Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

http://www.antonradev.com/какво-ще-стане-с-рекламата.html


Можеш ли да се сетиш за 10 реклами, които днес си видял по билбордове и по спирки общо в града.
Аз мога да се сетя за една. Това е минало и серозно разхищение. Ако нямаш излишни хиляди лева, си е равносилно за самообесване
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Хм, до голяма степен си прав, но пак би трябвало да дава доста добри резултати, все пак хората се застояват на спирките, а това е положително за рекламодателите, рекламиращи там...
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

От билбордове полза няма, но по самите автобуси е много добре да се рекламира. Всеки се заглежда там.
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Това, което Радев каза ... чакай да се сетя и аз днес какво видях. Защото съм сигурен, че през мен минаха поне 15 такива реклами. А да сещам се за един билборд на Toyota и ..... мне, само това се сещам. Леле, колко кофти начин да си изхарчиш парите за реклама. Аз лично освен да зейна към дадения билборд и после да ми отмине и забравя за какво е било, друго не се сещам. А какво послание ще остави рекламата или какво действеие ще ме накара да предприема - това даже не го и обсъждам. Не искам да бъда хейтър, не съм се занимавал с такъв тип реклама, но каквото и да ми се разправя, за мен интернет рекламата ще си остане на добрият начин да стигна до хората, както и да успея по някакъв начин да ги накарам да направят действие, я чрез клик, букмарк на страницата, тел. обаждане, попълване на рикуест форма. Излишно е да казвам, че парите които ще се пръснат по глупави тв реклами, билбордове, списания, вестници, брошури не могат да са толкова инттерактивни като тези в интернет. Можеш ли чрез скапаната телевизия да си таргетираш аудиторията? Нека отговоря - не можеш. Някой ще кажат: "Еми след "Дързост и красота" ще хванеш домакините", да ама не, и много баби и дедовци го гледат. Там за мен са пари в нищото. Там се прави предимно имиджово присъствие.

Аз лично ги гледам рекламите там, защото явно чакам с нетърпение да започне нещо интересно. Ама ходи го обяснявай на бастуните - "маркетинг директори", които съм виждал да пръскат пари за какви ли не глупости. Ето го правилото за тях, ако случайно някой реши леко да прочете нещо, което би му помогнало за бъдещото му повишение или бонуси - печеливша кампания се прави тогава и само тогава когато удряш таргет маркета си директно. Демек рекламираш на места, на които се подвизава. А не да ми пуснеш примерно реклама за бизнес кредит в обществена телевизия, преди новите, където всички бачкатори чакат да чуят колко шитав е бил деня според техите репортери и новинари. Ако ви кажа, че 95% отрекламата е таква тук, чак се чудя как им се получава номера на тия бизнеси. Мисля, че и късмета е яко застъпен тук. Аз малко се отплеснах, ама като става дума за безмислени реклами, мисля че всеки един "себеуважаващ се" маркетинг директор би включил няколко стотин билбордове, ей така да закръгли сумата към шерека. Хахаха, чак ми се реве. :)
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Според мен малко глупаво се изказахте.В такъв случай сещате ли се в дясното каре на банера във вбокс когато влязохте вчера коя реклама се въртеше ? Или може би като разглеждахте във фейсбук коя реклама видяхте в дясно на карето ? Да аз се сещам беше някакво парфюмче... ще вляза да го потърся в гугъл с "парфюми" - определено няма да нацеля този сайт който е рекламиран там. Та каква е логиката да рекламирам във фейсбук или във вбокс ?
Споредем мен рекламата на билбордове, флаери, визитки и т.н. е много по ефикасна и таргетирана от тази в интернет, но много зависи каква е тематиката на сайта ти. Разбира се, ако си сложил личния си блог на билборда Бай Петко няма да има никакъв ефект.
Според статистиката от анкетата на уникредит банк повече клиенти които са решили да депозират са казали че информация са получили от билбордовете... (a сега сетихте ли се как имаше една таблица на билбордовете по спирките където пишеше някакви лихвени % ? :) - да на уникреди ), а ако кажа че снощи стрелял с курсора на мишката по някакви човечета с ябълки в една реклама на vbox, имали човек койото въобще би се сетил за сайта?
Все пак моето мнение е по добре да платя 1000 лева за билбордове за 1 месец по спирките, от колкото да платя 1000 лева за 1 ден в vbox...
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Според мен малко глупаво се изказахте.

