Какво да правя с некоректния клиент?

My-online-shop

New Member
Здравейте,
Имам малък казус. Няма да навлизам в излишни подробности, въпросът е следният. Имам "клиент", който поръчва през системата, а аз не искам да му изпращам стоката. Имам ли право да откажа да извърша доставката? Имам стоката в наличност, просто на този "клиент" не желая нищо да изпращам.
 
да си плати предварително като не е читав
 
Стан, Проблемът е, че гледам, че в кзп могат да се пускат жалби, ако не ти изпратят стоката. Питам има ли някакви опции да не изпращам?
pepo_999, имам ли право да искам предварително плащане, ако никъде не е написано, че се изисква такова? Тази доста луда ми изглежда и няма да се учудя, ако тръгне да ми прави мизерии.
 
Имаш право да откажеш поръчката в определен срок, този срок си го посочваш примерно в общите условия или на друго място в сайта. Това е частен бизнес и ти не си длъжен да продаваш на всеки пожелал. Просто отказваш поръчката, като се обосноваваш на този срок или казваш, че нямаш наличност и това е.
Имаш право да искаш авансово плащане, но трябва изрично да си го посочил на сайта си.
 
Ако клиента е направил поръчка и е получил писмено потвърждение за приета поръчка на определена дата, гледай последната промяна на Общите ти условия на сайта с опцията за отказа да е преди тази дата. Предполагам, занеш че на сайта си на страницата с общите условия трябва да имаш текст "Последна промяна ...... ", а преди се изискваще и линк към старите общи условия, но мисля че това изискване отпадна.
 
  • Like
Реакции: CTAH
Вкарваш в Общите Правила на сайта, че си запазваш правото да правиш еди какво си в случая да откажеш продажба и това е, сайта си е твой, правиш каквото искаш, въвеждаш правила и ограничения по твое усмотрение. То е все едно да имаш бар и да влезе някой пиян малоумник дето толкова е пил, че не знае къде се намира и ти да му откажеш да му сипеш да пие и да го изгониш.
 
Абе... аз си мисля, че не е съвсем така, ама... След като потребителят вече е направил поръчката, Вие имате договор по смисъла на Закона за защита на потребителите. Не, че съм юрист де, ама...
 
Получи ли писмено потвърждение, че поръчката е приета край. КЗП ще ти скъса дупето от секс.
 
s1yf0x е прав (в случая седнал зад PC).

Достатъчно е да прочетат последните новини: стока, неполучена в срок (изчерпан продукт, но достъпен за закупуване, но неотбелязан като изчерпан) + потвърдена поръчка писмено, но не може да бъде доставена, поради X причина.

Общо взето системата трябва да е нагодена така, че освен да се получава auto-email за „Успешно закупена стока“, така и последващият auto-email с tracking номера за „Успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка” да ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА. Т.е. ERP интеграция и има ли тя почва у нас. В „нормалния свят“ (и Западен, и Източен) под „успешно обработена/очаква транспортиране“ означава, че продавачът е закупил shipping label и го е залепил върху пакета и предстои да го пусне същият ден до няколко часа към куриер/поща, заедно с вкл. tracking number. Тук обаче е „побългарено“ и малко по-различно, както винаги.
 
Е добре де, нали това нещо ще се обжалва евентуално, как пък ще се докаже, че не е писало че продукта е изчерпан? Със скрийншоти ли ще доказват? Стига глупости, такова нещо няма как да мине в съда.
 
Е добре де, нали това нещо ще се обжалва евентуално, как пък ще се докаже, че не е писало че продукта е изчерпан? Със скрийншоти ли ще доказват? Стига глупости, такова нещо няма как да мине в съда.
Ами с имейли за извършена и потвърдена поръчка, например.
 
Хубаво, но човека едва ли я е потвърдил :) , след като не желае да му я доставя, поне на мен така ми изглежда, само е поръчана, той може да каже какво праща мейла. Понеже при нормален ecommerce user-case - идва ти поръчката - ти гледаш и я пускаш като одобрена и приета, той да каже дали я е пуснал като такава.
 
…и дали в неговите сайт „Общите условия“ има точка за „Право на merchant отказ в опр. срок по merchant усмотрение“ и най-долу (as #7) дали има „Последна промяна … дата“. За да може продавачът да си е „вързал гащите“. Съмнява ме обаче, че е направил тези 2 неща.
 
Не знам дали тук има fB хора, членове на една от редките нормални групи за обсъждане на подобни казуси, но в специализираната такава:

Виж файлът 15168
Има хора, следящи тези групи. За жалост след като не е споменато в общите условия и е получил мейл, че поръчката му е приета и пише, че ще му бъде пратена и си му дал номер на поръчката, то тогава е малко тегаво за теб, защото реално вече си му я продал един вид. Сключил си някаква сделка през сайта си. Но ако искаш - звънни му и му кажи, че уж я нямаш в наличност или нещо такова, на мен честно ми се случва с много онлайн магазини. Звънят ми на същия ден с цел да я откажа, защото или я нямат, или не са споменали на страницата, че ще я чакам 1-2 седмици и то реално те отказва автоматично. Ще е хубаво, ако го откажеш, а не да не му я пратиш. Така той се е съгласил с отказ. Мисля, че в повечето сайта има такова изречение "Търговецът има правото да откаже поръчката на клиента ..... " Това изречение доста може да те измъкне от ситуацията.
 

Горе