Проблем с оптимизация на магазин

roskobe

New Member
Здравейте, колеги. Имам проблем с оптимизацията на онлайн магазин. Тъй като постоянно ми се изчерпват продукти и трябва да ги трия се получава проблема. Тамън закрепя посещения сменя стока и всичко приключва. Не искам да ми стоят, че не са в наличност, защото пак ми звънят клиенти и питат. Как да стане номера. Как да се справя с оптимизацията като постоянно сменям стока... Ще съм много благодарен ако ударите едно рамо да решим този проблем.:)

П.П. Всякакъв вид оптимизация, който ми предложите за магазин все ще ми е от полза. :)

Поздрави и наздраве. :beer:
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

вариант 1 - На продуктите където е изчерпана наличността слагаш тикче "изчерпана наличност"
Вариант 2 - Продуктите ги местиш в отделна категория примерно "стари модели" или "Изчерпана наличност"
За момента това се сещам :)
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

тук идват сейлс уменията :) сейлс персонала никога няма да се оплаква че му звънят клиенти и питат правилото е ABC Always Be Cloisng

щом ти звънят продай им нещо подонбно или с подобни характеристики убеди ги че е по добро


другия вариянт редирект към категорията, ама сейлс персонала си умира за звънящи клиенти...
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Прав си coolice. Обаче им предлагам друго, но те като са си харесали нещо въпросите са, кога пак ще го има в наличност. 90% не приемат друго предложение.... Като цяло ме интересува дали като сменям постоянно стока ще има възможност да се задържи някаква оптимизация. :)
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Няма как продуктите да останат и да не ти звънят хората - Дори и да ги скриеш в категория която не се вижда от сайта те ще попадат там от търсачката.

Един от изходите ти е вместо да триеш продукта и да правиш нов продукт на мястото на старият продукт да слагаш името и описанието на новият продукт така линковете които си хванал към старият продукт ще се запазят и ще дадат сила на новият продукт да се класира по бързо - Има лек недостатък ако си с френдли урл че ще се получи разминаване.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Честно казано не разбирам защо се оплакваш, че има обаждания и интерес към определен продукт. В подобни случаи, все пак имаш някакъв шанс да дръпнеш клиент-а като му предложиш алтернативен продукт, пък и не е за подценяване, че разбираш по този начин кой продукт е интересен на клиента.

Ако се пак желаеш да намалиш интереса на потребителите, след като даден продукт ти е изчерпан и няма да се доставят повече от него, вместо да пише, че няма наличност, направи да изкарва съобщение, че този продукт няма да се зарежда повече и предложи алтернативни стоки директно там, като се постараеш надписа да е достатъчно виден. Вярвам, че след подобно действие, запитванията по телефона ще се смъкнат до минимум, понеже когато видят, че няма наличност, те звънят да се позаинтересуват дали все пак скоро ще има отново наличност, а така, ще е ясно, че няма как да си набавят този продукт от вас и в допълнение с предложението на алтернативни продукти, все пак не изпускаш шанс-а да спечелиш някой друг клиент ( въпреки, че по телефона по-лесно би ги агитирал да купят нещо друго ).

Вариант-а, който предлага @mantaman не смятам, че е особено удачен. По-добре да си създадеш нов продукт и да удариш 301 редирект от старият продукт, към сходен нов. Така ще си дръпнеш link juice ако имаш от старият и ще допълваш с новият.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Не е ли добра идея да се направи и custom 404 page за изчерпаните продукти? Някаква с хубав, консистентен дизайн, която приканва клиентите да продължат пазаруването..Тук не съм сигурна, но може на нея да има връзка към най-релевантна категория или Промоции.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Аз, не виждам смисъл да си махаш страници от гугъл, освен, ако няма нещо което ти пречи. Слагай на продуктите които ги няма просто един текст, че няма в наличност или нещо от рода нека си стоят. Един клиент влезнал за едно нещо може да разгледа и друго, обаче ако го хвърлиш на друга страница не би. Лично мнение.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Прав си coolice. Обаче им предлагам друго, но те като са си харесали нещо въпросите са, кога пак ще го има в наличност. 90% не приемат друго предложение.... Като цяло ме интересува дали като сменям постоянно стока ще има възможност да се задържи някаква оптимизация. :)

