Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

lqllqlq

Well-Known Member
Въпросът в заглавието е най-вече към занимаващите се с оптимизация професионално, тоест тези, които си изкарват хляба. В последно време си мисля над следното:
Ако сайта е нов е труден избор на кой да го довериш, защото от това зависи дали ще изплува или потъне.

Ако обаче става дума за сайт на 1,5-2 години, които за основни търсения се класира в позиции 1 до 5 и то по да кажем 2-5 кл думи, 4-7 израза от по 2 думи, то тогава как човек да прецени в избора си на оптимизатор? Нека разширя още малко тази теза. Как оферират за оптимизация? Сума Х лева на месец и обикновено абонамент за поне 4-6 месеца като старт за да има резултатност. Поправяйте ме където смятате, че бъркам, но от няколкото оферти, които преди доста време събрах у мен се създаде това впечатление. И втората точка е: при класиране на позиция от толкова до толкова (топ 10) + еди колко си за ключова дума извън месечния абонамент. Ако се класира в топ 3, то + сумата е по-висока.

Е, тук идва лекият ми смут. Ясно, че не са собственици на търсачката и гаранция няма как да се дава, но ако аз наема някой или фирма да работи по ключова дума, която към момента се класира на позиция 3 и ми я вдигне на 1 ще ми се иска екстра сума. Никой обаче не казва нищо за обещетение ако срине класирането под поетата към момента на поръчката дума на позиция 3. Защо?

Не на последно място идва и по-общият въпрос: Ами ако бутнат сайта от постигнатите позиции? Отново никой не смее да поеме отговорност.

Знам, че ще има поне 2-3 души, които ще подскочат до небесата от написаното, но аз описвам ситуацията през очи на клиент, при това имам претенцията да съм поне с обща култура по темата. Именно тези ми притеснения и липсата на смелост за ангажимент от страна на изпълнителя ме възпира да поверя сайт, който вече работи в ръцете на някой.

Директно питам работещите това:
Какви са вашите аргументи да туширате подобни страхове?
Какво според вас е важно да се провери за една фирма преди да се повери работата по сайт?
Нормално ли е задълженията да са основно финансови и само за възложителя?
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Записвам се да следя. Като клиент и аз съм любопитен за отговорите.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Ами като напишеш SEO оптимизация в гугъл, общо взето добиваш представа кои си разбира от работата.

Относно това
Нормално ли е задълженията да са основно финансови и само за възложителя?

Всичко може да се гарантира. Въпроса е, че ако искаш 99% гаранция за посочения резултат цената ще е друга...
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Относно това:
Ами като напишеш SEO оптимизация в гугъл, общо взето добиваш представа кои си разбира от работата.

Много спорно начина за постигане.

Относно:
Всичко може да се гарантира. Въпроса е, че ако искаш 99% гаранция за посочения резултат цената ще е друга...

Когато някой ми залага цена за 4-6 месеца от минимум 2500 до 4000лв, то аз го наричам сериозна сума. Дори повече - цена, която трябва да бъде обоснована, обвързана с ангажимент имайки предвид, че е само базова и при постигнати резултати трябва да плащам екстра. А това последното е по принцип нонсенс, защото всъщност наемайки някой за 400-700лв на месец го наемам за РЕЗУЛТАТИ, нали? Тук логично е да питам защо да раздавам и бонуси за това, че ги е постигнал, след като вече ми е взел пари именно за това, нали?

Виж glndrk, не те нападам. Просто съм дресиран да продавам, което значи да можеш не просто да искаш едни пари за едно нещо, но и да се обосноваваш/аргументираш, тоест да защитиш цена. Дали давам оферта за 100лв или за 20 000лв аз винаги се аргументирам защо точно тази техника предлагам, каква е ползата за клиента, каква е алтернативата, какви са плюсовете и минусите от нея. Не мога обаче да му дам цена 1000лв и ако му се инсталира и тръгне да му искам още 200лв, ама ако не тръгне да си взема 1000та и да му кажа, че не аз произвеждам техниката. ops5 е търсил оферта, с него съм работил, той знае за каква сума е била и не мисля, че е получил различно отношение от клиенти купили нещо от мен за 1лв или за хиляди левове. Поне се надявам да съм оставил правилното впечатление у него, той може най-добре да каже...

