Какво е White labeling и как да го използвате във вашият сайт.

dogbrand

Member
Най-просто казано white labeling е продукт или услуга, която вие продавате, като тя се предоставя от друг но се брандира с вашето име и марка.
Най-лесният пример са продуктите в големите вериги като Billa и Lidl на пример. Компаниите поръчват определение продукти и след това поставят собствената си марка върху тях.

Как това се случва в Интернет бизнеса.

Да предположим, че вие имате много успешен сайт в дадена ниша, на пример занимавате се с проектиране на интериори. Имате доста потребители, които се интересуват от този тип продукти, следят вашите публикации и изобщо ви имат голямо доверие. В този случай, вие може да опитате да монетизирате трафика от сайта ви. Единият вариант е да използвате някаква affiliate програма, а другият е да използвате white labeling.

По какво се различават обаче двете.

На първо място, при affiliate програмите продавате чуждият бранд. Най-често, вие препращате вашите потребители на сайта на продавача, и от там той прави съответната поръчка. При white labeling сайтовете обаче, потребителят остава на вашият сайт, страницата на доставчика е брандирана с вашето лого, и вашите клиенти остават при вас.
Какво друго предимство дава този тип услуга. При affiliate маркетинга, пращате потребителят на чужд сайт и когато отново се наложи да купи продукт или услуга е много вероятно той да отиде директно на сайта на търговеца. При "белият етикет" обаче, услугата остава при вас. Дори когато реши отново да пазарува, той ще се върне на вашият сайт отново, а така може да му предложите нов продукт или услуга, промоция или пък да му покажете реклама, ако разчитате на приходи от тях.

Реално, между начина на реализиране и изплащане на комисионни между Affiliate и White Labeling няма голяма разлика. Основната такава обаче идва от гледна точка на развитие на вашият бранд и услуги.
Чрез този метод си гарантирате запазване на клиентите и създаването на един по сериозен имидж.

Това е още един от начините да монетизирате вашият трафик. Трябва да имате в предвид обаче, че обикновено провайдерите на този тип услуги са по-големи фирми, и е нужно да имате сравнително стабилен трафик за да може да използвате техните услуги. Основните изключения от това правило обаче, са сайтовете за запознанства и туристическите.
 
От: Какво е White labeling и как да го използвате във вашият сайт.

Браво много добра статия - Реп + от мен

Обаче както положителни така може да има и отрицателни страни, защото ако утре доставчика те изкофти с качеството ако си афилейт преписваш всички негативи на доставчика и почваш да предлагаш продукти на друг доставчик - Потребителите мрънкат но като цяло не те обвиняват тебе.
Когато обаче си с бял етикет - Ти отнасяш както всички позитиви така и всички негативи и ако - доставчика те изпорти с качеството може и да умориш бранда.

Всички методи за печалба са производни на времето и парите които трябва да отделите за съответният бизнес
Най високо в тази йерархия би трябвало да стои собственият онлайн магазин - там непрекъснато си на топа на устатата трябва да инвестираш пари в стоки да поемаш рекламации да се занимаваш с недоебани клиентки и тн. - но за сметка на това би трябвало да се печели най добре. (гаранция няма)
Следващото стъпало е Дропшипинга - инвестираните пари са доста по малко вложеното време е също по малко и маржа е по малък.
След това е Афилейта там инвестицията и времето са само в началото и после почти може да не се занимавате с него - но и печалбите би трябвало да са най малки.

Това разбирасе е обща постановка за това какво би трябвало да е разпределението между вложените пари време и печалби - обаче и има доста хора които печелят от афилейт повече от колкото доста онлайн магазини така че не го приемайте като чиста монета.
 
От: Какво е White labeling и как да го използвате във вашият сайт.

"It is harder to get information about white label products and the companies that make them.
Given the growing number of recalled products, white label or generic products are a growing hot topic for many consumer activists. Because many manufacturers keep the identity of their clients secret so that customers of Company X don't realize that they can get the same thing from Company Y, it may take some time to notify all of the people who have purchased a product about a recall. In cases where white label products go through multiple companies, it may be impossible to inform everyone about a recall. In addition to being potentially dangerous, this can also be frustrating for consumers."
 
От: Какво е White labeling и как да го използвате във вашият сайт.

Уайтлейбъла или собствената марка е търговска практика, която могат да си позволят само големи компании, утвърдили се на пазара и даващи гаранции със собственото си име за качеството на предлаганата стока. При уайтлейбъла не се крие кой е производителя или вносителя на стоката, защото клиента има право да знае тази информация. Само се ребрандира продукта със собствена марка на компанията.
Специфичното за уайтлейбъла или собствената марка е, че е почти неприложим за вече утвърдили се продукти.

... за собствените марки мисля, че имаше и някакви данъчни облекчения, но не съм запознат..
 
Последно редактирано:
От: Какво е White labeling и как да го използвате във вашият сайт.

Не е задължително да си голям играч за да правиш white labeling. Според мен много ефективно може да бъде, когато търговията не е приоритет за теб, но от една страна е начин да си докараш допълнителен доход, от друга е начин да брандираш собствените ти продукти. Най-близкият пример за който се сещам е http://theofficestylist.com/. Мацката се занимава с интериорен дизайн на офиси, и същевременно продава различни дребни продукти за офиса с нейният бранд:) Какъв по добър ремайндер.
И още нещо, продукт като бамбуковата подложка на babooto - аз на пример, бих им поръчал да ми го брандират с моята марка и да пробвам да го продавам в моят сайт и в ebay.
В общи линии white labelinga е виж пилотаж, но може да ти помогне да изглеждаш "по-сериозен" със собствен магазин, в очите на другите потребители в сайта.
 

Горе