Плащателен процес без риск и за двете страни

wasko

New Member
Добър ден колеги,

От скоро се занимавам с продажба на компютри и компютърна техника, като до сега бях заложил на марковата втора употреба внесена от чужбина, тъй като е в пъти по-качествена от обикновенните лаптопчета в Техномаркет и Технополис. Искам да разширя бизнеса си, като започна да предлагам геймърски машини. Геймър съм от малък и съм наясно с всички геймърски тенденции, конфигурации и също така знам, коя машина, коя игра може да подкара, как ще се "държи" компютъра, колко FPS ще достига и т.н. Скоро ще интегрирам в сайта си, готови приготвени от мен конфигурации, за отделните игри, но ето тук идва и моят казус. Една модерна гейм конфигурация започва от 1000лв. и при поръчка от страна на клиент, аз ще си поръчам частите от мои дилъри, ще сглобя компютъра, ще му сложа Windows с всички необхидими за първо ползване програми и ще изпратя сглобката към клиента. Тук обаче идва проблема, че съм недоверчив спрямо българският манталитет и риска според мен е огромен, защото в най-лош случай, аз ще остана с едни "завързани" 1000 лева в компютър, който може да не е според предпочитанията на други клиенти. Иска ми се да можех да взимам капаро от клиентите, но за такава онлайн практика в България не съм чувал до момента. Какъв метод бихте предложили за да се избегнат всякакви рискове от моя страна и от тази на клиента?
 
Щом искаш капаро се сещам за 2 варианта:
1. В Epay има забавено плащане. Т.е. може да искаш от клиента 1000 лв, те да се блокират по сметката му и да се преведат към тебе след 1 седмица.
2. Клиента прави плащане само на капарото. Т.е. отива на мястото за плащане и ти ми искаш само 300 лв ( 30% ), след което другите 700 може да ги вземеш при наложения платеж или да му изпратиш друго искане за плащането на остатъчната сума.
 
ЗЗП
Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:
...
2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя - при договор за продажба, или:
...

Може да започнеш да си искаш капаро, но потребителя може да си иска възстановяване в рамките на 14-те дни ...
 
Търговеца е винаги прецакания, не се тревожи. Или приемаш риска или не се занимаваш с това.
 

Горе