Некоректно отношение от Виваком

mvmrik

Well-Known Member
Ще ви кажа какво се случи с Виваком, сигурно и с много други хора е ставало така. Не е кой знае какво, но по това си личи колко са некоректни към клиентите си, а уж се опитват по всякакви начини да привличат нови. Става въпрос за домашната телевизия и интернет. Като цяло, от качеството съм доволен и с него нямам претенции.

Та, по същество. Преди около 2 години сключихме 2 годишен договор за интернет и телевизия на цена около 23 лева месечно. Всичко беше добре и след няколко месеца решихме да сложим още един допълнителен приемник в друга стая. Отидохме и служителя ни каза, че ще ни струва по 2.50 месечно и че договора трябва да се удължи и да стане 2 години от датата на новото подписване. Няколко пъти го питах за подробностите и той ни увери, че ще плащаме по около 25 лева на месец заедно с втория приемник.

Всичко беше добре до края на миналия месец, когато вместо 25 лева дойде сметка от 37. Помислих, защото съм чул и от други познати, че договора е изтекъл и са ме пуснали на някоя скъпа тарифа (това им е практика явно, за да припечелят някой лев докато клиента се осъзнае). Оказа се по-тъпа ситуация. Когато са подновили договора за втория приемник, са направили удължението без някаква отстъпка, която по принцип я е имало досега. В крайна сметка до декември месец трябва да се плащат по 37 лева, вместо по 25. Не съм гледал договора, там може и да пише нещо подобно, но в случая проблема идва от некоректността, защото ако знаех, че за един допълнителен приемник, ще трябва да плащам по 15 лева, никога нямаше да се съглася.

Сега, за да не кажете, че се оплаквам, ще кажа че нямам никакви претенции към парите или търся някакво опрощение. Ще си платя тези (около 60 лева) до декември месец и после най-вероятно ще намеря друг оператор, защото не са единствени и незаменими. Аз съм си виновен в случая, че не съм чел договора, но тук проблема е друг и той е в тях. В опитите си да спечелят някакви допълнителни пари, те губят доверието на хората и ги отблъскват от себе си. Мен като са ме излъгали някъде, не се връщам повече. Има достатъчно други алтернативи, за да търпя такова отношение. Целта на темата беше да покажа колко са мизерни и до какви дребнави методи прибягват, за да вземат някой друг лев отгоре, а в случая губят много повече, отколкото печелят, ако погледнем на нещата дългосрочно.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Целта на темата беше да покажа колко са мизерни и до какви дребнави методи прибягват, за да вземат някой друг лев отгоре, а в случая губят много повече, отколкото печелят, ако погледнем на нещата дългосрочно.

Добро утро, мизерии правят всеки един от мобилните оператори. Веднъж опитаха да излъжат баба ми с "подарък" за който трябваше да плаща 2г. Добре, че съм я предупреждавал да не им се връзва на глупостите и нищо да не подписва. :)
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Слагаш нещо, не подписа ли анекс? Договорът си не го ли четеш? Някакъв служител може да ти каже и че е безплатно, за това са договорите, да се четат. Проблемът си е изцяло в теб. И колегата горе е прав, всички са такива, за това се четат договорите.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Слагаш нещо, не подписа ли анекс? Договорът си не го ли четеш? Някакъв служител може да ти каже и че е безплатно, за това са договорите, да се четат. Проблемът си е изцяло в теб. И колегата горе е прав, всички са такива, за това се четат договорите.

Знам, че е в мен, аз не се оплаквам. Целта на темата ми беше по-скоро да покажа как с тия мизерни изпълнения повече губят, отколкото печелят. Според мен е много по-добре да си лоялен и коректен, за да задържиш клиентите си, отколкото да ги гониш с такива изпълнения. В повечето случаи търговците гледат да вземат колкото се може повече на момента, а не мислят дългосрочно. Правят какви ли не промоции, за да се прехвърлиш към тях, хвърлят маса пари за реклами, а след това правят мизерии и не могат да задържат клиентите си.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Виж да не си активирал услугите архив и видеотека или да им е изтекъл безплатния период. :)
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Виж да не си активирал услугите архив и видеотека или да им е изтекъл безплатния период. :)

