Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

grigorov

Active Member
Въпросът ми е следният.
Имате електронен магазин от който клиентите си правят поръчки да речем без регистрация. Вкарват в количката после пишат данни за доставка и така. С наложен платеж.
Звъните ли после на посоченият телефон от клиента да проверите дали всичко ОК.

Питам понеже до сега имам малки проектчета при които задължително преди да стигнем до продажба комуникираме с клиентите по мейли и скайп понеже ми пращат текстове и снимки за индивидуалните си подаръчета. Както и още един проект имам пак така който изисква такава връзка.

Но сега имам 2 идеи за проекти които няма какво да се уточнава допълнително влизаш харесваш ад ту карт и заминаваш...
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

По-добре да се потвърждава, някои го правят с автоматичен SMS код, който клиента въвежда в сайта, за да потвърди.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Зависи. Като цяло клиентите са свикнали да им се обаждат. Но има и такива, които се сърдят много. За това всеки си преценява. Лично аз не звъня - проверявам ги софтуерно, но пак стават издънки - клиент поръчва, доставка по пощата и обърква пощенския код и пратката пристига в друг град :) А, звучи невероятно, но се е случвало и обратното - пощенския код да е верен, а градът да е сбъркан :shock: и пак отива не където трябва.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Задължително потвърждаваш по тел.
Има много предимства, филтрираш спама, гнусните шеги с 3ти лица, уточняваш адрес, време за доставка и тнт. Често се случва клиента по телефона да поруча по голямо количество от колкото е завил в сайта или да смени продукта с друг по подходящ за него. Да не говорим че го информираш за промоцията която тече в момента. Като цяло обаждането по телефона има много ползи. Най често ми се случва че клиента не е прочел дето доставката ще се извърши от куриер на посочения адрес от 10-13 ч. И следва „тогава няма никой в къщи”,”може ли да мия пратите до офиса” и тнт.
Е остана да спомена на края и суматите малоумници дето нямат какво да правят и не знаят какво искат.... но това си е за друг пост.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

на мен идеята ми беше дали без проверка ви се е случвало да пратите на някой който просто си е щракал безцелно. А иначе грешките винаги ги има. При мен се е случвало да си обърка едно момиче и телефона и адреса :D
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Преди винаги звънях на клиентите след направена поръчка. Наистина е от полза и определено намалява количеството на недоразуменията. Случвало ми се е да направят поръчка, всички данни въведени коректно, обаждам се и отсрещната страна отказва поръчката.А ако го бях изпратил по куриера до адреса, без да се обадя за потвърждение - плащане на куриерски разходи в двете посоки!

В моята ниша с часовниците и очилата, отказването на поръчки е често срещано явление, защото хората поръчват импулсивно, но после ако намерят по-ниска цена при някой конкурент или ако си харесат друг модел, се налага да откажат поръчката.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Задължително ги призвънявам. Информирам ги, че поръчката е приета, обработва се и ще бъде пусната по куриера или доставена на място в определен срок. Случвало се е столче за кола за 500 лева - клиента казва: " А, ама аз не съм поръчвал такова нещо, сигурно моите приятели си правят майтап".
Или не прочели, че доставката струва еди колко си, мислят че е безплатна. Така че, до 1-2 часа след пускане на поръчка им звъня за да няма после.....
Не че не съм го ял големия.....ама доста рядко.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

на мен идеята ми беше дали без проверка ви се е случвало да пратите на някой който просто си е щракал безцелно. А иначе грешките винаги ги има. При мен се е случвало да си обърка едно момиче и телефона и адреса :D

Никога не изпращаме без потвърждение по телефон. Но на твоя въпрос, колежките ми често получават разни стоки без никои да ги потвърди по тел. Говорим за чехли, джапанки, мазила и тям подобни женски стоки... Явно има и такива практики.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