добре

Все пак моето мнение е по добре да платя 1000 лева за билбордове за 1 месец по спирките, от колкото да платя 1000 лева за 1 ден в vbox...

няма да ти излязат сметките
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Бъркате целта при едната и другата реклама чрез билборда се налага бранд и имидж или пък след като са наложени просто подсеща потребителите за вас. Аз си мислех, че не става и за промотиране на продукт, но останах шашнат след като разбрах как една варненска фирма е продала за месец близо 100 лаптопа благодарение на един единствен билборд поставен на нужното място. Това разбира се са изключения и заради такива изключения можем да изпаднем в дълбоки спорове. При интернет рекламата определено можем да накараме потребителя да предприеме действие. Не забравяйте, че в България пазара е малко по-различен колко хора според вас бихте могли като видят банер в някои сайт да си купят кола :) Замислете се сега същото и при една телевизионна реклама. Както е казал народа за всеки влак си има пътници и именно тва е работата на маркетинг специалистите да обмислят добре и да насочат всеки пътник за техния си влак :)
 
Re: От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Леко off - тоя форум е за онлайн бизнес и ме е яд, че от месеци свестните теми по въпроса се броят на пръсти. Офлайн рекламата си има своите ползи, но да промотираш онлай бизнес в офлайн медиа си е само за брандинг или усилване на ефекта от голяма рекламна кампания при стартиране на нов проект онлайн. Т.е е за компании с много пари, които имат некадърни мениджъри, които нямат идея от онлайн маркетинг,щото са учили стандартния на Котлър примерно. Не омаловажавам стандартния маркетинг, но е крайно време хората, които вземат решение за рекламните кампании да разберат,че има разлика. Изливат се пари на вятъра.
 
Последно редактирано:
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

В България доказано най-ефективни са телевизионните реклами. Да, глупави са и да, никой не гледа телевизия, заради рекламите на кренвирши и кредити. Но както varro спомена хората не влизат в замунда, вбокс и тн. заради банерите с парфюми.
За да определиш дали една реклама ще е добра за бизнеса ти, ще трябва да се съобразиш с продукта, клиентите, целите и бюджета си. От всякакъв вид реклама може да има смисъл при определени обстоятелства, а при други същият вид реклама да е пилеене на средства.

Темата е специално за билбордове.
Билбордове се използват предимно за брандиране. Предимството на един билборд е, че на ден го виждат хиляди хора. Затова обикновено по тях се рекламират масови стоки. Обикновено рекламодателите са компании с голям рекламен бюджет, които опитват да наложат марка. Освен по улиците, те рекламират и по телевизии, вестници, списания, интернет сайтове. Тук не става въпрос за директна реклама, която цели човек да си закупи продукта, веднага след като е видял билборда.

Това, че за вашите интернет сайтове това би била безполезна и скъпа реклама, не значи че за други не е добра възможност.
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

