Някой използвал ли е payhip.com?

D.Ivanov

Well-Known Member
Използвали ли сте услугите на този сайт като искате да продадете някоя електронна книга?
Четох, че взимат 5% от продажбата през техният gateway, който е през paypal.
През woocommerce, ако се продава пак с paypal gateway по-тънко ли излиза?
 
Услуги на платформи, предоставящи опцията за продажба на digital goods, с лопата да се ринат. Нито една от тях не предоставя, нито не гарантира (няма и как) anti-fraud protection, понеже не съществува такава опция за платените с карта или PP acc – digital goods and/or services.

Нищо ново. Така е от десетилетия.

На конкретния въпрос от темата:

upload_2017-10-29_5-9-12.png

Съответно към ТЕКУЩИТЕ (ако не ползваш 3rd party platform комисионерска платформа като текущата) 5% добавяш още PP Standard fee Rate, който спрямо BG PP e:

  • united-states-of-america-usa.png
    4.4% + $0.30 – Payments in USD from US/CA customers
  • united-kingdom-great-britain.png
    3.9% + £0.20 – Payments in GBP from UK/GB customers
  • EuropeanUnionFlag.png
    3.4% + €0.35 – Payments in EUR from EEA (European Economic Area) customers
  • EuropeanUnionFlag.png
    3.9% + $0.30/£0.20/€0.35
    – Payments in $/£/€ from EU Tier 1 customers (Channel Islands, Gibraltar, Isle of Man, Monaco, Montenegro, San Marino, Vatican City State)
  • EuropeanUnionFlag.png
    4.7% + $0.30/£0.20/€0.35
    – Payments in $/£/€ from EU Tier 2 customers (Albania, Andorra, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Georgia, Kosovo, Macedonia, Moldova, Russian Federation, Serbia, Switzerland, Ukraine)
  • earth-icon.png
    5.4% + $0.30/£0.20/€0.35 – Payments in $/£/€ from RoW customers (All other countries)

И си пресмяташ колко ще получиш.

От получената стойност вадиш VAT on e-Services/e-Goods (към EU клиенти, ако пазаруват), ако не си отбелязал от dropdown списъка „Add VAT on top of price“, и получаваш финалната стойност. От нея вадиш 14.5% (Corp. tax rate + див.) и получаваш чистите. От тях вадиш за счета, вадиш за разни други разходи и получаваш още по-чисти кинти.

От получените „най-чисти кинти“ вадиш разходите за chargebacks (frauds), т.е. £14/€16/$20 per each chargeback settlement fee (които ТИ понасяш) + загубата на парите за самият предмет или услуга + internal strike against your PP acc (колкото повече получаваш с времето, толкова повече му се намалява „живота“ на твоя PP acc, докато дойде време за вечен limitation без право на appeal, т.е. губиш си акаунта, а с него и всякаква възможност EVER през животът си да ползваш PP и като buyer, и като seller). Платформата НЕ колекционира средства от нейно име, т.е. към нейния PP acc, а ти сам си го добавяш, гледайки видеото.

Т.е. ТИ ги събираш, а тя просто печели от балъците, удържайки „пасивна комисионна фиксирана“, явяваща се profit за дадената платформа. На какъвто принцип действат също така и 59999239395239 други комисионерски е-платформи („e-commerce platforms that enables anyone to sell digital products“), вкл. eB, независимо дали се отнасят за physical goods or intangible goods/services.

Разликата между 2-та вида е, че при първите, според правилата на глобалните пиявици от V!sa/MС/D!sc0ver/D!ner's/Am3x/JС6 (Card Associations), под които са банките (Credit/Debit Card Issuers) ползващи техния branding и алгоритми на действие, както и правила (спуснати от тях – Card Associations), могат да се печелят в някакъв % от случаите на chargebacks при предоставен tracking number (matching buyer's shipping/delivery address: country/city/zip/postal code), независимо дали става въпрос за PP, Stripe, BrainTree, 2CO, Skrill, ePay, Borica, Sage, Bank's vPOS или кой да е друг gateway provider (където самият той често, но не винаги и незадължително, предоставя „Seller Protection“ за tangible goods, но не винаги отсъжда в полза на продавачът ДОРИ и да се има tracking). Докато при вторите, пак според същите пиявици, както и хиляди gateway providers/terminals, се НЯМА защита при продажба на такива (какъв tracking number предоставяш към buyers, закупили intangible item or service? Нулев? Невалиден? Несъществуващ? No problem, губиш by default!). Съответно всички losses си ги поемат: merchants/sellers (вкл. при натрупани losses, не само тях, но и ЗАГУБА на merchant terminal-а или gateway provider, или акаунт, ако става въпрос за PP или друг сходен eWallet, било ePay, Skrill и т.н.). Link за история, преповтаряща се милиони пъти с продавачи от цял свят (из форуми, чатове, групи, но 95% от случаите остават неразкани истории, т.е. псувни наум и счупени клавиатури).


Добре дошъл в реалния (виртуален) свят. Т.е. неща, които е трябвало може би още преди години да осъзнаеш и разбереш, било с опит, било с практика, било с тонове загуби.
 
