Как да започнем доходен бизнес, започвайки от нулата.

lowriderzzz

Well-Known Member
Здравейте , дойде ми идея да напиша малко от записките си от една програма, която гледах за това как да започнем доходен бизнес започвайки от нула. 7 правила, които трябва да сa изпълнени за да е успешен бизнеса.
Мисля, че е от полза на нови и заинтересовани от това да започнат свой бизнес било то онлайн или офлайн.
На английски е How to start profitable business starting from scratch - от Eben Pagan.


****1. Правилна нагласа.****

Статистиката сочи, че 80% от бизнесите се провалят в първите 5 години. И 19 от 20 се провалят в следващите 10 години.
Доходна нагласа No1 - започни да го развиваш сам. "Презастраховай" се като приемеш своя собствена отговорност.
Доходна нагласа No2 - Докарай го да работи в малък мащаб, после разраствай. Вземи един от продуктите, които продаваш и пробвай да го продадеш на един клиент и виж дали ще го купят. После с друг продукт и т.н.
Доходна нагласа No3 - 80% от това, което правиш няма да работи първоначално. Бъди оптимист относно дълготраен план. Мисли как да се развиваш за дълъг период от време. Обаче бъди песимист за краткотрайния пердиод - повечето неща, коити опиташ няма да действат в кратко-срочен план, но по този начин се трупа опит и прозрения за това как нещата стават.
Пример: Повечето успешни стокови инвеститори правят най-голямата си печалба само на няколко от инвестициите си.

Доходна нагласа No4 - Твоят бизнес не е като да ходиш на работа. Бизнеса ти не е като почасова работа, където знаеш че за еди колко си часа трябва да получиш еди какви си пари. Тук може да работиш много и нищо да не получиш първоначално, а като си успешен, може да работиш малко и да получаваш доста след време.
Развиването на бизнес изисква различна гледна точка и друг вид отговорност.

Доходна нагласа No5 - Заплащането ти се определя като пропорция за това каква стойност си допринесъл на останалите. Не в пропорция на работата или усилието, което полагаш. Разбира се има връзка между тях, но не са едно и също.

Доходна нагласа No6 - В бизнеса се опитваш да разгадаеш система, а не просто да изкараш някой лев. Моментно задоволство от какъвто и да е вид не е добре за нас. Открадни тези моменти, когато си мислиш как да изкарам някой лев и ги инвестира в това да помислиш как да го направиш да е печелив но за дълготраен аспект. Не се фокусирай върху това да правиш много пари от раз. Колкото по-надалеч мислиш във времето, толкова по-добре ще изградиш способността да направиш нещо в бъдеще и повече пари ще може да изкараш тогава.
Истинската игра в живота се основава в това да се построи по-добро бъдеще.
Инвестирай времето, усилията и енергията си в това да създадеш системата и активът , които ще донесат приход дълго време за напред. Построй машина, която да работи без твоя помощ.

Доходна нагласа No7 – Бизнес успеха се случва, когато направиш много неща добре на един път.
-подобно на човешкия организъм, нашето тяло е непълноценно дори и ако само един орган е увреден. Същото се отнася и за бизнеса. Ако един елемент не функционира правилно той влияе на целия бизнес.
Бизнес успеха е, когато няколко неща са правилно изпълнени на един път.

Доходна нагласа No8 – Приход , не означава печалба.
С цел да получиш 1 лев печалба която да сложиш в джоба си, може би ще трябва да направиш 10 лева продажби и приход. Но това е добре. Възможно е да се направят 500 хиляди до 1 милион лева в продажби.

Доходна нагласа No9 – сега ти поемаш пълна 100% отговорност. Ако в работата имаш супервайзер или началник, който да поема отговорност за важните неща в бизнеса вече трябва ти да я сториш, така, че научи повече за тази дума.

Доходна нагласа No10 – твоят успех ще дойде от това да предприемеш действие. Бъди велик, не идеален. Когато имаш идея я приложи бързо в действие за да видиш какъв резултат ще донесе.
Това да си научил нещо означава да си промениш поведението.
Идея + приложено действие към нея = резултат. Така се учим.
Има само един начин за да разберем дали нещо действа – това е да предприемем действие в дълготраен план.