В България доказано най-ефективни са телевизионните реклами. Да, глупави са и да, никой не гледа телевизия, заради рекламите на кренвирши и кредити. Но както varro спомена хората не влизат в замунда, вбокс и тн. заради банерите с парфюми.
Абе като ти вземат 30К за 5 секунди между новините на някоя голяма телевизия, ще видим колко е ефективна. Това означава, че тя трябва да ги избие. Поне така си мисля, иначе за какво се прави. Ако е за имидж, там нещата седят по друг начин. Едното е реклама с цел брандинг, а другото с цел продажби. Трябва да се прави разлика. Замунда, вбокс и други такива размити сайтове не мисля, че са най-добрия пример за рекламно поле. Все едно да боднеш реклама на билборда, който седи между Варна и Бъргас през лятото - всеки я вижда, ама никой не я запомня. Една добре направена реклама, даже и в небитието и при супер размит тергет маркет трябва да предизвика емоция или някакъв ти преакция, коментар или впечатлени, за да бъде ефективна. Не казвам, че билбордовете са глупава инвестиция, но това трябва да е от последните канали, при изготвянето на рекламна кампания. А доколкото разбрах от темата, се пита има ли ефект. Има ако е подкрепена от друга такава. Иначе да не плесне един да кажем бизнес кредит на реклама там и никъде другаде, си е меко казано стреляне в нищото.

А да продаваш парфюми на хора, които търсят фри неща за сваляне се иска много късмет и талант. НЕ знам какво е успеваемостта на този сайт за парфюми, но определено не са добре инвестирани маркетинг пари. За сайтове е метод, който трябва да е "какво още да пробвам?".

Леко off - тоя форум е за онлайн бизнес и ме е яд, че от месеци свестните теми по въпроса се броят на пръсти. Офлайн рекламата си има своите ползи, но да промотираш онлай бизнес в офлайн медиа си е само за брандинг или усилване на ефекта от голяма рекламна кампания при стартиране на нов проект онлайн. Т.е е за компании с много пари, които имат некадърни мениджъри, които нямат идея от онлайн маркетинг,щото са учили стандартния на Котлър примерно. Не омаловажавам стандартния маркетинг, но е крайно време хората, които взимат решение за рекламните кампании да разберат,че има разлика. Изливат се пари на вятъра.

Напротив темата както гледам се обърна в сравнителна между тази по билбордовете и онлайна. Все пак, не може да се игнорират и алтернативните, специално за нас, канали. Примерно MTel LOOP добре се бе натряскал преди време по билбордовете, което за компания от този ранг не е проблем да даде като бюджет. Както се вика на Енрикето му дадоха $1 милион за годишнината на компанята, пък какво остава за няколко десетки билбордове по София и големите градове, а зашо не и по малките такива.
 
Според мен малко глупаво се изказахте.В такъв случай сещате ли се в дясното каре на банера във вбокс когато влязохте вчера коя реклама се въртеше ? Или може би като разглеждахте във фейсбук коя реклама видяхте в дясно на карето ? Да аз се сещам беше някакво парфюмче... ще вляза да го потърся в гугъл с "парфюми" - определено няма да нацеля този сайт който е рекламиран там. Та каква е логиката да рекламирам във фейсбук или във вбокс ?
Споредем мен рекламата на билбордове, флаери, визитки и т.н. е много по ефикасна и таргетирана от тази в интернет, но много зависи каква е тематиката на сайта ти. Разбира се, ако си сложил личния си блог на билборда Бай Петко няма да има никакъв ефект.
Според статистиката от анкетата на уникредит банк повече клиенти които са решили да депозират са казали че информация са получили от билбордовете... (a сега сетихте ли се как имаше една таблица на билбордовете по спирките където пишеше някакви лихвени % ? :) - да на уникреди ), а ако кажа че снощи стрелял с курсора на мишката по някакви човечета с ябълки в една реклама на vbox, имали човек койото въобще би се сетил за сайта?
Все пак моето мнение е по добре да платя 1000 лева за билбордове за 1 месец по спирките, от колкото да платя 1000 лева за 1 ден в vbox...

varro говорим за възмощноста за таргетирането на рекламта онлайн така че да се показва предимно на потребители които биха се интересували от продукта ти както спомена Блинки в първия си пост, а не за това да постъпиш онлайн както офлайн рекламата и да се прицелиш там където е най-големия като цяло трафик в интернет и да се надяваш че сред голямата маса посетитли има достъчно които да се заинтересуват от продукта ти.... (това е стратегия от типа я стане я не)

Хипотетични примери на идеята за която говоря:

1. Бгмамма е в пъти по-малка от замундата но една реклама на памперси там би се запомнила много повече (защото е нещо което би свършило работа на майките четящи форума) отколко в замунда или на няколко билбордарда или няколко показвания на телевизони клипове за същите пари....

