Кликаемоста на рекламата в интернет

strana

Well-Known Member
не одобрявам граматическата грешка при членуването в заглавието, както и да се отварят нови теми от мое име без мое съгласие
 
Последно редактирано:
От: easytrader се оляха

Ами strana, това е много крайно мнение. От реклама до реклама има голяма разлика. И аз не кликам на реклами, но като видя банер с надпис 'Спечели 10 000 ipoda .. кликвам много ясно да видя за какво става дума. За всяка реклама си има пътници и хора, които да си кликват. Процентът кликове е много нисък, но все пак ако имаш една голяма посещаемост на сайта, парите ще ти стигат и за сървър и за съпорт. По-добре е да капят някакви пари, от колкото да се въртят благотворително банерите.. Предочитам да имам 10 клика по 1 лв от колкото 10 клика по 3 стотинки. И от двете няма да забогатея, но има голяма разлика в спечеленото към края на месеца. Успех :)
 
От: easytrader се оляха

Предочитам да имам 10 клика по 1 лв от колкото 10 клика по 3 стотинки
Не познавам друг тип издатели :) но не ставаше въпрос за това. Естествено, че колкото повече - толкова повече. Но CTR на банерната реклама спада и това е факт.
 
От: easytrader се оляха

'Спечели 10 000 ipoda .. кликвам много ясно да видя за какво става дума
Това също не е ясно, зависи от типа клиент. Аз примерно няма да се заинтригувам от такъв тип примитивна реклама. Но ставаше въпрос, че ако "'Спечели 10 000 ipoda" е текстов линк, а не банер, то кликовете ще са много повече.
 
От: easytrader се оляха

Т.е. от гледна точка на рекламодателя положението е следното:
1. Ако търси евтина имиджова реклама, то избира банери със заплащане на клик.
2. Ако търси директни продажби, то избира текстова реклама.
 
От: easytrader се оляха

Т.е. от гледна точка на рекламодателя положението е следното:
1. Ако търси евтина имиджова реклама, то избира банери със заплащане на клик.
2. Ако търси директни продажби, то избира текстова реклама.

Тук имаш грешка :) Не си помислил по променливата какво се цели с тази кампания, ако аз искам трафик, за мен е много по-добре да плащам на клик и да се постарая банера да ми е достатъчно привлекателен.

Има и нещо друго - не всеки рекламодател иска да рекламира с текстово каре. Аз например не бих искал - няма да имам същия ефект както с банера. Едно е да пише Онлайн магазин - друго е да видят логото ти, полсанието, което не винаги влиза в каретата.

Но това съвсем не означава, че текстовата реклама е за пренебрегване!

Според мен оптималния вариант е да се съчетаят двете едновременно и могат да се постигнат прилични приходи.
 
От: easytrader се оляха

Нямам грешка :) Провери статистиките при рекламните агенции, наистина е така.
Ако искаш трафик и той да е чрез банер, то трябва да го направиш едва ли не текстов (ако спазваш условията на коректен търговец да няма елементи от интерфейса при него, мигания , скрити кадри, атакуване на детска психика и т.н.). Вече и в България потребителите придобиха "рекламната слепота" . Ако интегрираш банера в самия дизайн на сайта (да не се забелязва, че е банер, то тогава да, но банер се интегрира далеч по-трудно отколкото текстов линк. Нямам предвид сайтуайд, за PR и прочее, което седи като въшка на чело. Линка можеш да го пуснеш в самата статия, да направиш презентация и т.н., много по-лесен е за интеграция. А рекламата чрез банери си е като при телевизията вече, може да е много интерактивна, но обикновено по време на рекламната пауза отиваш до барчето да си отвориш бира и само децата искрено и с интерес следят рекламите на дамски превръзки (с извинение).
 
Последно редактирано:
От: easytrader се оляха

... сега погледнах... само за сравнение как се развива зрението на потребителя относно банерите:
През 1998г. в сайтове тип мешана скара съм имал средно 3 уникални клика на сто посещения. Сега, 2009г. погледнах в easytrader (щото темата е за тях) - на VIS-сайт имам средно 3 уникални на хиляда. Като банерите на рекламодателите са далеч по-атрактивни и по-обмислени, отколкото бяха преди 10 години.

