Как да избегнете 11 главни грешки оптимизация сайт/страница - on-page SEO

Как да избегнете 11 главни грешки при оптимизация на сайт или страница - on-page SEO?
Инвестирате и построявате магазин, хотел, борса... Малко хора викат комисия и получават акт 16. Повечето бързат да върнат инвестицията и да стигнат до заветната печалба!
Голяма част от съвременно строителство, с цел оптимизация на разходите по строежа и експлоатацията, се извършва с готови модули. Които дори са боядисани предварително. Това прави много от новите постройки неразличими една от друга.

%D0%B1%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D1%81%20%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BB%D0%B8%20%D0%B1%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%20%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80%2008.jpg


Често модулите са от различни производители. Уж са проектирани да си пасват и работят безпроблемно. Уж.
За да привлечете повече посетители - клиенти, започвате да разпространявате информация: слагате табели и билбордове на подходящи места - там, където минават много хора, за да могат да я видят. Пускате платени статии на вече изградени и популярни места. Организирате и финансирате рекламна кампания.
Започват първите посещения.
Но!
Посетителите не се задържат дълго.
Някои минават покрай входната врата и не я виждат. И отминават.
Някои влизат, но се оказва, че не намират това, което са мислели, че ще намерят.
В магазина, хотела, борсата е пълно с неработещи елементи - не тече вода от чешмата или тече топла от студения кран, прозореца не се отваря, до сиренето се мъдрят разредители за боя, телевизора е с черен екран, в повечето стаи обзавеждането не е достатъчно...
Ето такива са повечето сайтове.
SEMrush правят проучване на 450 000 страници от 100 000 хиляди сайта.
И какво откриват?
На 50% от страниците в сайтовете има дублирано съдържание;
При 45% от тях има липсващи alt тагове;
10% от изображенията са счупени;
35% от страниците на анализираните сайтовете са с дублирани title тагове, 8% - липсващи title тагове, 4% - прекалено кратки и 15% прекалено дълги title тагове;
35% са със счупени вътрешни връзки (линкове), а 25% имат счупени външни връзки;
На 25% липсват H1 тагове, 15% са с дублирани H1 и title тагове, а 20% имат няколко H1 тагове;
28% са с твърде ниско съотношение текст/HTML код, 18% с твърде малко думи в текста;
15% от анализираните страници на сайтовете имат твърде много връзки (линкове) в себе си;
И за финал, черешката - 12% не са заявили езика на текста на страницата!
Всичко това са средни стойности от on-page SEO анализа.
Представете си какво е on-page SEO-то на някои сайтове и страници! Колко грешки има в тях.

seo-onsite-problemi-infografika-2-410x1024.jpg


Според Гугъл дублираното съдържание представлява „големи блокове от информация в рамките на един или няколко домейна, чието съдържание частично или напълно съвпада“.

Според проучването най-сериозният SEO проблем на уебсайтовете е дублираното съдържание, което засяга половината от изследваните сайтове. По време на скорошна сесия за въпроси и отговори от Гугъл Андрей Липатсев, старши стратег на качеството при търсене в Гугъл, заяви, че няма никакво наказание от търсачката за дублирано съдържание. Но това не означава, че можем спокойно да го игнорираме.

Първо, дублираното съдържание в сайта ви ще ви попречи да решите по коя страница искате главно да се позиционирате. Търсачките няма как да знаят кои са целевите страници, които искате да излизат в резултатите от търсене и дори е възможно собствените ви уебстраници да се конкурират помежду си. Второ, търсачките са специално измислени, за да направят мрежата по-добро място за потребителите, полезното уникално съдържание се оценява високо и от търсачките, и от хората.
Изображенията са важна част от съдържанието (Content marketing), но също така могат да причинят сериозни SEO главоболия. Изследването показва, че 45% от анализираните сайтове съдържат изображения с пропуснати alt тагове, а при други 10% изображенията са „счупени“. И двата проблема са сериозни.

Да започнем с alt таговете. Те са важни при търсенето по изображение. Въпреки че търсещите машини вече са доста интелигентни, alt таговете им помагат да разберат какво показват изображенията.

С други думи, alt таговете представляват алтернативен текст на изображението, който ги описва и позволява на търсачките да ги категоризира. Това е една от причините всяко изображение на сайта ви да съдържа SEO ключова фраза в alt тага си.

Алтернативните текстове също така са полезни за хората с увредено зрение, които използват екранни четци. Четците използват алтернативните текстове, за да опишат на потребителя какво показва изображението. Търсещите машини са силно загрижени за потребителското преживяване и картинките без alt тагове със сигурност няма да повишат оценката на уебсайта от тази гледна точка. Този проблем може да довете до по-висока степен на отпадане, което пък от своя страна е причина за ниски позиции в резултатите от търсене.

„Счупените“ изображения създават същите проблеми като „счупените“ линкове, които ще разгледаме по-обстойно по-надолу. „Счупените“ линкове и изображения пречат на потребителите и на търсачките и могат да са причина за по-нисък ранг на сайта, тъй като не създава качествено потребителско преживяване.
Всичко това можеше да се избегне, ако собствениците на сайтове си правеха on-page SEO анализ на грешките, преди да бързат с публикуването на новия супер текст.

За любопитните - пълен текст: Как да избегнете 11 главни грешки при оптимизация на сайт/страница - on-page SEO.
 
Така е, онпейджа е много важен за сериозните проекти.
Аз съм правил такъв 100%в съобразен с всичко по-горе, и на пръв поглед изглеждаше елементарно, но в последствие се оказа доста трудоемко, но пък изненадващо полезно.
Мога да потвърдя, че гошо се отблагодарява, малко или много на такива сайтове, за това препоръчвам на девелоперите да ВЗИМАТ ДОПЪЛНИТЕЛНО ПАРИ за извършването на тази УСЛУГА и в никакъв случай да не я включват в дефоулт изпълненията :D:D:D
 
Всичко това можеше да се избегне, ако собствениците на сайтове си правеха on-page SEO анализ на грешките, преди да бързат с публикуването на новия супер текст.

Всичко това е много хубаво, но е много скъпо - цената на тази работа е четирицифрена. Тук от форума, а и въобще, малко са хората, които ще си платят за качествено on-page SEO. Примери мога да посоча много, примерно, последната ми случка: договарям се с клиент за поръчка на голямо количество статии, написани от най-добрите копирайтъри в страната, и с перфектно on-page SEO, а клиента ми отговаря: Мерси, но вече намерих друг, който пише евтино и сносно. Как да се очаква качество? Винаги ще бъде така, докато търсят евтинийката.

Прав е StillMad, като казва, че това е трудоемка, сериозна работа. Но пък ползите от това са огромни:

Аз съм правил такъв 100%в съобразен с всичко по-горе, и на пръв поглед изглеждаше елементарно, но в последствие се оказа доста трудоемко, но пък изненадващо полезно.
 
Много хора трябва да го прочетат,
то и аз за моите сайтове реално не съм сигурен до колко са изрядни
 
Имаше една реклама "Ядеш и ревеш", тука нещата стоят "Четеш и ревеш".
 
Няма кой да зацепи, брат, всичкото бизнеса си е заврело носъ:)
 

Горе