Рекламация на лаптоп в Технополис

eLast

Active Member
Става дума за "любима" верига за техника и ужасното им обслужване.

Лаптопа е Леново, в гаранция (още около половин година). Машината е пазена както се казва "като очи" - външно няма нито 1 белег, че е ползван, "вътрешно" най-тежкото нещо, което му се е случвало са офис пакет, филми, нет и музика, батерията си държи и не е тормозен с нищо.
В един хубав момент спря да зарежда батерията и отказа да стартира и само на зарядно. Занесе се при симпатягите от полиса, които естесветно почнаха с глупостите, които повтарят на всички и за всичко - бил заливан, не се бил ползван правилно бла-бла-бла. Както и да е, на тях им беше ясно, че говорят глупости на нас също. Взеха си го и почнаха с обясненията, че ги карали в Полша на сервиз, че сега нямало скоро пратка за там, ще се чака и т.н. - неща, които крайния потребител не го интересуват. Държаха го 20-25 дена и го върнаха. Всичко на всичко май беше само преинсталиран (което определно поражда съмнения колко е ходил до Полша).
И сега пак машинката направи същия дефект. Предния път сверихме в нета - 1 камара подобни проблеми без решение. Сега погледнах пак - нищо ново под слънцето.
Какво може да се направи по въпроса, за да не се стои 1 месец без машина и после да върнат лаптопа пак в същото състояние с идеята да ни писне и повече да не ги занимаваме?

Колко пъти трябва да се носи в сервиз, за да го заменят или върнат парите? Или вече 1 път като е влизал в сервиз не може да се заменя? Въобще какви са вариантите?
 
Последно редактирано:
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Някои търговци предлагат оборотен лаптоп в случай, че се наложи ремонт.

Провери ли дали има проблем с кабела на зарядното или буксата на лаптопа, където се включва зарядното?
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

След ремонта няколко месеца си бачка добре, без такива проблеми. Въпроса е, че докато машината си стои непокътната на бюро изведнъж сдаде багажа пак по същия начин. Не е разнасяна, не е сгъвано/прищипвано зарядното...
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Отиди пак до магазина и бъди по твърд.Направо кажи,че искаш да говориш с управителя.Ще ти обърне внимание и ще ти реши проблема.Ако пък не-пусни една жалба до КЗП.Вероятно има проблем с захранването или прегравя.Обслужван ли е някога?С каква видео карта е?
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Въпросът ми е по-скоро след като не са отстранили първия път дефекта и се налага пак да се носи поради същия проблем има ли право да се изиска замяна на лаптопа или връщане на парите?
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Въпросът ми е по-скоро след като не са отстранили първия път дефекта и се налага пак да се носи поради същия проблем има ли право да се изиска замяна на лаптопа или връщане на парите?

Наскоро тук в една от темите прочетох мнение, че в закона няма изискване за брой пъти връщата стока за ремонт, може да поискаш замяна и след първото връщане. Сега не мога да намеря това мнение да ти го покажа, ако не бъркам Ляляля или Амуна го беше казал, потърси ако искаш, и направо отиди и поискай да ти го подменят, докато е в гаранция.
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Такъв проблем не се оправя само с преонсталация... Леново имат сервиз в България
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Само батерията ли е ? Принципно до колкото знам батерията не е гаранционна на повечето лаптопи. На моя лаптоп му сгъна батерията 1 месец след като му изтече гаранцията, но мисля, че те не са гаранционни понеже много зависи от това как и колко се използва батерията.
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Леново си имат сервиз и Технополис нямат нищо общо с тях. Бях взел на една позната ноут през фирмата и тя му строши едната панта. Дойде куриер взе го и после й го върнаха пак с куриер оправен.
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Батерията като по-хитри я дават с 1 година гаранция, желязото с 2.
Относно сервиза "суперите" твърдят, че ги пращат до Полша (а и наистина след връщането от 1-вия ремонт, на компа имаше някакъв софт, който беше на полски).
Както вече споменах лаптопа е супер запазен, но явно има някакви дефекти с модела. Като ровя в нета вече този модел не се продава. Даже и в на леново сайта го няма. Подобни оплаквания има 1 камара и отговорите от съпорта на леново са от рода на проверете на какъв режим е енерджи мениджмънта, дръжте 40 секунди пауър бутона и т.н. тъпотии, което от своя страна още повече ми засилва подозренията, че работата по дефолт си е вмирисана.
Дразнещото е, че машината, струва 2 учителски заплати и накрая пак главоболия...
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако търговецът приеме, че рекламацията Ви е основателна, то той трябва в едномесечен срок да извърши ремонт на стоката или да я замени с нова.
Срокът започва да тече от датата на предявяване на рекламацията.
Привеждането на стоката с договореното е безплатно за Вас.
Не трябва да понасяте значителни неудобства при ремонта на стоката.
Ако търговецът не приведе стоката в съответствие с договора в рамките на месец, имате право да претендирате за възстановяване на заплатената от Вас сума или за отбив от цената на стоката.
Трябва и да знаете, обаче, че не можете да претендирате за възстановяване на заплатената сума, ако несъответствието на закупената стока е незначително.

