Изисквания за онлайн магазин за хранителни добавки???

Todor Tenev

New Member
Здравейте, обръщам се към вас, защото смятам, че бихте ми помогнали в начинанието ми. Бих желал да започна бизнес с онлайн магазин за хранителни добавки. Какви документи и изисквания са необходими пред закона, освен фирмата разбира се. На какви изисквания трябва да отговаря склада и нужно ли е по документи изобщо да има склад? Или мога да имам само фирма, касов апарат, сайт и това е...Ако някой ми даде разяснения ще съм му безкрайно благодарен!
Поздрави,
Тодор Тенев
 
Според Закона за храните, всички обекти за търговия с храни (и хранителни добавки) се регистрират в областната дирекция по безопасност на храните. Необходимо е да подадете заявление за регистрация и до 30 дни инспектори от БАБХ ще дойдат на място в обекта да проверят условията в него и документацията. Документацията, която изискват за магазини за продажба на хранителни добавки е система за самоконтрол, разработена според действащото законодателство и дейностите, които ще се извършват в обекта. В случай, че продавате онлайн, тази дейност също трябва да е описана в документацията, със съответните мерки за спазване безопасността на храните. HACCP план в магазини за хранителни добавки се разработват, само ако има препакетирани или насипни храни. До 15 дни след проверката на място ще ви издадат удостоверението за регистрация. До този момент не можехте да развивате търговска дейност в обекта. Последната стъпка е да подадете заявление в общината за търговски обект и работно време.

В системата за самоконтрол са описани записите, които трябва редовно да се водят- дневници, списъци. Веднъж годишно лицето, което поддържа документацията, в протокол оформя годишна проверка- верификация на документацията, че се спазва процедурата по водене на записи и документи.
 
В добавка, трябва да викнеш фирма за ДДД (дератизация, деинсектизация ....) за да ти постави химия срещу гадинки в склада. Има и изисквания към етикетите на стоките, ако ги внасяш ти, провери си, иначе вносителя трябва да е направил. Някъде към 500 лв мисля излиза, ако си хванеш някой да ти изготви документациите. Извън Агенция по храните е препоръчително да представиш общите условия на сайта си на Комисия за защита на потребителите.
 
А какви са изискванията към етикетите, ако аз си ги внасям сам, а не ги взимам от България? Някой може ли да ми даде по-конкретна информация?
 

Горе