Сюрприз от Grabo

kuzmanin

Member
Ето и за какво става въпрос:

Вчера си разглеждаме статистиката на продажбите в афилиефйт потребителя на Grabo и забелязвам продажби, но приходите от тях са 0 лв.
Пишем на Грабо да ни разяснят, че в сайта им има оферти, които дават 50% отстъпка от пазаруване в пицария, но струват 0 лв.

Всеки може да си ги купи без пари, след това да отиде и похапне стабилно, да получи отстъпка и афилиейт реферираните потребители да останат с празни ръце. Както се получи с мен и навярно с много други колеги тези дни.

От Грабо ни обясниха, че това е имиджова кампания и тя не се въртяла в банера им, който се слага по сайтовете на афилиейтите. Там е работата, че принципно афилиейтите не печелят само от закупената оферта от директно кликнатия банер а кукуто ти дава възможност да вземеш някой лев и от други продажби.
Силно се съмняваме също, че Грабо са пуснали тази оферта в сайта си напълно безплатно.

Искам да ви информирам за тази подробност и да чуя вашето мнение колеги по този въпрос. Как мислите - дали това е 'честно' спрямо афилиейтите, които 'карат' трафик към сайта на Грабо или не.

Ние лично смятаме, че това не е правилно и оферти с цена 0 лв. не трябва да се публикуват.
 
От: Сюрприз от Grabo

върха на сладоледа е това. И на мен се случи. Супер измамници. Това е точно с цел да не плащат на афилейтите, а пък ние им правим продажбите.
 
От: Сюрприз от Grabo

А какво ще кажете за следната оферта http://www.dalavera.bg/nezabravim-uikend-v-istanbul-d2419

Важно: Задължително доплащане на Нощна автобусна обиколка на град Истанбул и Дневна панорамна екскурзия на града - 59 лева.

Задължават те да си платиш разходка даже и да не ти се ходи :lol:
 
От: Сюрприз от Grabo

Здравейте,

Става дума за следната оферта, осигурена от Fancy: http://grabo.bg/zasiti-kompaniiata-...pesti-50-ot-pitzata-i-pastata-vav-fancy-05rhh

От доста време правим всичко възможно да работим с големи брандове, за да повишим доверието на потребителите към сайта ни. От наша страна нямаме интерес да има оферти на такъв "купонен" принцип, не сме го развивали като концепция. Беше изискване от страна на Fancy. Преди година сме пускали друга оферта на този принцип - от Vivacom, но като цяло това са абсолютни изключения.

За да не бъде некоректно спрямо афилиейт партньорите ни, тази оферта е изключена от системата, дистрибутираща рекламните банери. Рекламираме я изцяло със собствени ресурси. Точно затова, както споменах по e-mail на kuzmanin, вярвам че не сме проявили некоректност.

Защо не погледнете от следната гледна точка. Правейки сайта по-атрактивен и повишавайки доверието на клиентите към него, нали разбирате, че това носи позитиви и за вас във времето, като наши партньори? КПД-то щеше да е много по-ниско за всички по веригата, ако не бяхме изградили доверие у потребителите.


С уважение,
Никола Павлов
Grabo.bg
 
От: Сюрприз от Grabo

На мен не ми станаха ясни 2 неща:
1. Как тази оферта се отчита от афилиейта, след като Grabo я рекламират изцяло със собствени ресурси и е изключена от банерната им реклама
2. Какви ще са бъдеите ползи за афилиейтърите, след като се повиши доверието в сайта и бранда? Текущите е ясно, че са 0-еви, но какви биха били бъдещите? За бранда ще се повиши директния трафик, който няма да идва от търсачки или афилиейти, а за affi-тата?
 
От: Сюрприз от Grabo

1. Афилиейт системата отчита пасивни продажби. Потребителят може да кликне на една, но да си хареса друга, а също така може да затвори сайта и да го отвори след няколко дни. Всичко това се зачита.

2. Този въпрос мислех че се подразбира. Най-големият проблем на онлайн търговията в България все още е доверието. Затова е полезна появата на популярни брандове в такива сайтове. В крайна сметка, идеята е със същите рекламни ресурси да се постига по-висока конверсия.
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Защо не погледнете от следната гледна точка. Правейки сайта по-атрактивен и повишавайки доверието на клиентите към него, нали разбирате, че това носи позитиви и за вас във времето, като наши партньори? КПД-то щеше да е много по-ниско за всички по веригата, ако не бяхме изградили доверие у потребителите.

Къде точно е позитивизма във времето след като кукито има срок, а от направената продажба няма печалба. Получава се, че собственика на сайта ви кара трафик, от който не печели нищо.
 