2. За толкова пари на месец колкото би струвало цял месец реклама в замундата на някой туроператор, ако същият наеме някои които разбира или на мркетинговия отдел му се занимава с малко рисърч с може да му закупи реклама по 10-20-30-50 по малки сайта на туристическа тематика и да генерира много повече конверсии...

3. Същото е в сила и когато купуваш реклама по сайтове които се ранкват в търсачките за интерсуващите киурди и така директно достигаш до потенциялните клиенти но това не е никак популярно в БГ бранд мениджърите да работят ръка за ръка със sem консултанти http://www.semconsult.com/advertising-campaigns


пп макар че те посетителите на замундата могат да бъдат таргетирани :) всички търсят да свалят нещо безплатно :) ако замундата разреши да се рекламира конкурентен сайт който предлага безплатно сваляне рекламодателя ще избие рибата :)
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Добре, да обобщим тогава:

За прословутите спирки. Няма какво толкова да му се мисли:

- Продукта, които рекламираш, трябва да трябва на народа.
- Продукта, които рекламираш, трябва да бъде по-добър и по-евтин, от другите такива продукти, които могат да се намерят.
- Рекламата, която ще бъде на спирката, трябва да се хареса на на народа с графичен дизайн
- И най-вече, народа трябва да ЗАПОМНИ рекламата + продукта (нещо като sci fi за външната офлайн реклама).
- Народа трябва да отдели време специално за твоя продукт/услуга и да ГО НАМЕРИ след като се прибере у дома/стигне на работа/посети Интернет/разходи се на улицата

Ако покриваш всички точки, давай, ти си човека!

Но и ЕДНА точка да не покриеш, гориш като факел

Лека от мен и приятен уикенд :)
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Прав е Радев. От 6 месеца съм мениджър реклама в един мол. Пускал съм реклами по радиа, интернет, билборди по 12метра и флаери. Най-важното е за потребителя да види "далаверата". Ако не му представиш "причината" - просто забравяш.
Мнението на кулайс също е правилно.
:)
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

coolice
да експериментираме с памперси тогава? 1 месец ти рекламираш в бгмама където влизат потребители (майки) споделящи си снимките на децата и аз да рекламирам на билборд пред Метро. Да видим дали изобщо ти ще си избиеш парите за рекламата ? Интернет е планирана икономика, а навъдилите се преди няколко години тъй наречени СЕО специалисти я обърнаха на пазарна икономика за да могат да вземат парите на хората. Това е лично мое мнение не държа да навлизам в тази тема. Но за да продаваш един продукт то по добре да го продваш в магазин и да рекламираш по билбордове и телевизи и т.н.... от колкото да правиш интернет магазин и да тъпчиш гушата на някой СЕО специалист да ти бута трафик от гугъл.
П.С. Гугъл няма да е вечен... все ще му дойде краят... тогава ще ги видим специалистите от къде ще просят.
 
Re: От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

coolice
да експериментираме с памперси тогава? 1 месец ти рекламираш в бгмама където влизат потребители (майки) споделящи си снимките на децата и аз да рекламирам на билборд пред Метро. Да видим дали изобщо ти ще си избиеш парите за рекламата ? Интернет е планирана икономика, а навъдилите се преди няколко години тъй наречени СЕО специалисти я обърнаха на пазарна икономика за да могат да вземат парите на хората. Това е лично мое мнение не държа да навлизам в тази тема. Но за да продаваш един продукт то по добре да го продваш в магазин и да рекламираш по билбордове и телевизи и т.н.... от колкото да правиш интернет магазин и да тъпчиш гушата на някой СЕО специалист да ти бута трафик от гугъл.
П.С. Гугъл няма да е вечен... все ще му дойде краят... тогава ще ги видим специалистите от къде ще просят.
Той и Гугъл постоянно се променя. А СЕО специалистите до голяма степен се нагаждат (забележка: не съм СЕО специалист).

