1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Поддържате ли регистър на предявените рекламации?

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от Vorpax, Ноем 13, 2017 в 7:50 PM.

  1. Vorpax

    Vorpax New Member

    Рег.:
    Май 14, 2015
    Съобщения:
    8
    Харесвания:
    4
    Точки:
    3
    Здравейте,

    В момента съм в процес на отваряне на онлайн магазин. Адвокатът, на който платих да ми изготви общите условия за ползване на магазина ме предупреди, че закона изисква да се поддържа регистър на предявените рекламации и на потребителя да се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.

    Въпроса ми е как точно трябва да изглежда този регистър, в какъв формат да е (примерно екселска табличка или нещо друго)? Вие как процедирате?
     
  2. Nightgale

    Nightgale Member

    Рег.:
    Май 5, 2016
    Съобщения:
    45
    Харесвания:
    0
    Точки:
    6
    И мен ме вълува този въпрос.
    Аз поддържам регистър- екселска таблица, в която си вписвам дата на заявяване на проблема, артикула, данни на клиента и какви действия са предприети и на коя дата- дали е отремонтиран артикула, или е направено частично или пълно възстановяване на сумата и т.н.
    Ще се радвам да прочета и други практики.
     
  3. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,496
    Харесвания:
    479
    Точки:
    83
    Място:
    в кюпа
    Има си книга за рекламации по книжарниците, вземаш си такава и си готов. На клиента изпращаш инфо кой номер си го завел в книгата и от коя дата, ако искаш всичко да ти е изрядно, описваш му всичко в мейла, както е в книгата и му пращаш таблицата, той ти отговаря, че е осведомен и си готов. Той, клиента, всъщност трябва да ти се разпише в книгата, ама не знам това как е застъпено при онлайн магазините. Може би трябва да му пращаш някакъв протокол да ти се разпише и да ти го върне, ама не знам... :)

    Ако не ти се купува книга, ей тука ги има полетата, можеш сам да си направиш, пак става. Да знаеш, че книга за рекламации в екселски формат, може и да не ти признаят при евентуална проверка. Така или иначе фирмата си има физическо седалище, въпреки че разполага само с онлайн магазин.

    Друг е въпроса, че книга за рекламации търсят вече като съвсем няма за какво друго да се хванат :) Няколко пъти съм ходил в КЗП заради жалби, не са ме питали дали съм завеждал рекламацията в книгата, още по-малко са искали да им я нося.
     
  4. Marta Martina

    Marta Martina Member

    Рег.:
    Септ 20, 2017
    Съобщения:
    54
    Харесвания:
    7
    Точки:
    8
    Пол:
    Жена
    При онлайн магазините се изпраща на мейл протокола, или в случайте когато връщаш с куриер продукта към клиента може да го изпратите и физически, разпечатан. Във всички случай е добре да бъде приложен и към кореспонденцията с клиента в електронен формат.
     
  5. lqllqlq

    lqllqlq Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 16, 2009
    Съобщения:
    1,914
    Харесвания:
    234
    Точки:
    63
    Място:
    Plovdiv
    Без проблем се ползва електронен. Ако го искат във връзка с рекламация разпечатваш частта, подписваш и подпечатваш. Толкова.
     
    Nightgale харесва това.

Сподели страницата