Услуги на платформи, предоставящи опцията за продажба на digital goods, с лопата да се ринат. Нито една от тях не предоставя, нито не гарантира (няма и как) anti-fraud protection, понеже не съществува такава опция за платените с карта или PP acc – digital goods and/or services.

Нищо ново. Така е от десетилетия.

На конкретния въпрос от темата:

Виж файлът 15947

Съответно към ТЕКУЩИТЕ (ако не ползваш 3rd party platform комисионерска платформа като текущата) 5% добавяш още PP Standard fee Rate, който спрямо BG PP e:

  • united-states-of-america-usa.png
    4.4% + $0.30 – Payments in USD from US/CA customers
  • united-kingdom-great-britain.png
    3.9% + £0.20 – Payments in GBP from UK/GB customers
  • EuropeanUnionFlag.png
    3.4% + €0.35 – Payments in EUR from EEA (European Economic Area) customers
  • EuropeanUnionFlag.png
    3.9% + $0.30/£0.20/€0.35
    – Payments in $/£/€ from EU Tier 1 customers (Channel Islands, Gibraltar, Isle of Man, Monaco, Montenegro, San Marino, Vatican City State)
  • EuropeanUnionFlag.png
    4.7% + $0.30/£0.20/€0.35
    – Payments in $/£/€ from EU Tier 2 customers (Albania, Andorra, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Georgia, Kosovo, Macedonia, Moldova, Russian Federation, Serbia, Switzerland, Ukraine)
  • earth-icon.png
    5.4% + $0.30/£0.20/€0.35 – Payments in $/£/€ from RoW customers (All other countries)

И си пресмяташ колко ще получиш.

От получената стойност вадиш VAT on e-Services/e-Goods (към EU клиенти, ако пазаруват), ако не си отбелязал от dropdown списъка „Add VAT on top of price“, и получаваш финалната стойност. От нея вадиш 14.5% (Corp. tax rate + див.) и получаваш чистите. От тях вадиш за счета, вадиш за разни други разходи и получаваш още по-чисти кинти.

От получените „най-чисти кинти“ вадиш разходите за chargebacks (frauds), т.е. £14/€16/$20 per each chargeback settlement fee (които ТИ понасяш) + загубата на парите за самият предмет или услуга + internal strike against your PP acc (колкото повече получаваш с времето, толкова повече му се намалява „живота“ на твоя PP acc, докато дойде време за вечен limitation без право на appeal, т.е. губиш си акаунта, а с него и всякаква възможност EVER през животът си да ползваш PP и като buyer, и като seller). Платформата НЕ колекционира средства от нейно име, т.е. към нейния PP acc, а ти сам си го добавяш, гледайки видеото.

Т.е. ТИ ги събираш, а тя просто печели от балъците, удържайки „пасивна комисионна фиксирана“, явяваща се profit за дадената платформа. На какъвто принцип действат също така и 59999239395239 други комисионерски е-платформи („e-commerce platforms that enables anyone to sell digital products“), вкл. eB, независимо дали се отнасят за physical goods or intangible goods/services.

Разликата между 2-та вида е, че при първите, според правилата на глобалните пиявици от V!sa/MС/D!sc0ver/D!ner's/Am3x/JС6 (Card Associations), под които са банките (Credit/Debit Card Issuers) ползващи техния branding и алгоритми на действие, както и правила (спуснати от тях – Card Associations), могат да се печелят в някакъв % от случаите на chargebacks при предоставен tracking number (matching buyer's shipping/delivery address: country/city/zip/postal code), независимо дали става въпрос за PP, Stripe, BrainTree, 2CO, Skrill, ePay, Borica, Sage, Bank's vPOS или кой да е друг gateway provider (където самият той често, но не винаги и незадължително, предоставя „Seller Protection“ за tangible goods, но не винаги отсъжда в полза на продавачът ДОРИ и да се има tracking). Докато при вторите, пак според същите пиявици, както и хиляди gateway providers/terminals, се НЯМА защита при продажба на такива (какъв tracking number предоставяш към buyers, закупили intangible item or service? Нулев? Невалиден? Несъществуващ? No problem, губиш by default!). Съответно всички losses си ги поемат: merchants/sellers (вкл. при натрупани losses, не само тях, но и ЗАГУБА на merchant terminal-а или gateway provider, или акаунт, ако става въпрос за PP или друг сходен eWallet, било ePay, Skrill и т.н.). Link за история, преповтаряща се милиони пъти с продавачи от цял свят (из форуми, чатове, групи, но 95% от случаите остават неразкани истории, т.е. псувни наум и счупени клавиатури).


Добре дошъл в реалния (виртуален) свят. Т.е. неща, които е трябвало може би още преди години да осъзнаеш и разбереш, било с опит, било с практика, било с тонове загуби.
Благодаря за супер изчерпателният отговор. Аз съм продавал чрез woocommerce и paypal, попитах за тази платформа точно конкретно дали някой я е използвал и дали те мамят с допълнителни такси накрая (скрити такси дето им викат).
 

Горе