Интересни казуси в eBay & PayPal

dustboots

Member
Идеята е тук да се споделя опит и/или практически решения на заплетени случаи.

И така.
Item, shipp-нат навреме. Пристигнал в срок. Купувачът не е бил на адреса в момента на доставката. Оставена му е note да си получи стоката в пощенския клон. Стоката не е потърсена и тръгва обратно към sender-а.
The buyer opened case for item not received. К"о пра"им?
1. Свързваме се с купувача и му обясняваме, че вината не е наша?
2. Ъплоудваме тракинг в case и чакаме ибей да решат?
3. Даваме refund и не се занимаваме, за да не рискуваме negative feedback?

Аз май ще избера 3-тата опция (+ част от 2-рата), макар че трябва да пийна студена водица за шипинга. + report, + ban
 
Последно редактирано:
Още един случай от днес.
Корейски купувач купува 2 items и при 2-те покупки дава 2 различни адреса - един в Германия и един в САЩ (променял е шипинг адреса в ибей и в пейпал преди всяка от поръчките).
Много купувачи са свикнали да работят с т. нар. Shipping agencies, примерно когато няма директен шипинг до тяхната страна. Ако продавачът, обаче, използва пишман пощи, пратката ще бъде върната. Става въпрос за малки пакети до 2 кг, препоръчани, защото трябва да се получат срещу подпис, а в случая липсват пълномощия за получаване.
В Германия такъв пример са Packstation-ите. Ако фигурират в адреса, по-добре да се анулира поръчката или да се поиска персонален адрес.

Zurück
an den Absender geschickt werden:
Briefsendungen mit Zusatzleistungen (zum Beispiel Nachnahme, Einschreiben) Sendungen mit Nachentgelt oder Zollgebühren
Писма с допълнителни опции. Малките пакети са точна такива, а не колети.
http://www.ebay.de/gds/Deutsche-Post-DHL-Versand-an-eine-PACKSTATION-/10000000013880119/g.html
Имал съм случаи на върнати пратки още от разпределителните центрове (без да са стигнали до шипинг агенцията), та съм го научил по трудния начин :)
 
Кейс в ПП за неполучен item. Плащането без акаунт, през карта. Обжалване чрез финансовата институция на клиента, съответно chargeback. Цитира се сделка в ибей. Търся в eB акаунта - такава сделка йок. Звъни се в eB. Проверяват. вЕрно нЕма. Бъг някакъв при тях. Нека, казват, да ни се обадят от пейпал, ние ще потвърдим. Така и пишем в кейса. Отговор от пейпал - много ви благодарим за съдействието при решаването на този случай. Ние го решихме в полза на купувача и му възстановихме сумата + $20 chargeback от вашата сметка. Най интересното - всеки ден се гледа в ПП за получени плащания, съответно дали има нещо за шипване. И имейли идват. Уж. И те така :(
 
Замести в:

Код:
https://www.paypal.com/bg/cgi-bin/webscr?cmd=_view-a-trans&id=TRANSACTIONID
Накрая думата с уникалнато ID по транзакцията, която навярно я имаш като email или в PP Balance, или в самият Case някъде. Като влезеш в нея вече трябва да пише и за самият eB Order (евентуално).

Иначе да, несправедливо е, но такава е системата на монополистите от Visa/MC/AmEx – merchants са liable за всякакви unauthorized транзакции, осъществени от чорени карти, „friendly fraud“ (от family member), както винаги. Това са техните правила и условия. Gateway providers просто ги спазват, а банките действат на база на тях.

upload_2017-5-23_14-16-43.png
 
Да, да, в Transaction Details се вижда всичко - шипинг адрес, ибей item #, всичко стои "OK to ship". Ама вероятно го е нямало в деня на поръчката, за да го изтърва. Няма го и в ибей, в ибей винаги ти дава ако нещо не си шипнал - и като note и в "awaiting shipment"
 
Така е Шерифе, важното е да предвидим процент загуби и да не късаме нерви.
Cheers :)
 
Хм, не знаех, че от миналата година PP вече не работи в Турция. Днес го научих от турски клиент. Язък...
 
PP HQs трябва да си „превозят“ базата с данни за TR клиенти в TR директно. По изискване от тамошните закони и правителство. Ако не го направят, стават нелегални и не могат да предлагат услугите си, за това и спряха началото на юни. Уж трябваше до края на август или до края на 2017 PP да са comply вече, но все още не. Принципно проблемът им е лесно решим – създавайки BG PP acc (pp.com/bg/) с BG адрес и най-важното: BG SIM + Proof of Address doc. Мега елементарна работа за advanced users… даже смятам, че advanced TR merchants са го направили това отдавна, ако не и директно с DE бизнес, имайки още по-добри fee rates. При BG acc поне си добавят тяхната си TR Visa и теглят.
 
Обикновено има проблеми с препоръчани пратки до US, когато са до ПК заради изискването за подпис.
Ама... да видим
Продавач:
Can you please provide a personal address?
Or please confirm that you are receive shipments without any problems to PO Box.
Thanks
Купувач:
No problems with a confirmation signature for usps at my post office
 

Горе