От: Сюрприз от Grabo

Кукито има срок от 30 дни, който срок се увеличава с още 30 дни при всяко следващо посещение на потребителя, било то и през нюзлетър или директно отваряне на сайта :)
 
От: От: Сюрприз от Grabo

1. Афилиейт системата отчита пасивни продажби. Потребителят може да кликне на една, но да си хареса друга, а също така може да затвори сайта и да го отвори след няколко дни. Всичко това се зачита.

Това беше полезно уточнение, не го знаех. Благодаря за разяснението. Относно доверието си прав, но като човек, който има сериозен опит в тази сфера не можеш да отречеш, че голяма част от недоверието се дължи на издънки на самите търговци. Не ме разбирай погрешно, не визирам GRABO, Вие сте просто b2c платформа, въпреки че регулативния режим се опитва да Ви държи отговорни за проблемните оферти.
 
От: Сюрприз от Grabo

От Грабо нека публично да обявят - каква е сумата, която са взели за 'безплатната' популяризация на Fancy. Редно е в такива случаи да се разпределя част от тази сума за афилиейтите.

Ако кажете - ами те са ни френдове и затова им рекламираме - ОК, но те също навярно ви правят услуги, като приятели....
Няма 'безплатна' реклама - имайки предвид и че Грабо не е сайт с аудитория от 10 човека на ден.

Също - за Vivacom съм ок, че са голям бранд, но fancy не ми се струват чак толкоз голям и известен бранд с широко проникване и пополярност в цяла България.

За другата гледна точка, която Грабо лансират - ОК, но тази работа с пополяризирането на продажбите в интернет не е работа само на Грабо и афилиейтите НЕ трябва да 'носят' на гърба си тази дейност беплатно (все пак част от трафика на грабо е от афилиейти).

Сиренето в магазина не е без пари.
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Относно доверието си прав, но като човек, който има сериозен опит в тази сфера не можеш да отречеш, че голяма част от недоверието се дължи на издънки на самите търговци. Не ме разбирай погрешно, не визирам GRABO, Вие сте просто b2c платформа, въпреки че регулативния режим се опитва да Ви държи отговорни за проблемните оферти.

Разбира се. Постоянно се сблъскваме със спорове между клиенти и бизнеси. С времето всички станаха много креативни в опитите си да обяздят другия :) Но съм доста оптимистично настроен, тъй като напоследък тези проблеми са все по-малко. Бизнесите се научиха, че като лъжат с цените или се държат лошо с клиентите, сами се прецакват. Клиентите са научиха, че пазаруването с отстъпка би могло да носи своите неудобства - например да няма свободен час точно тогава, когато ти се иска.
 
От: Сюрприз от Grabo

От Грабо нека публично да обявят - каква е сумата, която са взели за 'безплатната' популяризация на Fancy.
Добре, но нека първо ти да направиш предположение според теб каква е сумата, а след това ще уточним.

афилиейтите НЕ трябва да 'носят' на гърба си тази дейност беплатно
Както казах доста пъти вече, афилиейтите не са ангажирани с това да рекламират безплатна оферта, защото тя не се показва из банерите.

Нека направя следната аналогия. Ако потребител дойде в Грабо от афилиейт сайт, след това кликне "Места", след това отвори профила на Fancy и види адреса, след това отиде намясто и си купи пица, афилиейтът какво трябва да получи? Какво е твоето мнение :)
 
От: От: От: Сюрприз от Grabo

Разбира се. Постоянно се сблъскваме със спорове между клиенти и бизнеси. С времето всички станаха много креативни в опитите си да обяздят другия :) Но съм доста оптимистично настроен, тъй като напоследък тези проблеми са все по-малко. Бизнесите се научиха, че като лъжат с цените или се държат лошо с клиентите, сами се прецакват. Клиентите са научиха, че пазаруването с отстъпка би могло да носи своите неудобства - например да няма свободен час точно тогава, когато ти се иска.

OFFTOPIC: още няколко хиляди оптимиста като теб и икономиката ще се оправи....
 
От: Сюрприз от Grabo

@snux, не си прав. И за времето и за афилиейта.

Седнал съм :) Не съм им влизал в сайта и гледал точните условия.

А не съм ли прав, че сами си режат потенциалните рекламни канали? Нали този тип ваучери е с цел рекламата. Защо този 1 лев, който го прибират, да не го дадът на сайта и да остане доволен. Не мисля, че точно от тези ваучери ще си правят приходите. Сега при първа възможост за друга монетизация ще ги отсвири.


