1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Как Да Изберем Пазар И Ниша?

Дискусията в 'Старт в Интернет Бизнеса' стартирана от ivo1017, Ян 17, 2010.

  1. ivo1017

    ivo1017 Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2008
    Съобщения:
    758
    Харесвания:
    104
    Точки:
    43
    Професия:
    Директни Продажби
    Място:
    Бс
    Статистиката показва, че 90 процента от хората, които търгуват на Forex пазара се провалят още първата година.Само оцелелите със сблъсъка на пазарното дъно стават победители в пазарната игра.

    За много от вас горният параграф звучи неясно или непознато.Тези, които знаят за какво говоря съм сигурен, че ще се съгласят с мен.
    Днес, когато Интернет(онлайн) бизнеса е толкова нашумял, тази статистика важи със същата сила и тук.

    За мен една от основните причини за неуспех е грешното позициониране на пазара.Или по-просто казано:лош избор на пазарна ниша.

    Не се имам за някакъв интернет гуру, нито „вадя” милиони от нета.
    И все пак чрез използване на метода „проба-грешка” открих начин да избегнете този омагосън кръг. Ще се опитам да обясня как най-лесно да изберете пазар във виртуалния свят.

    Първо да дам дефиниция на понятието пазар.
    Според „Уикипедия” значението на думата пазар е :
    „Пазарът е сфера на икономиката, в която се разменят и разпределят ресурси и блага между икономическите субекти - купувачи и продавачи, в т.ч. държавата. Пазарът обединява интересите на икономическите субекти....”

    В онлайн бизнеса пазарът е :
    „Група от хора, които имат сходни нужди и потребности, които търсят продукти, услуги и стоки.Продавачът(Вие) се стремите да решите техните желания и да задоволите купувачите по най-добрия начин.”

    Следователно пазар в онлайн пространството е мобилни телефони(gsm), лаптопи, козметика и т.н.

    Нишата от своя страна е по-тясно целева група от този пазар.
    Това са хора със специфични нужди, хора с конкретни потребности.

    Например ако приемем, че мобилни телефони е пазар, ниша е мобилни телефони "Nokia".

    Микро-ниша или суб-ниша е още по-тесен кръг от потребители от същата ниша.

    Ако ползвам горният пример за „мобилни телефони "Nokia” микро ниша е „мобилни телефони Nokia N95” или „мобилни телефони "Nokia N Series”.

    Тук ще поместя няколко сайта, които са отлични източници за избиране на пазар, ниша и микро-ниша.
    1. Amazon.com
    2. Magazines.com
    3. Dummies.com
    4. eBay Pulse
    5. Google Groups
    6. MeetUp.com
    7. Yahoo! Answers
    8. Dmoz-ODP(Open Directory Project)

    На тези места ще намерите категории(пазари),под-категории(микро-ниши) или просто идеи за това, какво може да съдържа вашия сайт.

    Ще получите информация какво обединява потребителите на Интернет(MeetUp, Google Groups), кои въпроси ги вълнуват(Yahoo Answers),кои са най-качествените сайтове(Dmoz-там сайтовете се добавят от човешка ръка след удобрението от редактори за съотвентата категория).

    Ще откриете най-популярните търсения, най-коментираните продукти или услуги.

    А след това?

    Намерете вашия пазар и ниша.Останете там за дълго.

    Учете много и постоянно.Четете и слушайте специалистите в тази област, но запазете своя здрав скептицизъм.Когато нещо е неясно, задавайте въпроси, докато ви се изясни.

    Успех на всички настоящи и бъдещи онлайн предприемачи!
     
    Blinky, martyyy и BullBlogger харесват това.
  2. BullBlogger

    BullBlogger New Member

    Рег.:
    Ноем 18, 2009
    Съобщения:
    1,508
    Харесвания:
    298
    Точки:
    0
    Място:
    >>< )))>
  3. martyyy

    martyyy New Member

    Рег.:
    Апр 24, 2009
    Съобщения:
    944
    Харесвания:
    8
    Точки:
    0
    Място:
    София
    От: Как Да Изберем Пазар И Ниша?

    и от мен също
     
  4. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    20,899
    Харесвания:
    805
    Точки:
    113
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    От: Как Да Изберем Пазар И Ниша?

    И от мен също. Много добра статиика. ;)
     
  5. Slaven

    Slaven New Member

    Рег.:
    Ян 10, 2010
    Съобщения:
    8
    Харесвания:
    0
    Точки:
    0
    От: Как Да Изберем Пазар И Ниша?

    Бива , бива .... интересна статийка .
     
  6. shakera

    shakera New Member

    Рег.:
    Окт 5, 2008
    Съобщения:
    10
    Харесвания:
    0
    Точки:
    0
    От: Как Да Изберем Пазар И Ниша?

    Поздравления за статията - интересна и полезна. Но ми се ще да поразширим темата в посока проучване на избраната ниша, изследване на търсенето за даден продукт от нишата и добавяне на някои практически съвети. Тъй като в момента съм в процес на търсене на инструменти за проучване на търсенето в дадена ниша, за момента тези, които се дават за пример са следните:

    Google Trends - С този инструмент можете да видите интереса към избраната ниша представен в графика за период от 6 години (2004-2010), като графиката е базирана на обема търсене. Представена е и статистика по региони, градове и език.

    Google's Insights of Search - Позволява сравняване на обема на търсене за различни региони, категории, времеви интервали.

    Давам следния пример с втория инструмент. Решили сме, че може да продаваме хамаци. Пишем в полето search term думата hammocks. Филтрите ги оставяме както са си по подразбиране за да добием обща представа за търсенето. Кликаме Search и резултатите са пред нас. Първото, което виждаме, е че най-голям процент от търсенията с в категория Lifestyles. От графиката по-долу придобиваме представа за колебанията в търсенето през различните години и месеци. Това, което се вижда, е че пикът на търсенето е юни месец, а най-малко търсене има през ноември и януари. Следващата графика ни дава представа за това в кои региони търсенето е най-голямо. За нашия пример първите три места са за САЩ, Нова Зеландия и Великобритания. И последната част дава информация за най-често използваните фрази за търсене или т.нар. ключови думи. Те могат да ви дадат и идея за това точно какви разновидности на продукта се търсят. В топ 10 на ключовите фрази при търсенето на хамаци са garden hammocks, camping hammocks, baby hammocks и т.н.

    Някои популярни инструменти за генериране на идеи за ключови думи са Google Adwords Keyword Tool и WordTracker(платен). Тези инструменти ви дават и информация за обема на търсене за съответните ключови думи.

    Ще се радвам да споделите и вашите стратегии за проучване на търсенето в дадена ниша, както и за проучване на конкуренцията.

     

Сподели страницата