kzp.bg


И нека свободните трактовки да започнат сега...
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис


kzp.bg


И нека свободните трактовки да започнат сега...
Чий го дирите при Леново и Технополис?
Ето ти една трактовка. ;)
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Чий го дирите при Леново и Технополис?
Ето ти една трактовка. ;)

Lenovo в момента са едни от най-добрите производители на лаптопи... Технополис е просто магазин. Можеш да вземеш същия модел от всеки един компютърен магазин. Явно в случая просто модела е по-проблемен, но както казах по-горе леново си имат сервиз, носиш го там или го пращаш, и ако проблема е гаранционен ти го оправят...
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Отиваш записваш имената на тези който са го приели, протоколи и всичко.Не бъди балък, накарай ги да те мразят, дръж на своето.

пс.Като казвам "балък" нямам в предвид найстина това.Просто им тегли една и ги направи сами да си говорят.И да kzp вържи работа но ти трябват протоколи имена и т.н.
 
Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Lenovo в момента са едни от най-добрите производители на лаптопи... Технополис е просто магазин. Можеш да вземеш същия модел от всеки един компютърен магазин. Явно в случая просто модела е по-проблемен, но както казах по-горе леново си имат сервиз, носиш го там или го пращаш, и ако проблема е гаранционен ти го оправят...

Чак пък от най-добрите. :) Аз също задавам въпроса защо Lenovo? Някой, някога да е чувал нещо за тях. Аз лично - не. Вижда съм един приятел с лаптоп от тази марка и беше малко дървено изпълнение. Дано само този модел е такъв.
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

От Технополис и крушка за фенерче не бих си купил. А Леново отдавна не са ИБМ.
 
От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Чак пък от най-добрите. :) Аз също задавам въпроса защо Lenovo? Някой, някога да е чувал нещо за тях. Аз лично - не. Вижда съм един приятел с лаптоп от тази марка и беше малко дървено изпълнение. Дано само този модел е такъв.

Ние продаваме и сервизираме лаптопи, включително и леново. Имам представа както кое колко често ходи на ремонт, така и кое как е направено...

А Леново отдавна не са ИБМ

Леново отдавна на са IBM, но въз основа на горното, мога да кажа, че леново са в челната тройка в момента (по надеждност и безпроблемна работа)...
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Наскоро тук в една от темите прочетох мнение, че в закона няма изискване за брой пъти връщата стока за ремонт, може да поискаш замяна и след първото връщане. Сега не мога да намеря това мнение да ти го покажа, ако не бъркам Ляляля или Амуна го беше казал, потърси ако искаш, и направо отиди и поискай да ти го подменят, докато е в гаранция.

Аз го казах и продължавам да го твърдя. Ако не бъркам члена е 112 или 113 от ЗЗП. Там е казано, че при рекламация:
1. Клиента може да иска ремонт
2. КЛиента може да иска отбив от цената
3. Клиента може да иска замяна

НО! Също се казва, че търговеца е длъжен да приема рекламация и да осигури сервиз за стоката в нейният гаранционен срок, по времето на който ТЪРГОВЕЦА предлага и той е този, който решава как да действа. С други думи, АКО търговеца НЕ Е отказал сервиз, тоест е приел рекламацията и е предложил сервиз, то клиента трябва да се съобрази. Ако не желае да го направи, просто пише "Не желая сервиз, искам замяна", на което търговеца слага в Регистър на рекламации в графа решаване "Предложен, но отказан сервиз от страна на клиента", клиента се подписва и мача приключва. Малко завъртяно звучи, но мача приключва, защото в последствие дори да се оплаква в КЗП няма да постигне нищо. Дори ще ида по-далеч и ще ви каза как е продължението:

Клиента подава жалба, КЗП са длъжни да реагират в 1 месец срок. Отиват на проверка, търговеца си вади Регистър на рекламации, показва онова по-горе описаното, те си пишат. След всичко това правят една среща търговец - клиент, клиента казва неговото, търговеца неговото и КЗП обясняват, че след като търговеца е предложил сервиз, то той е спазил закона, нарушение няма.

Пак повтарям - в закона няма посочен бой пъти, в който артикул да иде на сервиз за да подлежи на подмяна. Ако търговеца не е отказал ракламация, предложил е сервиз - закона е спазен. Това със замяната е практика на добра воля, а не вменено законово задължение
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ок, слагат се подписите, че се отказва ремонт. След това се дава новия артикул, нали така? Ако е така, то тогава няма смисъл клиента да пуска нова жалба.

Ако се извърши замяната с нов артикул, този новия артикул има ли гаранция и ако да колко - до изтичане на гаранцията на предния артикул или пак 2 г. по закона?
Търговеца има ли право да предлага ваучери в-у кеш/замяна на продукт?
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако се извърши замяната с нов артикул, този новия артикул има ли гаранция и ако да колко - до изтичане на гаранцията на предния артикул или пак 2 г. по закона?
По мои спомени тече старата гаранция удължена със срока, през който стоката е била при теб.
 

Горе