Абсолютно не съм съгласен. Бих те посъветвал да помислиш какво пропускаш в начина, по който комуникираш с клиентите си. В една от нишите 99% от клиентите ми си купуват каквото аз им предложа, при това след като са пуснали поръчка за друго.
Има разлика какво клиента е купил и какво ТИ му продаваш.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Най-удачния вариант е предложен по-горе - ако се изчерпи даден продукт - редиректваш към категорията и когато пак го има в наличност - махаш редиректа. Играчка е, но предполагам, че може да се автоматизира и да се вгради подобна опция в контролния панел на CMS-а.
Така няма да губиш трафик, пак ще задържиш клиентите на сайта си, пак може да осъществиш продажба, а и когато конкретния продукт се появи в наличност - по-бързо ще му възстановиш позициите в SERP-а.

OFFTOPIC: @coolice & @fifi, прави сте до определена степен. Един случай от моето ежедневие: отделям 45 минути за research и избирам продукта X, който най-добре ми пасва на нуждите. За съжаление този продукт X присъства само в един онлайн магазин (или поне аз успях да издиря само един). Директно се обаждам, вместо да пускам заявка през магазина и ми съобщават, че продукта X е изчерпан (нормално, при положение, че е най-добрия на пазара и го има само там). ОК. Кога ще го има? "Ами направили сме 3 резервации за други клиенти и вероятно чак след 2 месеца ще го има." Ок. "Но може да пробвате друг артикул - продукт M от нашите." Ок, щом го препоръчвате - ще го пробваме.
Пренебрегнах 45 минутното проучване на продуктите и пробвах този, който ми препоръчаха - M - жив ташак, останах много разочарован. Следващото действие беше да се свържа с производителя и 2-3 магазина от града, които се занимават с този тип стока и да опитам да създам отношения между тях, за да си получа желания продукт Х директно в моя град. Дори и да не успея - ще търся друг вариант, но втори път няма да посетя или поръчам нещо от въпросния онлайн магазин. Не ми е нещо от първа необходимост, иначе и по ORM щях да им отворя МНОГО работа. :)
Та, не винаги стремежа да продадете нещо друго от категорията се отплаща подобаващо. Short-term да, но не и long-term.
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Благодаря много за отговорите, а някакви идеи как да настроя редирект 301?
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Добре де ако редиректнеш бунака* на майната му,дали няма ти удари хикса?
Аз съм от тези дето пишат само мейли,не звънят( че за какво да звъня? да ми пълнят главата с глупости и да плащам за това,а не) тъй че може да ми предложите нещо подобно няма да се разсърдя.
Ако има един добре видим надпис, че продукта е изчерпан ще е най-добре за бунака*.


бунака = обикновен потребител,който си няма и идея от редиректи
Това е лично мнение като потребител
 
От: Проблем с оптимизация на магазин

Моят съвет е да НЕ правиш редирект. Ще отблъснеш клиентите! Щом стоката я няма наличност - по някакъв начин сложи надпис на самата снимка "Изчерпани количества" (това е по-добре от "Няма наличност", защото второто означава, че в момента няма, ама скоро пак ще заредим - поне аз така го разбирам). И също така добави "Подобни продукти" или "Препоръчани продукти" - добави го това във при описанията под всеки продукт. Така, когато хората видят, че го няма продукта "Х" ще видят, че е на разположение продукт "Х1", който само по някакъв параметър се различава от продукт "Х" и хората биха направили компромис.

Този е клиентски съвет. Лично аз - не като търговец, а като потенциален клиент и си търся маркучи в гугъл и попадна на твоя резултат, който ме препрати към помпи, щото няма маркучи и си сложил редирект, примерно ще се издразня. Още 2-3 продукта така и забрави, че ще вляза в магазин, който ме препраща нанякъде дето не искам и дето нямам представа по каква причина.


--------------------------------
OFFTOPIC: @coolice & @fifi, прави сте до определена степен...

А? За кое съм права? :roll:
 

Горе