Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

radev

Well-Known Member
Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите
12.11.2008 09:40

Докато маркетолозите продължават дебата си относно следващия хитов рекламен метод, проучване в Щатите установява, че нито телевизията, нито печатните или радио реклами не привличат толкова потребителското внимание, колкото успяват да привлекат добрите стари промоционални подаръци, пише Adweek.

Тези „залагалки“ включват чаши за кафе, моливи, фенерчета или всеки друг продукт, маркиран с фирменото лого. Промоционалните продукти създават индустрия, която за 2007 г. се оценява на 19,6 млрд. долара, сочат данни на Advertising Specialty Institute. Резултатите от проучването се базират както на онлайн анкети, така на лични запитвания в големите градове в САЩ.

Проучването показва също, че промоционалните продукти генерират „средна цена на импресия“ от 0,004 долара в сравнение с 0,033 долара за рекламите в националните списания и 0,010 долара за телевизионните реклами по време на най-гледаното време. Под средна цена на импресия тук се имат предвид отделените разходи, гарантиращи показването на рекламните материали на един потребител.

В проучването са участвали 600 души, предимно бизнесмени на възраст от над 21 години, като всеки един от тях е трябвало да си припомни някакъв рекламен подарък, който е получил в последните 12 месеца. Ключово значение имат следните резултати:


  • 85% от потребителите си спомнят рекламодател в контекста на продукта, който са получили;
  • 42% са с по-голямо благоразположение към рекламодателите, след като са получили рекламен продукт;
  • Почти една четвърт са потвърдили, че е по-вероятно да инициират бизнес с рекламодатели, от които са получили рекламен подарък;
  • Мнозинството от анкетираните (62%) пък са установили бизнес сътрудничество с рекламодатели, от които преди това са получили промоционален продукт;
  • Средствата за писане са най-често разпространяваните подаръци, като такива имат 54% от анкетираните, следвани от фланелки, шапки и чанти;
  • Повече от три четвърти от анкетираните са пазили подаръците си в продължение на седем месеца;
  • Чантите носят най-много „импресии“ – средно 1038 на месец.


Според президента на ASI Тимъти Андрюс резултатите от проучването показват, че промоционалните продукти генерират по-висока възвръщаемост на инвестицията (за любимото ни ROI става дума Return on Investment) наред с по-ниска цена за достигане до потребителите в сравнение с другите рекламни методи. Освен това подаръците, получени тази година, генерират по-висока честота на припомняне сред получателите си, което води до по-силно намерение за покупка.
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

и на мене ми е яко като отида на диско да ми подаряват кондоми :}
а може би сте забелязали колко жени имат чанти грация
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Веднъж бях при клиент. Търговия със сателитна техника. Изсипа ми двайсетина запални с името на фирмата.
Доста месеци се въргаляха около мене, и даже влизаха в употреба по предназначение :)
Та аз съм от тоя процент дето си е пазил спама доста месеци и помни фирмата.
Ето ти пък знаеш за някакви чанти Грация :)
Аз не съм ги знам, ама може и до мене да стигнат.

Почвайте да заделяте бюджет за спам материали и да раздавате при удобни случай
:)
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

еми това с чантите грация е като си купиш списанието и ти дават и чанта подарък... не ги раздават на всеки а чантата е обикновенна струва им най-много 2лв
ама аванта си е аванта... забелязах и при лаптопите в някои магазини лаптоп + подарък чанта за носене или някакъв др. подарък
1zokgsw.jpg
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Не мога да не вметна един продукт презентиран на рекламното експо: http://logopic.eu/ доста интересна идея и смятам, че би бил един доста полезен рекламен подарък :)
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Абсолютно съгласен с radev. И аз утре хуквам по рекламните агенции за цени на календарчета, ключодържатели, найлонови торбички (все още няма от ЕКО хартиите) и тем подобни. Мисля да инвестирам една достатъчна сума за моите клиенти и да ги изненадам с подаръци за новата година :D
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Охх май и от антиреклама ще подаряваме подаръци :) Само се чудя какво трябва да направят потребителите, за да спечелят..
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Вярно е че подаръците са ефективен маркетингов инструмент.
Аз продавам от време на време продуктите на AVON точно по този начин първо раздавам мострички и подаръци по разни поводи и после идват поръчките .Не забравяйте докато раздавате подаръчетата да оставяте и визитната си картичка.
AVON обаче са си американска компания и това е залегнало в препоръките им като един от най- ефективните начини за извършване на продажби.

А афилиейт програмата за която ви говоря от както съм се регистрирала имат цял сайт продукти с логото SFI .
 
Последно редактирано:
От: От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

[offtopic]
Това е уникално http://www.cafepress.com/GOSFI.103208559 :D
[/offtopic]

Go adi GO :)
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Знаех си , че точно тези от всичките ще ви се набият на очи.
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Е нали трябва за вас - жените да мислим. После се оплаквате, че не се сещаме.
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

bodydoc искаш да направиш такова подаръче на някое гадже ли :)

вместо традиционните календари и запалки може да вземете идеята :wink:
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Наистина ще бъде интересен подарък за някоя клиентка :d
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Наистина ще бъде интересен подарък за някоя клиентка :d

зависи от много неща ти си знаеш клиентките най-добре
 
Последно редактирано:
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Значи оставаме на варианта с календарчетата....
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

да календарчетата вършат работа , евтини са , но е прекалено еднотипно ..
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Според мен запалките и химикалките са най-ефективния рекламен материал. Знаете ли от кой сайт могат да се поръчат най-изгодно?
 
От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

Интересно investor.bg къде ( и защо ) слагат границата между реклама и подарък ?
Това ми припомня в кварталния магазини:
-един Step
-какъв искате Bolero или Frutti...
 
От: От: Подаръците са по-ефективен маркетингов инструмент от рекламите

да календарчетата вършат работа , евтини са , но е прекалено еднотипно ..
Изключително си права. Понеже и аз все още си ползвам чашата за кафе от Intel мисля да пусна такива и за някои специални клиенти. Това е много масивна чаша повярвайте ми. Удобна и красива.
IntelCupClear.jpg

 

Горе