В България всичко е побългарено и електронната търговия не е изключение. Много от вас сигурно са поръчвали от чужбина, някой да ви звъни и да ви пита как сте ? добре ли сте ? Чакате си пратката, получавате си имейлите от магазина и след това получавате продуктите. Тук естествено пишман сайчетата ги научиха клиентите да им се обаждат. Преди 5-7 години такива неща нямаше, е и нямаше сулю и пулю да си прави сайт и да става интернет магнат :)

Да ще кажете, ама там се плаща с карти. Да но и тук е възможно над определена сума всичко да минава с банкови преводи. Проблема е че повечето нямат фактури за стоката ... как ще я прекарат през фирмена сметка ;)

При нас всичко става чрез емейли, с регистрация и потвърждаване на регистрацията, други защити. Поръчки по телефон, скайп и други такива не се приемат. Не сме телефонен магазин, а интернет - има си емейли. Така наречените лоши поръчки са сведени до 2-3% най много, да не каже че и по-малко. Всичко трябва да се документира чрез имейла. После да няма - ама аз исках това, а не това. Вие не сте ме разбрали и не знам какво си.

Както научиш клиентите така тръгва и после се иска и още и още .... да клиента има право, но то не е безкрайно. Търговеца и той си има права и интереси иначе няма да ни има ... просто няма да има смисъл ... Компромисите трябва да се правят от двете страни. Иначе става едно надлъгване кой как да прецака другия.

Успех на всички
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Задължително им звъня преди да пратя пратката. Средно от 10 поръчки, 3 се отказват по телефона. Не разбрал, не искал, отказал се.... Когато започнах с продажбите по интернет имах неблагоразумието да изпратя една пратка без потвърждение по телефона и беше една одисея. Говорих си дори с бабата на "клиента", но вече беше късно за телефонни обаждания. Така си платих разходи за транспорт в двете посоки...
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Чуждите сайтове първо получават плащането, после пращат. Не им трябва обаждане по телефона. Тук в БГ повечето поръчват с наложен платеж, така че е по-добре да потвърди и по телефон клиента.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Именно за това, че плащането става с наложен платеж поръчки без регистрация не би трябвало да се приемат. Е, който иска да може и така - всеки сам си избира. Но, ако имаш днес 200-500-1000 поръчки, централа и колл център трябва да си отвориш, 20 човека само да звънят по телефоните. Ако имаш днес 1-2 поръчки, ами не е проблем да му звъниш и да си поговорите сладко ;)

На запад става без регистрация заради предварителното плащане. Там дори и по телефон можеш да си поръчаш, но пак плащаш веднага като си даваш кредитната карта.
COD много рядко се ползва - говоря за САЩ, като дори те чарджат повече за услугата
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

По принцип майтапчиите и хората, които поръчват импулсивно и впоследствие отказват поръчаното са малък процент от всичките поръчки. Тук обаче има голямо влияние и какво точно се продава - едно е да продаваш храна, друго - парфюми, трето - дрехи, четвърто - мебели и т.н.

В някои случай търговците не звънят, защото чисто и просто нямат време. Ако трябва да сме честни - ако някой поръча нещо онлайн, то е редно да си мислим, че го иска, а не си губи времето или пък си играе. С времето и опита човек познава съмнителните поръчки или директно фалшивите ( почти винаги имат отличителна черта ) и обикновено на тях звъни за потвърждение.

Ако се гледа от финансова гледна точка - колко време губите в обаждания, каква сметка плащате на месец? Ако съпоставите тези данни с евентуално двойно плащане на пратката, понеже е отказана, за кое ли ще сте платили по-скъпо?! Дори да се случи да ви върнат пратка - слагате клиента в импровизиран списък, на който повече никога няма да доставяте нищо или при следваща поръчка ще му се обадите за потвърждение.

