Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване на бизнеса

От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване на бизн


Зависи от нишата и езика. В тези сектори, в които предимно работя (финанси, имоти, туризъм - рускоезичен пазар), за първите 8 месеца на тази приходите от SEO се увеличиха с над 60% в сравнение с цялата минала година. И това при положение, че цялостната бизнес-обстановка не е особено добра (нисък икономически растеж, нестабилност при съседите и основните търговски партньори, санкции и т.н.). Изводът е, че комерсиалните бюджети рязко се преразпределят от ТВ, радиото и вестниците в полза на уеб-рекламата и онлайн-позиционирането на компаниите.
 
Re: От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване на

Зависи от нишата и езика. В тези сектори, в които предимно работя (финанси, имоти, туризъм - рускоезичен пазар), за първите 8 месеца на тази приходите от SEO се увеличиха с над 60% в сравнение с цялата минала година. И това при положение, че цялостната бизнес-обстановка не е особено добра (нисък икономически растеж, нестабилност при съседите и основните търговски партньори, санкции и т.н.). Изводът е, че комерсиалните бюджети рязко се преразпределят от ТВ, радиото и вестниците в полза на уеб-рекламата и онлайн-позиционирането на компаниите.

Наистина зависи. Това, което ми допадна е, че проучването е сред близо 1800 човека, тоест не е частен случай.

Личните ми наблюдения са, че бюджетите малко са се свили и хората в момента залагат на не толкова long-term стратегии като seo, а например на ppc. Говорим за по-малките клиенти.

За БГ не става дума изобщо, тук бюджет за реклама така или иначе няма и нещата се движат в някакъв различен коловоз :)
 
От: Re: От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване

Наистина зависи. Това, което ми допадна е, че проучването е сред близо 1800 човека, тоест не е частен случай.

Личните ми наблюдения са, че бюджетите малко са се свили и хората в момента залагат на не толкова long-term стратегии като seo, а например на ppc. Говорим за по-малките клиенти.

За БГ не става дума изобщо, тук бюджет за реклама така или иначе няма и нещата се движат в някакъв различен коловоз :)
Напротив, бюджет за реклама има ... само, че големите в бранша усвояват немалка част от него и за по-малките фирми остават трохи ;) . В България се дават милиони за изработка на един нищо и никакъв сайт примерно а ти казваш, че няма пари :)
 
От: Re: От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване

В България се дават милиони за изработка на един нищо и никакъв сайт примерно а ти казваш, че няма пари :)

В проучването става въпрос за SEO, а не за корупция и пране на пари.
 
От: От: Re: От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширя

В проучването става въпрос за SEO, а не за корупция и пране на пари.
Мисълта ми беше, че има пари, които могат да влязат и в SEO сегмента в България, но няма как да стигнат до него, като отиват на друго място :)
 
Re: От: Re: От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширя

Напротив, бюджет за реклама има ... само, че големите в бранша усвояват немалка част от него и за по-малките фирми остават трохи ;) . В България се дават милиони за изработка на един нищо и никакъв сайт примерно а ти казваш, че няма пари :)

Не казвам, че няма пари в това. Казвам, че българския бизнес няма културата да заделя ежемесечни средства за маркетинг и реклама. Вместо например да се отделят 5% от месечния приход за реклама, при първия спад на доходите, рекламата (особено онлайн - seo, ppc, etc.) обикновено се реже напълно.
 
От: Проучване: Приходите от SEO през 2014 спадат, но 93% планират разширяване на бизн

Ако пазара в България ви е тесен, изнесете услугите си навън, както много други колеги правят. Пределно ясно е че пазара в България е ограничен и лимитиран и от там и бюджетите на компаниите за интернет реклама са малки, както и че сериозните фирми предпочитат конвенционални методи за реклама - радио/телевизия. Въпрос на манталитет и култура и ще отнеме време да се отиде в тенденцията на Запада, проблема е че в България пазара и покупателната способност са винаги ниски така че и разходите за интернет реклама никога няма да достигнат нивата на западните страни. Има разбира се и такива ниши без които не може - лекарства, кредити/финанси, бебета, имоти - ориентирайте се в такива ниши където конкуренцията е висока, маржина е висок и бизнесите са по-склонни да правят разходи за реклама и ще останете доволни и от БГ пазара.
 

Горе