Та да се върна на услугата оптимизация. Точно поради тези мой виждания и разбирания си задавам тези въпроси. Намирам ги за логични и обосновани и няма по-добро място да потърся отговори, освен от тук където има хора занимаващи се с това, нали?
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Отношението и вниманието бяха на ниво, за което и благодаря. Искрено препоръчвам lqllqlq, ако някой има нужда от техника за видеонаблюдение.

По темата за оптимизацията обаче - не се сещам за друга услуга, при която не просто резултат не може да се гарантира (понякога и в нашата дейност не можем и не гарантираме), но дори може да се навреди на постигнати резултати.

И тук е въпроса - да наемеш или да не наемеш оптимизатор, ако имаш някакви прилични позиции?!? Цитираните 3-4 к лв за 4-6 месеца ми се струват много пари. При някои бизнеси не мисля, че това има избиване. Колко хора влизат в първия сайт за видеонаблюдение и купуват веднага от него?!?! Не се ли ровят и в други на по-следващи позиции?
 
Доверие.

Едно от най-важните неща в SEO е доверието между страните. Добра оптимизация не може да се направи без да има стабилна основа от гледна точка on-page SEO. Тук идва един от основните проблеми, тъй като обикновено on-page SEO-то е свързано с много скъпо и придобито в резултат на дългогодишни изследвания know-how, то повечето оптимизатори (вкл. ние) не можем просто да пратим един списък на клиента с това какво трябва да редактира по сайта си. Ценим и пазим хляба си.

С две думи, преди да се започне реално оптимизацията в повечето случаи се изисква 100 процентов достъп до клиентския сайт за полагане на основата, за която говорих по-горе. За да дадете такъв достъп Вие трябва да имате пълно доверие в оптимизатора.

В този ред на мисли, щом сте гласували доверие да поверите целия си онлайн бизнес в ръцете на една агенция (или един човек), то би следвало да вярвате на това, което Ви казва, обещава и прогнозира.

Наистина в последно време оптимизацията става все по-трудно прогнозируема, но с един качествен анализ на клиентския сайт и конкуренцията в нишата, всеки оптимизатор би могъл да прецени колко ресурс от гледна точка време и активи трябва да отдели, за да го класира.

Има разнообразни начини на ценообразуване. Най-често срещаните са:

1. Фиксирана месечна сума - заплаща се всеки месец.

2. Фиксирана сума + добавки - тук обикновено се започва с по-малка месечна сума и се добавя определена такава към цената при постигане на дадена позиция. Твърде рядко вече се среща този начин на работа, тъй като обикновено оптимизатора чрез месечния абонамент едва покрива разходите си по клиентския сайт и е нужна доста голяма доза доверие, за да е сигурен, че в един момент клиентът ще продължи да бъде коректен и да заплаща спрямо първоначалната договорка. А процеса, който описва lqllqlq е двустранен, има все повече и повече некоректни клиенти, които не спазват предварителните условия, бавят плащания и т.н.

3. Еднократна такса за класиране - това е абсурдно. SEO е свързано с постоянен ангажимент, за да може сайта да запази позициите си и да продължи да расте нагоре. Именно затова се заплаща на база месечен абонамент, тъй като всеки клиентски сайт има нужда от ежедневна работа, както и ежемесечно закупуване на ресурси и мониторинг.

Общо-взето може да се даде ориентировъчен срок за изпълнението на поръчка, но няма как да се гарантира каквото и да било, освен ако чичо ти не е Сергей Брин :)

Относно постигнатото класиране - 10-ина думи е крайно малко и неефективно. Особено за големи сайтове, портали, магазини и т.н. Ако предлагате специфична услуга в тясно свързана област, то е ок, но за по-големи проекти не е.

Ето резултати от един експеримент, който изследвах наскоро:

- Главната дума има 3252 търсения.
- Ако добавим към нея още една дума, търсенията се увеличават с 99 640.
- Ако добавим две думи, търсенията се увеличават със 129 817.
- При добавяне на три думи, търсенията се увеличават със 103 831.
- При добавяне на четири думи, търсенията се увеличават със 52 019.
- При добавяне на пет думи, търсенията се увеличават с 23 084.

Оказва се, че правилният подбор на long-tail думи, носи 411 644 търсения на месец, докато използването само на една главна дума - 3253.