Аутдор рекламата специално за някой продукти е много по-добър вариант:
1. Дъвки
2. Вафли
3. Цигари
4. Алкохол
Неща, които си купуваш, влизайки в магазина, докато вървиш по улицата например. Всеки вид реклама има своите недостатъци и предимства.
Ако продаваш памперси и рекламираш само в БГ Мама имаш 2 проблема:
1. Изтърваш клиентите, които не са онлайн (дори ако хипотетично предположим, че всички майки, които ползват интернет, влизат в бг-мамма)
2. Рискуваш някоя недоволна майка да те фалира. Да се заформи една тема с 40 страници недоволни майки и продукта ти е мъртъв :) А в голяма част от случаите те дори може и да не са недоволни, преди да видят темата :) Овчето мислене (не важи само за бг-мамма).
 
От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

Айде да експериментираме с реклама на продукт, който е по-подходящ от памперсите. Примерно електронна цигара. Ти с 10 000 за реклама по-телевизии и билбордове и аз с 10 000 за онлайн реклама. Гарантирам ти, че на финала ще те водя с 50 към 1. Да не говорим, че ако дам на някой СЕО "изедник" 3000 лв ще продавам ел цигари да края на живота си без да давам пари.

Разясни за плановата икономика ако обичаш, че не го разбрах.

А за края на гугъл...сещам се за това - "Краля е мъртъв, да живее краля!":) Както предполагам знаеш при плановата икономика няма вакум! Оп, май не беше така:)

coolice
да експериментираме с памперси тогава? 1 месец ти рекламираш в бгмама където влизат потребители (майки) споделящи си снимките на децата и аз да рекламирам на билборд пред Метро. Да видим дали изобщо ти ще си избиеш парите за рекламата ? Интернет е планирана икономика, а навъдилите се преди няколко години тъй наречени СЕО специалисти я обърнаха на пазарна икономика за да могат да вземат парите на хората. Това е лично мое мнение не държа да навлизам в тази тема. Но за да продаваш един продукт то по добре да го продваш в магазин и да рекламираш по билбордове и телевизи и т.н.... от колкото да правиш интернет магазин и да тъпчиш гушата на някой СЕО специалист да ти бута трафик от гугъл.
П.С. Гугъл няма да е вечен... все ще му дойде краят... тогава ще ги видим специалистите от къде ще просят.
 
Re: От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

coolice
да експериментираме с памперси тогава? 1 месец ти рекламираш в бгмама където влизат потребители (майки) споделящи си снимките на децата и аз да рекламирам на билборд пред Метро. Да видим дали изобщо ти ще си избиеш парите за рекламата ? Интернет е планирана икономика, а навъдилите се преди няколко години тъй наречени СЕО специалисти я обърнаха на пазарна икономика за да могат да вземат парите на хората. Това е лично мое мнение не държа да навлизам в тази тема. Но за да продаваш един продукт то по добре да го продваш в магазин и да рекламираш по билбордове и телевизи и т.н.... от колкото да правиш интернет магазин и да тъпчиш гушата на някой СЕО специалист да ти бута трафик от гугъл.
П.С. Гугъл няма да е вечен... все ще му дойде краят... тогава ще ги видим специалистите от къде ще просят.


Не хейтваи така за един месец незнам, но за 6 месечна кампания в интернет реклама на стоиност на цената за 6 месеца билборда пред метро например съм сигурен че се създаде по-добра познаваемост на продукта и повече вероятно повече продажби... отколкото само с един билборд пред едно метро
 
От: Re: От: Реклама по билбордове на спирки на градския транспорт?

@varro ти си един дървен философ с претенции и без покритие. Едно смислено и обосновано мнение нямаш.
 

Горе