Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

glndrk

Well-Known Member
Някои може ли да ми каже какъв е срока за връщане на продукт закупен онлайн според ЗЕТ към момента?!
На едни сайтове пише 7 дни, за други 14, а на трети 30 :)
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Последно беше 7 дни, но се готвеше промяна с която да станат 14 дни. Дали промяната в закона е приета, не съм сигурен. Но със сигурност по закон не е 30 дни, а е или 7, или 14 дни.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

14 дни е срока по принцип и мисля че и за електронната търговия това се урежда от закона за защита на потребителите Чл. 50. А вече от 14 дни нагоре всеки може да си каже колкото иска, емаг прокламират това с 30-то дни :)

Едит: Ето ги двата члена уреждащи връщането, но препоръчвам да четете по-подробно закона.

Чл. 50. (Доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., изм., бр. 41 от 2007 г., доп., бр. 27 от 2013 г., изм., бр. 61 от 2014 г. , в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:

1. сключване на договора – при договор за услуги;

2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя – при договор за продажба, или:

а) когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната стока;

б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната партида или част;

в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на първата стока;

3. сключване на договора – при договори за доставка на вода, газ или електрическа енергия, когато те не се предлагат за продажба, опаковани в ограничен обем или определено количество, и при договори за доставяне на централно отопление и на цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител.


Чл. 51. (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., бр. 18 от 2011 г., бр. 61 от 2014 г. , в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато търговецът не е предоставил на потребителя информация за правото му на отказ от договора по чл. 47, ал. 1, т. 8, потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект в срок една година и 14 дни, считано от датата по чл. 50.

(2) Когато търговецът предостави на потребителя информацията за правото на отказ в срок една година от датата по чл. 50, потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект в срок 14 дни, считано от датата на получаване на информацията по чл. 47, ал. 1, т. 8.
 
Последно редактирано:
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

От 1ви януари срока е 14 календарни (не работни дни) и го пише в ЗЗП.

На сайтовете какво пише не чети.

Някои не са осведомени, някои не им пука, някои знаят и се интересуват, някои го ползват удължения срок за примамка на клиенти, за което разбира се трябва да набуташ и реклама, но според мен българина все още не му пука за този срок, защото него го е страх все още да не му пратят тухла в кашона, не дали може да го пробва и да го върне, ако не му хареса. Не искам да си представям селските тарикати като се открехнат на това какво преметане ще стане.

Хинт - можете да си напишете, че връщането е за тяхна сметка, никой не ви забранява.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Селските тарикати отдавна го знаят о редовно се възползват да връщат стоки от много време насам.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Бе то по-важното е да си ги взимат първоначално, после връщането е лесно...

Скъсана опаковка - не, не става...
Махнато фолио - бате, нема как...

и така...
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Бе то по-важното е да си ги взимат първоначално, после връщането е лесно...

Скъсана опаковка - не, не става...
Махнато фолио - бате, нема как...

и така...

КЗП е сигурно единствената комисия, която си върши работата така че не говори врели некипели само защото не си имал разправия с тях. При нарушен търговски вид на стоката евентуално може да се отсъди в страна на търговеца, но 99.9% от случаите стигне ли се до връщане в 14 дневен срок, то може и трябва да бъде направено :) Прочетете закона както ви казах не смятам да му правя резюме тук, но тези с опаковката и целуфанчетата не минават :)
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Ами минават си и то чудесно. В закона изрично е записано в ненарушена опаковка и търговски вид
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Изглежда си играем на social engineering в убеждението на отсрещния как да НЕ може да върне стоката и как ги няма тези права, разчитайки на това, че той е retard и никога няма да иде, и прочете какви са му правата (нито някога ги е знаел). Cool story.

От друга страна е добре, че има хора, предлагащи 1-годишно връщане на стока.

