Проследяване на Facebook трафик към AdSense

terzo

Member
За тези от вас, които използват Facebook за да осигурят трафик към своите уеб сайтове и Adsense за да го монетизират, ще разкрием един много лесен и удобен начин чрез който може да следите колко точно пари изкарвате от отделните си Facebook страници. Чрез този метод е възможно да проследявате не само Facebook, а каквото ви дойде наум (Twitter, Pinterest, Tumblr и т.н.), и не само приходи от Adsense, но и реализирани цели (продажби, регистрации, инсталации и т.н.).

Ако сайтът „X“ е свързан с автомобили, ефективен начин за повишаване на трафика към него би бил, ако имате няколко различни Facebook страници свързани също с автомобили. Ежедневно може да използвате възможността, за публикуване на линк(ове) в социалната мрежа, но реално не бихте имали представа коя отделна страница ви носи най-много приходи от Adsense. Добрият анализ на източниците на приходи, ще ви даде яснота коя от страниците ви е най-ефективна и ще ви помогне да разберете повече за интересите на вашите потребители – а от там да увеличите подходящото съдържание за тях.

Стъпка 1: Синхронизиране на Google Adsense и Google Analytics
Ако все още не сте свързали двата инструмента, е необходимо да го сторите. Това става от настройките на собствеността, на профила ви в Google Analytics.

Стъпка 2: Campaign URL Builder
Този инструмент на Google генерира, уникален URL адрес чрез който по-късно ще можете да събирате и анализирате информация директно във вашият Google Analytics профил. За целта отворете този линк и следвайте инструкциите:
URL-campaing.png


  1. В полето Website URL поставете линка, който желаете да споделите
  2. В полето Campaign Source поставете заглавие на кампанията. Ако използвате различни социални мрежи може да поставите имената на различните мрежи в полето. Например за кампания, която ще проследявате при публикация във Facebook, може да използвате като име на кампанията Facebook.
  3. В полето Campaign Medium, ние поставяме датата на която сме направили публикуването в социалната мрежа като представка, следвана от заглавието на статията която споделяме. Използвайте тирета или долни черти вместо интервали.
  4. В полето Campaign Name поставяме името на Facebook страницата, в която ще публикуваме линка.
Малко по-долу автоматично ви се генерира линк, който копирате. Използвайте генерирания линк, за да го поставите в страницата, през която желаете да направите споделянето.

Стъпка 3: Мониторинг и анализ на получените стойности
За да разгледате резултатите от вашата кампания просто влезте в профила си в Google Analytics и изберете сайта към който е насочен трафика. От менюто в ляво изберете Цели (1. Acquistion) > Кампании (2. Campaigns) > Всички кампании (3. All Campaigns) и на показана графика в средата на екрана изберете стойностите за 4. Adsense.

URL-campaing-2.png


Ще получите подробен анализ на всички създадени кампании – колко клика и приход е генерирала всяка отделна публикация, общата стойност за отделната страница и цялата кампания. Знаейки всички тези резултати, може да направите точна оценка на това коя страница си заслужава да бъде използвана за по-чести публикации на линкове и върху коя все още се налага да работите.

Статията е писана от мен, за фирмения ни блог. Източник: Ring Media
 

Горе