****2. Правилната ниша****

Нишова нагласа No1 – Нишите не се избират спрямо това, което ти искаш те да бъдат.
Нишата се отнася до предизвикателствата и пречките, които клиентите имат и това какви резултати ще им бъдат доставени.

Нишова нагласа No2 – Нишите са НУЖДИ. Помисли каква нужда има твоя клиент ? Кое го мотивира ? Какви са техните страхове и желания и как точно ги описват с техни думи.

Разпознай незадоволена нужда за група от хора и после на прави продукт/услуга който да запълни тази тяхна нужда.

Запитай се: Какво кара клиентите да търсят за решение на проблемите си.
Нуждите на хората са различни от това което ние си мислим, че те са.

Нишова нагласа No3 – Нишите биват открити и доразработени. Начин по който биват открити е като се задават редица въпроси на потенциални клиенти.
Нишов въпрос No1 – запитай се дали твоя потенциален клиент е мотивиран от болка и спешност или някакъв вид не логическа страст. Трябва да търсим вече мотивирани хора.
Нишов въпрос No2 – клиентите търсят ли вече активно за решение на проблема си? Добро място да се проверят тези неща са търсачките и инструменти за ключови думи. Търси клиенти, които вече търсят за теб.
Нишов въпрос No3 – Има ли други възможности или няма такива за да си задоволи своята нужда.
Ако те имат други възможности да си задоволят нуждата тогава имаме „конкуренция“.

Създай пазара и се позиционирай като първия, който го е открил и разработил.

Всеки продукт трябва да се проектира за да задоволи някаква ниша сам по себе си.

Това да се сведе до по-тясна група е по-добре от това да се търси ниша за много хора.




****3. Правилния продукт ****




Клиентите се нуждаят от нещо повече от парите, които ще заплатят за него.
1. Продавай и рекламирай нещо, за което имаш някакви познания.
2. Продавай и рекламирай нещо, за което нямаш познания, но искаш да научиш повече за него.
Пробвай афилиейтни програми и партньорски продукти.
Нагласа 1. – Ти не продаваш продукт. Ти продаваш облага, резултат, облекчение, решение (на проблем). Тоест някакъв вид силна не логическа нужда.
Нагласа 2. – Твоят продукт всъщност е пречка между теб и клиента ти. Клиента иска решението или резултат, който продукта ще му донесе, а не самия продукт.
Трябва да създадеш продукт, за който те да казват: „това е най лесния начин“

Нагласа 3 – Създай продукт, който да се продава от само-себе си. Когато клиента го види да си каже: „Това е точно, от което имам нужда сега“.
Стратегия 1 – увеличи възприетата стойност на продукта. Свържи нуждата на клиента с резултата, който доставяш.
Повече хора не вярват, че е възможно. На клиента е необходимо да му се покаже, че може да има вяра. Трябва да му покаже как всичко се напасва имайки твоя продукт.

Добави бонуси.

Стратегия 2 – Пакетирай продукта си като професионалист. Използвай сайтове като 99designs.com за различни идеи за предложения за дизайн.

Стратегия 3 – Наименувай продукта си по начин, невъзможен за забравяне.
Най-добрите имена съдържат облагата и имат повтарящи се звуци.

Тайно оръжие 1 – създай клиентски аватар – какво е общото между клиентите ти – пол, възраст, нужда, черти…



****4.Правилния маркетинг ****




Маркетинг нагласа 1 – Нека да ти е приоритет това да накараш клиентите да предприемат действие, а не да това да те запомнят от началото.

Маркетинг нагласа 2 – Добрия маркетинг се основава на добри продажби. Научи се да продаваш нещо 1 на 1 на някой.
Маркетинг нагласа 3 – Продаването е най-добрия начин да се научиш това което ще ти е необходимо да знаеш за да си развиеш бизнеса.

Стратегия 1 - Позиционирай продукта като първородния и водещ на пазара.

Стратегия 2 – Постъпателно увеличавай маркетинг цикъла си.

Стратегия 3 – Дай всяка информация, която е необходима на клиентите ти да знаят за да вземат решение.

Стратегия 4 – Имай безплатни от добро качество продукти.

Тактика 1 - Използвай силни думи и фрази.
Тактика 2 - Прост, лесен и конкретен език.
Тактика 3 – Отнеми риска от тях. Предлагай гаранция.
Тактика 4 – Обясни подробно това, което клиентите трябва да направят за да купят на момента.
Тайно оръжие 2 – Синхронизирай всяка част от маркетинга си.



