Само един вид продукти или много видове продукти.

stranen

Member
Как е по-добре според вас.Една марка да произвежда само един вид продукти,примерно само апарати.Или да произвежда различни видове продукти-коли,мотори,печки...Ако има само един вид продукти потребителите могат да я запомнят по лесно.Ако продуктите са много видове също има плюсове.Примерно ако хората спрат да купуват един вид продукт,фирмата няма да приключи а ще печели от другите видове продукти които прави.Също може да се разрастне много.
 
Винаги съм се чудел на фирми като Делоу и такива, които имат и телевизори и коли. Никога не съм разбирал това. Най-много (ако бях шеф на такъв бранд) бих ограничил до отрасъл. Примерно коли, мотори, яхти, самолети-джетове и ще лавирам около транспорта. И до тук. И следващ бранш, примерно медицина - лазери, операционно оборудване, принадлежности и до тук. Това е най-успешната стратегия, която бих практикувал. За това е нарича специалист в дадена област - защото не може да си специалист в 100 области. Не е сериозно. ;)

Apple да правят хладилници или Google мотори? Те са технологични компании и си ровят там. БМВ случайно да правят хапчета за отслабване? Няма начин. Просто не е логично. И за да дам още по-добър пример вземете Nestle - някой да е обувал маратони Nestle. :) Вече изграждането и развиването на по-специализирани брандове, за да маркетираш дадена аудитория и ниши. ;)
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Наскоро разбрах че Самсунг освен с електроника се занимават и с корабостроене.При това правят доста сериозни кораби.Останах доста изненадан :)
 
Re: От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Наскоро разбрах че Самсунг освен с електроника се занимават и с корабостроене.При това правят доста сериозни кораби.Останах доста изненадан :)

Ее, има и по-яки открития. Преди телефоните Мотора са били лидер в радиостанциите. ;) И май все още са. ;)

Не знам кои коли са били едно време в сферата на танковете, после са коли. Роус ройс са авиацията. И така. :)
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Сещам се за Шкода,те са правили танкове :) Одеве се зачетох за Опел.Оказа се ,че са започнали с шевни машини,по едно време са били и най-голямия производител на велосипеди в света.Яко.
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Да,Пежо правят и колела.Форд и Фиат са правили също самолети.Значи е нещо нормално една марка да има много продукти :) Но така е май при по-старите брандове.При по-новите като че ли e по-рядко срещано.
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Такива са били времената и благодарение на това някой фирми са станали това което са в момента, примерно по време на войната е имало нужда от танкове и самолети и ако имаш възможности се възползваш от търсенето и просперираш.
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Защо се учудвате, това си е съвсем в реда на нещата, компаниите се разрастват и заемат нови ниши.
Най известните примери са азиатски корпорации, но не забравяйте че и Nokia е била дърводобивна компания.
И когато през 80 те години тука сглобявахме Правец, Nokia произвеждаха гумени ботуши.
Нормално и редно е развиваш се има нова ниша заемаш я.
Например ти да правиш само блогове а в форума да няма кой да прави читави магазини е що да не се разшириш
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Те правят освен реактори (всъщност май ги зарязаха) и печатат личните ни карти :D Имат огромен бизнес в предоставяне на услуги. Печатницата на ВАЦ във Варна я правеха те...

А в немското градче Ерланген сигурно и кметът е марка Сименс :D
 
От: Само един вид продукти или много видове продукти.

Погледнете на нещата така. Nestlé е бранд на Philip Morris производителите на цигари. Huscvarna е бранд на Electrolux - Швеция. Така една фирма има по-широк диапазон на продажби в различни отрасли.
 

Горе