Нищо няма активирано, просто не са ми казали като взимах втория приемник, че ще стане по-скъпо по тоя начин. Както и да е, мен не ме интересуват парите в случая, а отношението. Ще се махам от тях, не само заради това, а и защото нещо образа е зле. Не знам дали има някой на Виваком, но от както си купих нов телевизор (Филипс 42 инча) и има някакво трептене в образа. Вързал съм приемника с HDMI и се усеща най-вече при HD програмите. От време на време образа става двоен и забелязвам, че е най-вече в лицата на хората. Първо си помислих, че е от телевизора, но като му пусна нещо друго - филм от флашка, клип от youtube, програма от вградения приемник на телевизора - всичко е наред. Помислих, че може да е от HDMI, но тествах с един цифров приемник за ефирна телевизия и с него е добре, само при виваком го има този проблем.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Аз преди години имах подобен проблем и дори сериозно мислех да се съдим, но те клекнаха и ми приспаднаха дължимите (от мен), според тях суми.
По същия начин повярвах на служителя, който устно ме увери, че не дължа такса включване за интернет. В това, което подписах нямаше никакви условия - имало ги само на страницата им в интернет. Май им забраниха да прилагат вече тази практика, но може някъде още да опитват.
Та, след един месец ми дойде първата такса, заедно с 45лв такса включване. Започнахме едни спорове и обяснения как таксата е определена в договора, а това, че съм повярвала да служителя, без да си прочета задълженията си е мой проблем. Подканих ги да заведат дело и им казах, че ще разтрогна договора дори ако трябва по съдебен път. След един час ми се обадиха да ме информират, че не дължа такса включване, а само месечната такса за услугата. :)

И те са същите мошеници, като останалите, но за разлика от мен-тел, например са малко по-комуникативни и склонни на компромиси, като се видят на зор. Иначе продължават да не спазват наредбата да таксуват всяко обаждане по секунди - закръглят си 20 секунди на цяла минута и не им пука. Миналия месец смених тарифния план и се оказа, че това нещо продължава. На въпроса ми ''една година, след влизане в сила на наредбата продължавате да не я спазвате?'', служителката се усмихваше глуповато и вдигаше рамене.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

путин е виновен :D нали са на ВТБ :D
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Некоректното отношение е от служителя, не от Вивата.
 
Да, пълна скръб са всичките. Преди няколко дни аз пък отидох в Булсатком, където трябваше да прекратя с едномесечно извести абонамента си с тях. До тук добре, нищо криво. Но преди няколко години бях подписал с тях договор за интернет и телевизия за един телевизор. Обаче във времето баща ми пое ангажиментите с тях, защото си е в техния апартамент. ;) Отказах се, не възразяваха, но им поставих въпроса защо след като аз съм бенефициент по договора мога само аз да се откажа, а в същото време някой е дошъл и е блъснал още един телевизор в пакета, без да съм присъствал. Значи за прекратяване само с човека, който е подписвал в началото договор, а за разширяването му с още услуги, не е задължително. Стори ми се странно и не успяха да ми обяснят как се е получило това. Да не говорим, че едни 16 лева не мога да си взема от години, но вече се отказах. Още един казус - можеш да платиш на всякъде таксата си, но само от едно място може да си вземеш парите, които ти дължат с показване на касова бележка, която след 4тото показване по офиси вече изчезна и няма как вече да претендирам.

После с нещастията от Близу пък бяха ме дали на фирма за събиране на задължения, защото са ми били дали един приемник за цифрова телевизия, който не съм предал. След малко ровене назад в протоколите, които пазя (пазете всичко, защото и та ще ви изработят някои умници) се оказа, че не съм ползвал и не съм взимал. Не стига, че съм плащал за инернет, а не съм ползват телефона и телевизията, но и са решили при отказване и да видят дали ще могат да ми вземат едни 300 лева. Казвам всичко това, защото сами виждате, че няма читави. За момента нищо не мога да кажа за Виваком, но там още не съм видял нищо както се вика. Не обсаждам качеството (макар, че за Булсатком и чинийната им технология може много да се изговори), а просто какви некадърница са всички в отношенията си с клиентите. И според мен, това е нарочно. Няма толкова прости хора....поне се надявам да няма. :)
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Знам, че е в мен, аз не се оплаквам. Целта на темата ми беше по-скоро да покажа как с тия мизерни изпълнения повече губят, отколкото печелят. Според мен е много по-добре да си лоялен и коректен, за да задържиш клиентите си, отколкото да ги гониш с такива изпълнения. В повечето случаи търговците гледат да вземат колкото се може повече на момента, а не мислят дългосрочно. Правят какви ли не промоции, за да се прехвърлиш към тях, хвърлят маса пари за реклами, а след това правят мизерии и не могат да задържат клиентите си.
Всички са така. Едно време баща ми имаше епични битки с мтел, за да спре мобилния си интернет. От сорта на, подаваш молба за прекратяване, но ако не отидеш в срок от месец да подадеш друга молба, която да потвърди първата, първата се анулира :lol: Но баща ми е нахакан и любител-юрист, така че ги беше направил криви и щастливи. Просто трябва да се чете договора, големите и ситните биквички.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Нищо няма активирано, просто не са ми казали като взимах втория приемник, че ще стане по-скъпо по тоя начин. Както и да е, мен не ме интересуват парите в случая, а отношението. Ще се махам от тях, не само заради това, а и защото нещо образа е зле. Не знам дали има някой на Виваком, но от както си купих нов телевизор (Филипс 42 инча) и има някакво трептене в образа. Вързал съм приемника с HDMI и се усеща най-вече при HD програмите. От време на време образа става двоен и забелязвам, че е най-вече в лицата на хората. Първо си помислих, че е от телевизора, но като му пусна нещо друго - филм от флашка, клип от youtube, програма от вградения приемник на телевизора - всичко е наред. Помислих, че може да е от HDMI, но тествах с един цифров приемник за ефирна телевизия и с него е добре, само при виваком го има този проблем.
Проблема е в твоя телевизор (в случая някъде във вас щом казваш че не е от телевизора). Пробвай да размениш приемниците сложи новия на филипса да видиш дали пак е така.