****5. Правилен фокус (съсредоточаване)****

Съвет за време номер 1: - Недей да мултитакскваш (да правиш много неща на един път).
Изключи си телефона,скайпа и имейла докато работиш. Не дей програмира дугите, за това че си свободен постоянно.


Съвет за време номер 2: Елиминираш разсейването и прекусването. Изключи си телефона,скайпа и имейла за да си освободиш качествено време за работа.


Съвет за време номер 3: Фокусирай се да работиш на части от непрекуснано време за поне час.

Съвет за време номер 4: Върши високо стойностната работа най-напред. Говорене с клиенти, маркетинг, продажби, обаждания, създаване на иновационни продукти.

Съвет за време номер 5: Създавай си преднамерени рутини, които да стават дълго срочни навици.

Съвет за време номер 6: очаквай съпротивление.

Съвет за време номер 7: Създай си околна среда, която да те подрържа фокусиран върху най-стойностната работа. Какво може да направиш за да поддържаш околната си среда да те поддържа.



****6. Правилните действия****

Нагласа 1: Нуе се учим най-добре, когато правим дадено действие.

Нагласа 2: Повечето хора, не си прилагат идеите в действие => повече "конкуренция" също не ги прилага.

Нагласа 3: Лошите неща в бизнеса се случват поради бездействие, а не поради предприето действие.

Нагласа 4: Десйтвай за да откриеш по-добър начин, а не правилния начин.


Следвай съвета на Едуард Деминд (статист) - ПННСП - постоянно никога не спиращо подобрение.


Съвет за действие 1: Скорост на прилагане. Пригай идеити се възможно най-бързо за да видиш резулата какъв ще е и да се научиш по-бързо. НЕ ОТЛАГАЙ.

Съвет за действие 2: Стреми се да си велик, не перфектен. - 80% е достатъчно добре.

Съвет за действие 3: Пре-комуникирай. Постави повече очаквания, подсещай другите, свързвай се с тях, дръж ги в течение.

Никога не може да комуникираш прекалено много. Обещай малко, но достави много.

Тайно оръжие 3: - Наблюдавай самите цифри. Използвай системи за наблюдение като Аналитикс за да засичаш всички, записали се, всички униклани послетите, завръщащи се посетители, рвзходи, продажбии колко време си вложил и прочее.



****7. Правилните хора****

Нагласа 1: Пътят към истински бизнес успех е възможен единствено чрез много много хора.

Нагласа 2: Клиенти, партньори, хора от екипа, инвеститори, модели за поддръжка - тези хора са важните.

Нагласа 3: Подбирай горните с внимателност - като че ли ще се жениш за тях.

Приложно правило: 3-6 месеца трябват за да си направиш сметка дали някой е подходящ или не.


Стратегия 1: Само Звезди. (това са хора прекарали много време да си развият уникалните качества и заложби).

качествата, които те притежават:
- те са движещи, те поемат отговорност и доставят резултати. Те искат да притежават резултатите.
- те са ресурсови (креативни са и могат с малко да напвят доста неща)
- те са стремежни (имат лични и професионални цели, към които се стремят)

Стратегия 2: Дори и като че ли ще се жените, пак се убеди че си пасвате за дълготраен период.

Гледай дали ценностите ви са синхронни. Говори за своите ценности и питай въпроси, които да разкрият какви са техните.

Врътката е в това да имате споделени ценности , вярвания и визия.

Стратегия 3: Обръщай внимание на резултатие, а не на приказките. Когато интервюираш или сътрудничиш с хора наблегни на това което те са постигнали, не на това което казват. Пази се от искусните приказливци.

Стратегия 4: Наемай хора различни от теб, а не същите като теб. Много хора имат тенденцията да наемат хора, които те харесват и са сходни на тях. После се оказва, че те не вършат качествена работа и това струва време и приходи. Не прави тази грешка.

Стратегия 5: Управлявай очакванията.


тайно оръжие 4: продължавай да добаряш "звезди" към личния и професионалния си социален кръг. Добавяй по един на всеки месец или два.






Е каже какво мислите, кое ви харесва най-много? Върху кое трябва да поработите ?
 
Последно редактирано:

Горе