как се справяте?!

Kiril

Active Member
От скоро имам малък онлайн магазин със 100тина продукта. Все още печалбата не е голяма и се занимавам с него междудругото. Продуктите са ми на консигнация и нямам опис на наличностите. Производителя разчита на мен, колкото му кажа че съм продал, толкова плащам.

Поръчките идват:
  1. От ситемата (WooCommerce)
  2. Телефона
  3. Месинджър
Най-добре ще е ако всички поръчки минават през сайта, ама има и "умни" клиенти, които не могат да завършат поръчката или се оправдават, че нямат време и ми се обаждат. И нали клиента трябва да остане доволен, аз им взимам поръчката!

До тук добре. Нямам забавени поръчки, клиентите доволни, но на края на месеца искам да си направя някаква ревизия, какво и колко съм продал и става почти невъзможно!

Дайте съвет, как работите вие? Интересува ме най-вече за поръчките извън шопинг системата. Да правя ли аз поръчките, за да ги има в базата или има някакъв по-бърз и лесен начин да си записвам всяка поръчка?
 
Последно редактирано:
Сам си се досетил какъв е начина - правиш си сам поръчките в системата, след като искаш да имаш отчет на продадените количества от продуктите. Другият вариант е отделна електронна система, била тя като WEB, някакъв вид складов софтуер или просто таблица/база данни, в която да отразяваш всяко движение и един вид това ще ти служи за "складова ревизия", което си е повече занимавка.
 
Тук има много фактори, които трябва да се вземат предвид.
- Колко си легален ?
- Ще ти проверят ли поръчките ?
- До колко искаш да си водиш статистика ?

И така нататък.

Реално погледното, поръчките по телефона, стават без изричното съгласие на клиента. Тоест, той не се съгласил с Общите Условия на уебсайта, освен ако не си му ги издиктувал по телефона(за което ще ти трябва поне 0.5l водичка и по-бърза дикция от на Eminem. Това ги праща малко в сивата сфера. Защото са поръчки, а не запитвания от рода на "Колко ще ми струваш да ми оправиш пералнята?". Клиентът не може да бъде задължен да плаща такси за връщане/отказване на поръчката и т.н., защото не е индикирал, че изрично се съгласява с условията.

От моят опит е хубаво да знаеш какъв процент поръчки получаваш от телефона, затова е важно някакси да водиш статистика.

Българите все още поръчват по телефона. Поръчват дрехи, бижута, та дори и телевизори по 1000 лв по телефона. Просто манталитета е такъв към момента.
Повечето звънят от несигурност, не че не могат да направят поръчката през сайта. (Предполагам си се постарал това да бъде лесно, ясно и извършено с минимални усилия.)
Звънят, защото искат да чуят човешки глас отсреща. Да чуят името ти или да те пробват, като поискат съвет по незначителен въпрос.

Та, като цяло. Приемай поръчки и си ги води някъде. Дали ще са в платформата или на екселски файл, няма значение. При онлайн търговията най-важното е измеримостта и.

А ако танцуваш под радара е по-добре да не си ги пишеш, че могат да ти спестят някой лев, като дойдат Bad Boys да ти одитират магазина и търговийката.

\/ Peace
 
Сега се досещам и за редица големи онлайн магазини в България, като Емаг например. Те специално приемат поръчки по телефона, но ги създават в платформата и излизат в акаунта ти, освен ако нямаш такъв, но вероятно пак се отразяват някъде. Като допълнение към предишното мнение, някои хора просто искат да им се потвърди, че ще си получат поръчката и е приета, все едно когато я правят онлайн не са убедени дали ще стигне до магазина... Потребителска култура, манталитет...
 
Ами да, аз съм правил няколко пъти такава, но не защото не съм успявал да се справя с платформата, а тъй като е имало технически проблем или се е налагало да използвам по-особен вид отстъпка, която само оператор по телефона може да ти добави. Та са ми създавали поръчки, които после излизат в акаунта, вероятно ако нямаш акаунт пак се идентифицират по някакъв начин, може би телефонен номер, както съм забелязал, че към момента записват поръчките. Номерата на създадените през платформата започват с "10", а тези от оператор с "20".
 
eMag нямат поръчки и дори хора за тази дейност :) Говорил си със някой от MarketPlace, eMag не е просто онлайн магазин.... Не знам защо има още една камара хора които дори имат онлайн магазини и не правят разлика между двете.
Заради това eMag избягва поръчки по телефона.
 
Не е вярно. Точно на call центъра на Емаг се обадих, както и продуктът бе предоставян от тях, а не о т някой партньор. Не знам какво визираш под "нямат хора за такава дейност", поръчката бе извършена от телефонните оператори в центъра. Редки са случаите, в които се налага да говориш с някого, но ги има. Например ако имаш гаранционно освободена сума или върнат продукт, и избереш сумата да се използва за продукт от Емаг, а не да се възстанови по банков път, нямаш друг избор освен поръчка по телефона.
 

Горе