Ако картината не ти харесва при тях, значи при другите въобще няма да ти хареса. :)
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Ако служителя ти каже в прав текст, че за две годишния договор ще ти струва 25 лева и в последствие се окаже, че трябва да плащаш 40 лева си е измама за мен, без значение какво пише в договора.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Ако служителя ти каже в прав текст, че за две годишния договор ще ти струва 25 лева и в последствие се окаже, че трябва да плащаш 40 лева си е измама за мен, без значение какво пише в договора.
Verba Volant, Scripta manent - и това е казано преди хиляда години.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Това наистина е така, казаните думи отлитат, но втори път с този, който те е измамил не работиш, нали така?
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Това наистина е така, казаните думи отлитат, но втори път с този, който те е измамил не работиш, нали така?
Така е, но ако не си вземеш поука, пак ще ти се случи същото.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Всъщност, казаното от служителя може да се използва, като аргумент, най-малкото, като заплашиш самия служител с жалба - лично срещу него. Ще се изненадате колко бързо е готов да оправи проблема.
Истината е, че служителите го правят под натиска на компанията, която не е упоменла официално издевателствата, които ги задължава да извършват над клиентите. Така хем клиентът няма нищо черно на бяло, хем компанията си измива ръцете със служителя.

Последния ужас в менте-л е показателен:
Служителка пише молба-предизвестие за прекратяване на договор, поради смърт, прилагайки смъртен акт, като пише молбата от името на покойника ...13 дни след датата на смъртта, посочена в смъртния акт. Тоест, покойника пише саморъчно известие за прекратяване на договор 13 дни след смъртта си. Това с цел да вземат още една месечна такса. Е, не я взеха, но опитите им за изнудване са показателни, колко коректни са и докъде са способни да стигнат.
 
Последно редактирано:
От: Некоректно отношение от Виваком

Проблема е в твоя телевизор (в случая някъде във вас щом казваш че не е от телевизора). Пробвай да размениш приемниците сложи новия на филипса да видиш дали пак е така.

Ако картината не ти харесва при тях, значи при другите въобще няма да ти хареса. :)

Пробвах и с другия приемник, пак е същото.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

Ако служителя ти каже в прав текст, че за две годишния договор ще ти струва 25 лева и в последствие се окаже, че трябва да плащаш 40 лева си е измама за мен, без значение какво пише в договора.
Да, това влиза в дефиницията на престъплението измама, но е интересно как ще го докажеш.
Защитата срещу всякакви такива служители е да си четеш договора. На никакви устни обяснения не трябва да обръщаш сериозно внимание. С внимателно четене на договора за настоящата ми телефонна тарифа се оказа, че имам право да откажа да подпиша няколко декларации за спам, които и не подписах. От началото на договора до сега не получавам спам освен системните съобщения от оператора.
Навремето бях клиент на Евроком (сега Близу) за интернет и напълно официално прекратих договора си с тях, тъй като реших да мина на друг интернет доставчик заради по-добра оферта. След около половин година решиха, че им дължа две такси, въпреки че по договор при една неплатена такса договорът се прекратява. След това решиха, че им дължа една вноска и бяха наели някаква фирма за събиране на дългове. След няколко телефонни разговори и отказ да си решат проблемите помежду си (Евроком и събиращата фирма) във връзка с обърканата информация, че дължа на някого от тях нещо, ги пратих да си ги търсят по съдебен път. Минаха години от тази история и още не са си ги потърсили.
Има една интересна тънкост при борбата със събирачите на дългове. Сделката за продажба на дълг влиза в сила от момента, в който официално кредиторът ти те информира, че продава задълженията ти към него на някой друг. Ако няма такава официално представена на теб информация (в повечето случаи не го правят), може да размотаваш събирача до изтичане на давност. В случай на заведено дело срещу теб от страна на събирача, ти просто заявяваш в отговора си до съда, че не си сключвал никакъв договор с въпросната фирма (събираческата) и не им дължиш нищо. Така те горят с държавната такса и разходите за адвокати, тъй като това от раз прекратява делото.
 
От: Некоректно отношение от Виваком

В виваком лъжат за всичко. Никога не ти казват за таксите който трябва да платиш докато не дойде време да ти кажат дай пари. Та 2 такси напред, та след това дай още една на следващия месец пак напред па ние ще ти я върнем някога си .........
Отделно, че надписват и сметките. Не си заслужават нервите честно казано.
Работя с м-тел защото нета им е по добре от на глобъл - теленор вече. А и винаги поне ме информират за таксите и прочие преди да ме накарат да подпиша.
 

Горе