има момента с ходенето на клиента до магазин или ваш адрес или в по-добрия случай да ви търси по интернет. В социалните мрежи, ако си направите една силна реклама лесно може да вмъкнете "купи се" бутонче и това да елиминира времето, което клиентът би отделил за да ви търси във ваш обект или да се рови по нета, да търси продукта/услугата и чак тогава отново да се реши да го закупи.

9. Социалните мрежии са източник на продажби


Да не си кривим душите, всичките маркетинг трикове са с една цел - продажби. Социалните мрежи са идеално място за продажби, както видяхте в изброените по-горе предимства. Лично имам познати, които продават през фейсбук и то наистина добре, като особено онлайн магазините със женкса насоченост се радват на добри постъпления. Така, че използвайте смело социалните мрежи и не забравяйте да влагате креативност и иновация, защото това привлича вниманието най-много.

10. Кои мрежи да се използват ?

Най-вече в БГ се ползва Фейсбук, много по-рядко Twitter, LinkenIn, Pinterest. Също така youtube е много добра платформа да се изявите и на живо, ако имате с какво. Ако работите на чуждестранен пазар, тогава Twitter, Pinterest, LindekIn имат доста по-голяма тежест и ефект.
 
Последно редактирано:
От: Защо маркетинг в социалните мрежи (за новобранци)

Както винаги добра статия и нека я прочетат хората дошли от кампанията и всичко, които искат да се развиват в тази насока. ;)

You must spread some Reputation around before giving it to Rocksatedy again.
 

Горе