Затова смятам, че:
1. големите рекламодатели тип Кока-кола примерно ще рекламират имиджово в големите сайтове, а тъй като големите сайтове се препоръчват от съответните рекламни агенции, то там ще плащат банери на импресии. Текстов линк за такъв рекламодател, който има за цел да внушава начин на живот, е глупост, разбира се.
2. По-малките, но търсещи имидж, ще пазаруват банери на клик, защото им е най-изгодно при тази "сляпа" тенденция.
3. Търсещите директна атака върху потребителя ще ползват текстовата реклама най-вече. Не "Спечели!" и подобни викове разбира се, потребителят вече и тях не гледа, но поднесено по-завоалирано, минават успешно.
 
От: easytrader се оляха

strana, донякъде съм съгласен, но:

1. тази "слепота" може да се наблюдава само в определен тип сайтове
2. много зависи от потребителите на сайта (установено е, че сайтове с утвърдена публика имат много по-ниски резултати от такива в които посетителите идват чрез търсачки и реклама)
3. текстовите карета пренаситиха много повече "погледа" на потребителя, просто омръзнаха тези текстови карета и съответно кликрейта им спадна многократно
4. обикновенно едно текстово каре тип гугъл има много по-висок кликрейт, защото в размера 300х250 има 3 рекламки и съответно е нормално кликрейта да е 3 пъти по-висок

strana, да знаеш, че не се заяждам а споделям опит и смятам че това е полезно на колегите във форума да придобият малко опит, въпреки че от скоро и аз съм в бранша ;)

и пак повтарям, най-добрия начин да оптимизирате печалбите си е да комбинирате правилно текстова с банер реклама и не на последно място да не прекалявате!
 
От: easytrader се оляха

знам, знам :Dмного ми е приятно дори да си обменяме подобни мисли, всеки си има наблюдения и е прав донякъде, т.е. има повече полза за всички от разнообразни мнения.

Под текстова реклама нямах предвид точно текстови карета, и те писват, както правилно отбеляза. Но текстова обява, словосъчетание или направо абзац в дописка имат доста силен ефект като кликабелност.
 
От: От: easytrader се оляха

... Сега, 2009г. погледнах в easytrader (щото темата е за тях) - на VIS-сайт имам средно 3 уникални на хиляда....
аз пък имам 30 клика на 1000 посетители, пак VIS, пак easytrader ...
виж си разположениет на банерите и рекламите които им показваш ...
 
От: easytrader се оляха

нетфърфър, на теб колко пъти трябва да ти се повтаря да не правиш опити за комуникация преди да си научиш уроците? Браво на теб, разбрах че имаш VIS-сайт и че си го оптимизирал добре, тъй като ти чета това мнение вече за трети път, но се опитай да прочиташ първо какво е написано, след което разбери какво означава сайтове тип "мешана скара" и "статистика на рекламните агенции" за десетгодишен период.
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

А кой измисли гениалната дума Кликаемост?
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

Словоформата е заимствана от руския явно:
BG - http://www.google.bg/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GPTB_enBG297BG297&q=%d0%ba%d0%bb%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d0%b5%d0%bc%d0%be%d1%81%d1%82
RU - http://www.google.ru/search?hl=ru&rlz=1T4GPTB_enBG297BG297&q=кликаемость&meta=
тъй като англоезичният аналог е доста по-непроизносим за славянски език.
 
Последно редактирано:
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

Няма пречка да се измислят нови думи. Може кликаемост, цъкаемост, щракаемост или квото друго ви кефи.
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

Поздравления. Вече може да включвате в офертите си за продажба на сайтове и "Ниво на кликаемост".
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

тенденцията е добра и по добре звучи ама май само strana ги употребява останалите директно от английските думички правим "български "-чекирам , логвам , събмитвам и т.н....
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

Аз за думата не се кося, както и за това, че от поста ми е направена нова тема, обаче не съм съгласен да ми се вменява такова заглавие от гледна точка на граматиката :) Никога няма да напиша "кликаемоста", освен ако не съм имал тежка за черния ми дроб вечер и поради тази причина да пропускам букви.
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

BTW, по този начин не се ли губи връзката? Все пак с първия пост съм отговарял на някого, а вече не знам на кого, нито мога да проследя цялото развитие на темата. Да не говорим и за чисто субективния фактор, че ми се прецаква самообещанието да не отварям повече нови теми в този форум освен в рубрика "Пазар" .
 
От: Кликаемоста на рекламата в интернет

имате ли наблюдение
кои етаргет или изитрейдър
имат по голям CTR
една и съща позиция
След като направиха единия още един от сайтовете ми трафик с техните 3 ст.
някой има ли наблюдения.
Отскоро етаргет работят и с физически лица. Имам там регистрация и получил един мейл с извлечение за месеца с фактури и т.н.
От емайла не отговориха точно какви документи и условия са за физ лица
 

Горе