При постоянно и динамично менящите се тенденции при търсенето, то един сайт винаги може да бъде подобряван, с цел максимизиране на печалбата. Всичко е възможно, ако сте си избрали компетентен оптимизатор, който мисли за Вашия бизнес и се стреми да го направи ефективна машина за пари.

Надявам се, разбирате, че продажбата на услуги е доста по-различна от продажба на продукти. Услугата money back, може и да работи във втория случай, но при първия тя е неприложима, тъй като при предлагането на услуга, то тя вече е извършена, т.е. за нея е положен определен труд под формата на човекочасове и know-how, което споменах по-горе.

Именно това е причината да няма опция за покриване на евентуални непредвидени обстоятелства. Тъй като Google е трета страна по нашето споразумение, а ние като оптимизатори нямаме контрол над нея, все пак си говорим за компания с пазарна капитализация около 100 млрд. долара, около 50 000 служители (половината от тях са с PhD степен), то няма как при таксата, която заплащате за SEO оптимизация, Вие да получите 100 процентова гаранция. Да, можем да Ви дадем 99.999% гаранция, но никога няма да е 100 защото държим на лоялността, поне кадърните оптимизатори в България и чужбина.

Не са един и два случаите, когато Google допуска грешка и наказва сайт без вина на оптимизатора или собственика, понякога покрай сухото гори и зеленото. Именно тази липса на контрол, обуславя невъзможността за пълен money back. Все пак е вложен въпросния човекоресурс от страна на оптимизатора и то такъв, който е сработил в десетки други случаи. Логично да сработи и във Вашия.

И все пак 99.999% никога не са 100 :)

Погрешно се счита, че SEO оптимизаторите са някакви магьосници. Те не са. Ние сме хора с наблюдение, базирани на години експерименти и проучвания, но все пак ние не притежаваме Тайната на успеха, не сме нейни пазители, нито нейни старейшини, ние сме хора, които имат способността да оценят обстоятелствата и да си правят правилните заключения. Ние не продаваме Тайната, продаваме доказан път към успеха, но все пак не сме гадатели, за да видим отвъд видимото дали пътят е чист.

Както започна този пост, така и ще завърши... доверие.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Ето и първият, който се надявах да вземе отношение, за което благодаря!

Fozzy, аз съм ок с всичко казано, но препъни камъка е именно доверието. Не мога да легна само на това, че нечий сайт се класира в топ 3 за оптимизация, за да му доверя бизнеса си. Тя и една фирма за хостинг е най-разпознаваем бранд за тази услуга, но определено съм в пъти по-доволен от полученото срещу парите си от друга фирма, която е доста по-малка. Класирането или наложеният бранд не винаги са синоним за успешност. Понякога е просто въпрос на ресурс.

Относно гаранциите. Не искам 100%, че по израз "търся чорап, защото ми се скъса" ще съм 1ви. Питам за другото - ако на класирането ми бъде навредено. Да, може да стане по вина на търсачката, но всички знаем, че не е задължително. В същото време това не е просто вратичка за избягване от отговорност, а направо разграден двор.

Сега за думите. Дадох го като пример. Може да са 20, 50. Може да са от по 2, 3, 5 думи. Тук всички сме на ясно, че ако търся телефон, то ще напиша най-малкото "еди-коя си марка цена" или нещо такова, а не просто "телефон".

Казах го по-горе, ще го повторя пак. Примера съм аз. Имам сайт, който е стигнал до едно ниво. Отново е време да обмисля дали мога, имам времето, способностите и всичко друго нужно за да продължа така или да наема някой, който професионално се занимава с това. И тук идва чудото. Ами ако ми го съсипе? Ами ако го събори? Ще чуя история за някое животно дето минало, малко вдигнати рамене и горчивината от едни похарчени напразно пари. По-лошото - проблема няма да е само в тях, а в много повечето, които бих загубил ако той/те са сгафили със сайта ми. И тогава?! Моят бизнес потъва, а техният....Ми той си продължава. Това не е никак ок.

Цитираните 3-4 к лв за 4-6 месеца ми се струват много пари. При някои бизнеси не мисля, че това има избиване. Колко хора влизат в първия сайт за видеонаблюдение и купуват веднага от него?!?! Не се ли ровят и в други на по-следващи позиции?