ПП Само да вметна, че ваучери съм купувал от няколко сайта, но не и от Грабо - сигурно защото бранда им върви много добре и имат "най-изгодните" оферти
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Добре, но нека първо ти да направиш предположение според теб каква е сумата, а след това ще уточним.
Нямам достъп до банковата ви сметка, иначе щях да споделя веднага. Просто искам информацията, за да знаят афилиейтите повече за политиката на Грабо. Вие естествено имате право и да не я дадете.


Както казах доста пъти вече, афилиейтите не са ангажирани с това да рекламират безплатна оферта, защото тя не се показва из банерите.

Нека направя следната аналогия. Ако потребител дойде в Грабо от афилиейт сайт, след това кликне "Места", след това отвори профила на Fancy и види адреса, след това отиде намясто и си купи пица, афилиейтът какво трябва да получи? Какво е твоето мнение :)

Тази теория за липсата на офертата която носи 0 лв. при продажба в банера мен лично не ме устройва.
Вашата афилиейт програма 'обещава' плащане на комисионни при продажба на каквото и да е при условие че потребителя е рефериран от афилиейт линк.
В случая 0 лв. комисиона не ме устройва.

Пак казвам - аз като влезна в магазина си плащам за всичко.

Можехте да пуснете валчери на Fancy на различни стойности - примерно Хапни за X лв. и плати X/2 лв. - идеята щеше да е същата и алифиейтите щяха да вземат процент - което ми се струва правилното решение.
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Добре, но нека първо ти да направиш предположение според теб каква е сумата, а след това ще уточним.


Както казах доста пъти вече, афилиейтите не са ангажирани с това да рекламират безплатна оферта, защото тя не се показва из банерите.

Нека направя следната аналогия. Ако потребител дойде в Грабо от афилиейт сайт, след това кликне "Места", след това отвори профила на Fancy и види адреса, след това отиде намясто и си купи пица, афилиейтът какво трябва да получи? Какво е твоето мнение :)

Афф някаква воторестепенна роля ли има или главна при изграждането на "бранда"
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Защо не погледнете от следната гледна точка. Правейки сайта по-атрактивен и повишавайки доверието на клиентите към него, нали разбирате, че това носи позитиви и за вас във времето, като наши партньори? КПД-то щеше да е много по-ниско за всички по веригата, ако не бяхме изградили доверие у потребителите.

Я пак. Как точно стават тези неща. Хората ви правят реклама и ви бухат здраво трафик за без пари, пък да работели за бранда, че кой го интересува бранда на грабо, мен лично ме интересува печалбата, не вашият бранд.
Ако ще работя за бранд то много ясно ще е за мой, не за вашия.
Миналата година ви бях сложил рекламите в сайт с 25-30 и нагоре к. дневно и за седмица никакъв приход, я ми каже защо да ви ползвам платформата в случая?
Не, че нещо всеки сам си решава за него си, но аз няма да ви ползвам защото останах разочарован, а да не говорим за темата.
 
От: Сюрприз от Grabo

Сантиментален офтопик: Темата отива към открит хейт, а не градивна критика :) като всяка една тема тук. Чудя се какво печели форума и потребителите му от всяко едно публично оплюване и порицание. Ето пресен пример от последните 48 часа - една хостинг компания беше провъзгласена за най-страхотната и най-най-най тук, само защото е направила компромис и е отделила време за да направи няколко безплатни услуги на webmaster - т.е. тя няма да спечели от това, а ще очаква една бъдеща ползва. Обаче ако трябва един webmaster да направи нещо за без пари, на някой рекламодател и да очаква бъдеща полза от това, веднага се залита в открити нападки за измама, ощетяване и т.н. :) не го зхващам това мислене.
 
От: Сюрприз от Grabo

Сантиментален офтопик: Темата отива към открит хейт, а не градивна критика :) като всяка една тема тук. Чудя се какво печели форума и потребителите му от всяко едно публично оплюване и порицание. Ето пресен пример от последните 48 часа - една хостинг компания беше провъзгласена за най-страхотната и най-най-най тук, само защото е направила компромис и е отделила време за да направи няколко безплатни услуги на webmaster - т.е. тя няма да спечели от това, а ще очаква една бъдеща ползва. Обаче ако трябва един webmaster да направи нещо за без пари, на някой рекламодател и да очаква бъдеща полза от това, веднага се залита в открити нападки за измама, ощетяване и т.н. :) не го зхващам това мислене.

Не съм стартирал темата с цел хейт или оплюване.
Целта е информиране на webmasterite за политиката и начина на работа на Грабо.
Тези неща иначе остават скрити и всеки, който иска да започне да ползва тяхната афилиейт програма няма да знае за тази 'малка' подробност в политиката на Грабо.

Вчера си говорих със съпорта на Грабо и ги информирах, че ще стартирам дискусия тук. Пратих им и линк да следят и да си защитават позоцията.
 

Горе