От тук:

В България всичко е побългарено, се побългарява или се възнамерява да се побългарява, тук е без изключение също (т.е. НИЩО НОВО и необичайно). Извод: в страната на неограничените НЕвъзможности това е поредното нещо, което е НЕвъзможно!
Social-Engineering.png
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Ще го обясня така: продаваш ми марков парфюм който идва опакован в целуфан и хартиена опаковка. Аз отварям парфюма и разкъсвам целуфана защото иначе не мога да извадя парфюма (не дължа компенсация и подлежи на връщане), скъсвам хартиената опаковка (мога да го върна, но ти имаш правото да ме таксуваш за повредената опаковка, в рамките на разумното (тук и закона не е много ясен, но предполагам при продукт за 100лв. да ме таксуваш 25лв. за опаковка не е разумно), пръскам си един път от парфюма и не ми харесва (пак имам право да го върна без компенсация защото без да пръсна няма как да разбера как мирише).
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Ами както и да го погледнеш си е чиста злоупотреба от твоя страна
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Злоупотреба би било ако викна съседа и му искам 1 лев за да го пръсна с този парфюм и така развивам някакъв вид бизнес. Това е принципа по които се пазарува в БЕЛИТЕ страни. САЩ ги изключваме защото половин година срок за връщане на стока... прекалено много е. Според мен срокът трябва да бъде месец.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

В сериозна грешка си.

Търговски вид какво значи според теб? Ще ти продам аз парфюм за 100 лева, ще го тътря за моя сметка до теб и накря ти ще го отвориш "само" и ще ми го върнеш отворен, че даже и се бил пръснал с него... Чекай да ти върна парите, чекай и КЗП да отсъди в твоя полза...

Това условие в закона важи за cool-off период и защитава "по-тъпичките" сред нас, които като видят "купи сега" и купуват, но утре се осещат, че нямат пари да си купят храна, но имат телеФизор 100 инча. Кашона, ако е скъсан на същия телеФизор ти не можеш да ми го върнеш, защото аз нямам какво да го правя после, целофанчето на дистанционното да си скъсал, 1 кабелче да си загубил няма да ти върна парите и ще ти пусна телевизора обратно към теб. Пък ти реви на арменския поп и на бойко, ако искаш...

Сещаш ли се защо? Защото тази точка от закона не е там да задоволява прищевките на всякакви тъпаци, а да защитава честните потребители, които са под попаднали влиянието на изключително пазаруване в интернет.

Поръчваш нещо, не си го ползвал, не си го отварял - върни ми го, а аз ще ти върна парите. Носила "малко" роклята по централната, ама не й харесала на Драганка, приятелката й как и седяло и решила да я върне. Е ше чекаш...

И недей да се пръскаш с парфюми поръчани по интернет, които не ги знаеш как миришат... некой ще вземе да ти продаде менте...
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Някой техен закон ли или гледаш от PP? Тъй като той вече от месец-два обхваща и България, както и останалите членки на ЕС, съответно ако има проблем със стоката, до 180-тия ден след транзакцията може да се предяват претенции.

Така или иначе, така и така да се спомена бели, там поне се уважават (и злоупотребяват масово и повсеместно) chargebacks.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Говорил съм с адвокат по въпроса, тия целуфанчета и опаквчици не минават в съда. То ако беше така, щях да опаковам всичко в допълнителен целуфан и никой да не може да връща каквото и да било? Не става така. А най-малкото, ако някой пусне жалба и те разкарат няколко пъти до КЗП си е жив секс :) Иначе, законовия срок за връщане си е 14 дни.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Има и 14, има и с по 30 дни в доста Западни. В България има доста с по 1г. обаче, дали от незнание, дали от ниска култура, дали от неследене, не знам, но знам, че всеки може да се възползва от това право, след като му е предоставено.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

1 доволен клиент носи 3-ма нови
1 недоволен клиент носи 10 пъти хейт.................. приемете връщането - за нормален процес. Този процес е под 1 % или под 0,5% от всичките ви поръчки. Макар при колегите от Е-маг и модата да е около 30%, но там нещата са Хищници :)
 
От: От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Говорил съм с адвокат по въпроса, тия целуфанчета и опаквчици не минават в съда. То ако беше така, щях да опаковам всичко в допълнителен целуфан и никой да не може да връща каквото и да било? Не става така. А най-малкото, ако някой пусне жалба и те разкарат няколко пъти до КЗП си е жив секс :) Иначе, законовия срок за връщане си е 14 дни.
А, ако не е само станиолче, ако се е "пръснал" и "леко" е скъсал опаковката (картон, блистер (еле па фабрично запечатан блистер) твоя адвокат какво му е мнението?