Ами проучи пазара и ще видиш как се говори за цени дори до 900-1000лв/месец с минимум договор за абонамент от по 4-6 месеца...
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

напълно съм съгласен с lqllqlq. както всяка друга услуга която включва know how(например един сериозен автосервиз ако установи човешка грешка при ремонта на двигателя на колата ви ще извърши ремонта на ново, като замени частите за своя сметка и ще претъпри сериозни загуби.) е логично и при seo оптимизацията да се дава гаранция. след като не са постигнати договорените резултати след 6 месеца или година то парите да бъдат върнати...

всички трябва да се научат че бизнеса е двустранен процес - аз давам - ти даваш. ако не дадеш -> връщаш. защо по голямата част от бизнесите си мислят че са нещо повече и могат само да вземат без да дават/връщат....
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Аз още си стоя твърдо на мнението че SEO оптимизаторите са шамани, може да им се вярва колкото на някоя врачка. Те също като екстрасенсите взимат пари за вяра и на око. От кой колкото преценят че могат да смъкнат.
Приказват общи приказки обикалят, около- около , и ти обещават това което очакваш да чуеш .
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Ами проучи пазара и ще видиш как се говори за цени дори до 900-1000лв/месец с минимум договор за абонамент от по 4-6 месеца...

Чувал съм ги и съм ги виждал тези цени. Споделям мнение, че такива суми не са за всеки бизнес.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Излиза, че начинът е чисто и просто да започнеш да се интересуваш от сео и сам да оптимизираш проектите си.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Излиза, че начинът е чисто и просто да започнеш да се интересуваш от сео и сам да оптимизираш проектите си.

Ами май да, но не е много правилно, нали? Няма как да разбираш от счетоводство, за да следиш счетоводителя си да не те потопи. Остава ти контакт с клиента, доставки, начин на организация. Все някога трябва да преразпределиш част от работата и отговорностите.

Най-простото: аз никога няма да постигна ресурса от мрежи, сайтове, контакти с други оптимизатори, с които разполага някой занимаващ се с това. За него е стотици пъти по-лесно да разпространи съдържание да кажем. И тук отново обръщам внимание - знам, че това струва пари! Тоест вземайки 200, 300 или повече на месец за оптимизация, то в тях има и разход, който не е само знания. Така, че разговора поне за сега не е в насока цени за оптимизация.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Всъщност като чета, ти просто нямаш доверие (Fozzy много добре го е написал). При предварителните разговори с конкретните оптимизатори, споделяш опасенията си, и те ти дават решение - ако то те устройва, продължавате. Ако не - търсиш друг оптимизатор.
Това, че сайта ти в момента е в топ 3, и може да падне надолу, може да се дължи на много фактори, а не само на некачествена работа на оптимизатора. Съмнявам се някой да ти предложи обезщетение за пропуснати ползи (извън връщане на определена сума от вече платеното), ако сайта ти е спаднал в ранкинга.
А за какво може да се договориш, си зависи и от самия сайт - някои сайтове още на пръв поглед са си рискови (откъм история) и едва ли някой ще се ангажира с нещо по-сериозно като гаранция.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Забрави за СЕО, почвай да се учиш директен маркетинг и брандиране. Амазон не им пука как се ранкват в Гугъл.

СЕО-то може да се използва за да отклониш вниманието на конкуренцията, там където не е толкова важно.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Всъщност като чета, ти просто нямаш доверие (Fozzy много добре го е написал). При предварителните разговори с конкретните оптимизатори, споделяш опасенията си, и те ти дават решение - ако то те устройва, продължавате. Ако не - търсиш друг оптимизатор.
Това, че сайта ти в момента е в топ 3, и може да падне надолу, може да се дължи на много фактори, а не само на некачествена работа на оптимизатора. Съмнявам се някой да ти предложи обезщетение за пропуснати ползи (извън връщане на определена сума от вече платеното), ако сайта ти е спаднал в ранкинга.
А за какво може да се договориш, си зависи и от самия сайт - някои сайтове още на пръв поглед са си рискови (откъм история) и едва ли някой ще се ангажира с нещо по-сериозно като гаранция.