Ако искате вярвайте, но дори и при потвърждение не е сигурно, че клиента ще приеме пратката си. Примери много мога да дам, тъй като съм имал досег с материята. И все пак в България тепърва се развива онлайн търговията, хората по една или друга причина са свикнали да им се звъни за потвърждение, тъй че няма никога да се сгреши при позвъняване. И наистина - хората допоръчват, задават други въпроси и им е приятно.

Звъненето е препоръчително, но не задължително. Наистина от най-голямо значение е бранша, в който е позициониран магазина и опита на човека, който се занимава с приемането на поръчките, обработката им и последваща доставка.

И последно един въпрос:
При месечни 500 броя поръчки, от които 20 биват отказани (ще заплатите двоен транспорт), кое ще е по-удачно?
а) звъня на всички 500 за потвърждение;
б) звъня на всички съмнителни според мен;
в) на никого не звъня и спестявам много време, което мога да оползотворя отлично.

/ използвана е примерна статистика от актуален български онлайн магазин /
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Обаждане, поне при първа поръчка.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Поне на съмнителните трябва да се звъни. За другите е добре - връзка с клиента и персонално отношение. Също така може да се откажат, да за забравили за поръчката и т.н.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

bgseoeu е прав. Има ниши в които клиентите са различни и там вероятността за лоши поръчки е голяма. Но като цяло и онлайн потребителя и търговеца в България има много да учи, ама то дори в Европа е така. Имам поглед над онлайн търговията в САЩ и Европа и мога да кажа че разлика има голяма, а какво да кажем за България където тепърва започва да се развива.

А относно въпроса:

Колебая се към отговор Б и В, но мисля че реално използваме В - времето е ценно, а тук това не се разбира много. Ако направиш една сметка - при всички 500 позвънявания, дали сумата няма да надхвърли значително тези 20 върнати поръчки, а и загубеното време от служителя на който разбира се трябва да платиш ?

Ако си малка фирма и звъниш сам, за 50-100 поръчки на месец - мисля, че варианта е по-добър за фирмата. Много зависи от това колко е голям бизнеса. Понякога наши клиенти ни питат - " Ама няма ли да ни звъннете да, потвърдя поръчката" Е не, няма - просто нямаме такава практика :)

Успех на всички
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

По принцип практиката в България ми се вижда много глупава. Никой не плаща предварително, всеки иска с наложен платеж. Ако въобще няма такава опция и всички плащат още с поръчката, ще изчезнат куп проблеми.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Така е ... всичко ще се реши с плащане с карти и то много неща. Всички преводи ще минават по банков път, ще се реши до някъде проблема с недобросъвестните търговци, които работят без фирма, фактури, осигуровки - ще се регулира малко пазара. Но това трябва да тръгне от клиентите, а ние малко да ги подбутнем. Проблема е че твърде много измамници има в България и хората просто ги е страх, за което ги разбирам. А и медиите търсят само сензацията и тръбят - колко опасно било да се ползват карти ... джурналистите са основата на много простотии в България.
 
От: Потвърждавате ли поръчките си с обаждане?

Радвам се че се заформи интересна и поучителна тема. Вярно е че има много да се учи и от двете страни но за това смес е събрали тук да се учим взаимно и след известно време да сме с едни гърди пред останалите.
Това което получих като отговор на моя въпрос е че е по-добре да се прозвъняват клиентите. Особено в моя случай до сега от сайта който имам рекорда ми е 6 поръчки на ден /понеже това ми е само допълнителен бизнес в никакъв случай не се изхранвам само от това/
Не намирам за лошо да се работи с наложен платеж все пак така клиента е по-спокоен и си пазарува за щастие до сега проблеми съм нямал. Е вярно е че за нас е по-добре да се плаща предварително но аз поне 3 пъти месечно слушам по телевизията колко е опасно да се пазрува по интернет... чак да им повярваш.
Освен това клиентите наистина се радват като им се обадиш особено когато реагираш супер бързо са изумени и се чувстват специални. Поне моят опит това показва. :)
 

Горе