Ако продавам вибратори, "малко" само го използвам, ама понеже отверстието ми е разшлякано мноо ми хлопа и има луфт радиално и искам нещо "по-така" пак ли мога да го върна?

Или па да продам слушалки тапи на някой друг, въпреки че знам, че некой си е завирал единия комплект гуми в лигавите уши и "му обивали"... Нема как да стане. Самия закон ти забранява да продадеш наново този продукт на друг.

Излагате се според мен...

"Малко само съм скъсал целофанчето на тоя парфюм, вземи си го обратно!"... и после аз кво да го правя? Аз да се пръскам с него ли? Защото това е непродаваемо. Не е като да ти отворят някаква електроника и да не ги накефи "синьото"...

Има разлика между фабрично фолио и тиксото, което ти ще сложиш. То ако не трябваше да е опаковано това нещо така, нямаше да го опаковат.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Аз ти казах, какво е мнението на юрист, защото ми е минавало през ума да си направя специални опаковки и да опаковам всичко в тях - каза, че според не знам си какво (не помня какво беше точно), ако се стигне до съд няма да спечеля 100%.

Аз не се излагам за нищо, казвам ти какво ще се случи, ако някой подаде жалба. Давам ти пример само, с един познат. Някакъв си купил обувки, дето не пропускат вода. Ама газил в дълбокия сняг и си намокрил крачката. Оплакал се и моя познат му казал, че като му влиза сняг, да не гази в снега. Ония пуснал жалба до КЗП. Моя познат ходил няколко пъти до там, писал обяснения, правили експертизи и т.н. Та, ти сам ще си направиш сметка, ако става въпрос за продукт, от който печелиш 50 лв., дали си заслужава да се бориш с вятърни мелници.
 
От: Срок за връщане на продукт според ЗЕТ

Еми даваш примери, ама и двата нямат нищо общо с това което коментираме...

Няма как да си направиш опаковка и клиента като я разопакова и "край". Много ясно...

Но ако клиента разопакова опаковка, която е фабрично направена да не може да се отвори повече от 1 път или отвори даден продукт (да кажем телефон) и го поползва малко и "леко" го драсне той си остава за него. Не може да ми го върне при отказ от покупка в двуседмичиния срок оказан в закона за това.

Ако си му продал обувки като непромокаеми, а те текат много ясно че ще му върнеш парите и то не защото той се е отказал от тях, а защото ти прави рекламация. Тази рекламация за несъответствие с посочените характеристики може да се предяви в срок 2 години след покупката. Това не е обслужване на гаранция (например да ти изгори помпата на кафемашината), а рекламация за несъответствие. Вече от КЗП могат да кажат, че тези обувки са носени 2 години и за това са протекли в следствие на износването им, ама ако са на 1 месец няма как да отсъдят в полза на търговеца много ясно.

И аз да съм и 5 лева да съм ти дал за обувки ще те гоня до последно, ако се разлепят (гаранция) или не отговарят на описанието си (рекламация за несъответствие).

Ама ако ги понося 2 седмици без 1 ден и реша, че цвета не ме кефи щот не ми отиват на чантата диагоналка "Пумо" от пазара в Перник и реша да ти ги върна и да кажа "абе, брат, не ме кефят. Вземи си ги щото КЗП знаеш ли кво правят..." познай какво ще стане в КЗП.

КЗП бачкат на процент и за да се доредиш да си "експерт" трябва като си се родил там да са ти хвърлили пъпа заедно с нещо друго хартиено и в повече броя да е, за това работят, да не мислиш че им се правят експертизи дали на бай Иван миризливите чепици текат. Просто тази комисия се оказа носачка на златни яйца и ще продължава да е така. Косвения резултат са по-добрите условия, които се предлагат на клиентите. Ако им спрат процента познай какво ще стане.
 

Горе