Всъщност това, за което говоря е липсата на поемане на отговорност, желание за това, което вдъхва недоверие, което води до въпроса: Как да отсея и избера човек или фирма за работата?!
Пак повтарям схемата, която грубо описана е: Дай Х пари на месец, за У месеца и ще се работи по сайта за да се вдигнат позиции и тн. Ако това стане дай още едни пари, защото е станало.
Тук идва питането: Ами ако не просто не стане, ами ако се влоши?
Отговор: Еми може и да стане, ама се случва...ъпдейт, кон, магаре, жираф, морска котка - знаеш как е....

Та това на теб как по-точно ти помага да избереш? Това какво доверие да вдъхне? Всички са много добри, най-добрите, най-знаещите. Как избираме тогава?
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Ако се влоши, може да има неустойка, и със сигурност има хора/фирми, които ще си поемат отговорността, явно не си ги намерил още.
Но не може да очакваш тази неустойка да е повече от 50% платеното от теб, според мен.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Преди няколко месеца правиха сео на един от моите сайтове за 4 месеца резултата беше почти равен на нула. Нещо google не бил се наспал ли знам ли какво му било но не харесвал сайта ми. Сумата за мен не беше малка по 400 лева на месец. Парите ги няма резултатите също ги няма.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Затова, за да се минимизира рискът от изненади, се прави договор, в който се описва при какъв резултат, какво се случва.
Не че да си гониш изпълнението на договор и да търсиш неустойки в БГ е особено смислено, но все пак си е някакъв ангажимент и е по-добре от нищо.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Преди няколко месеца правиха сео на един от моите сайтове за 4 месеца резултата беше почти равен на нула. Нещо google не бил се наспал ли знам ли какво му било но не харесвал сайта ми. Сумата за мен не беше малка по 400 лева на месец. Парите ги няма резултатите също ги няма.

За това говорим, че дори и по-лошото. Платил си за определена работа да бъде свършена при определен ангажимент за резултат. Резултат няма. Значи ли, че работата е свършена? Нека да не е търговия, нека са услуги. Да хванем да кажем геодезия. Наемаш да ти снимат имота. Те идват, снимат, правят скици, вземат парите, но скиците са грешни. Реално са дошли, тоест са работили, но скиците са грешни, тоест не е свършена работата по заснемане на имота. Отговорността е тяхна, не твоя. Същото е и за транспорт, сфера на обслужване, и в това число оптимизация.

Затова, за да се минимизира рискът от изненади, се прави договор, в който се описва при какъв резултат, какво се случва.
Не че да си гониш изпълнението на договор и да търсиш неустойки в БГ е особено смислено, но все пак си е някакъв ангажимент и е по-добре от нищо.

Да, ама пробвай да ги накараш да ти подпишат договор с различно задължение от твоето да плащаш навреме. Нямаш шанс.

Всъщност покрай тази дискусия си мисля, че всъщност има много сериозна дупка в тези услуги и ако някой е достатъчно уверен в уменията си и се престраши да поеме отговорност ще изкара много сериозни пари. А и ако пък се прекърши да излезе извън мъглата на вудуто наречено оптимизация, с което се покриват всички за да оправдаят цените си и започне да бачка на достъпни цени съм убеден, че много бързо ще стане сериозен фактор на пазара. Може съждението ми да е грешно, но например 6 х 500 да кажем отказва над 70% от потенциалните клиенти. Обаче 6 х 150-200 + още 6 по толкова при постигнати еди-колко си % от заложените цели като минимум в старта със сигурност ще докарат клиенти. Не знам за вас, но аз така си мисля. Вярно, че на чужд гръб е лесно да лепиш цена, но пък колко оптимизатори са се поинтересували как клиентите им приемат цените? Ако малко се анализира това може да се окаже, че именно цената е фактора поради които пропускат много сериозен брой поръчки.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Жалко че не пазя офертите в тях само се повтаряше толкова пари минимум толкова месеца ще правим нещо ще има резултати и толкова. След втория месец започнаха увъртанията трябва да мине време google да види да че сме работили и дотам. Не съм съгласен с тези методи на работа. Би трябвало след резултатите да се заплаща. Пример не отивам при майстора да ми направи колата и първо му плащам а после той прави колата става обратното първо ми правят колата и после плащам. При СЕО е обратно първо плащаш после чакаш иначе те уверяват колко е сложно и винаги се започва ти каква сума можеш да отделяш на месец.
 

Горе