Adsense - слабо платени кликове

AnTrakS

Member
Здравейте! Може да е малко тъп въпроса, но не ми се вижда нормално при такива кликове, такива суми. При по-малко кликове е имало доста по-добри суми... прилагам снимка

Untitled-1.jpg
 
Дължи се на 2 неща:

1. CPC-то е прекалено малко.
2. Конкуренцията при рекламодателите е малка.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Слаба конкуренция между рекламодатели и от там ниска цена на клик. И при мен е така в БГ сайтовете.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Ясно. А Адсенс по принцип няма настройка за показване на рекламите? В смисъл немога да задам минимален CPC и т.н...?
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Първите две рекламни единици 729x90 са с нормални за български адсенс CPC, даже втория е с много добър CPC от 0.17 евро.
Виж обаче RPM колко е малко - гледай той да бъде максимален, тъй като от него зависи колко да печелиш.
За мен проблемът е най-вече в нисък CTR, опитай се с оптимизация да го вдигнеш до към 1% и приходите ти ще се вдигнат към 2-4 пъти.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Както ти казаха проблемите са от нисък CTR. Въртиш сучиш трябва да внедриш 300x250 или 336x300, това са силните реклами. Отделно разкарваш текстовите връзки и банерите 729x90, хората склони за натискане на реклами заминават през тях, а това са най евтините формати. Забелязах че си направил максимално изчистени текстовите реклами, това е грешка. Трябва да ги направиш да контрастират със съдържанието. На такъв тип сайтове CTR трябва да е поне 1.5%, че и повече.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

За да има по-голямо CTR трябва да направиш рекламите в цвета на сайта, ако сайта е син, направи рекламите със син цвят и сложи като текстови линкове, така ще дигнеш CTR-то. Същото така в БГ са слабо платени, сравнение с английските сайтове, тук направо е ... Може да попаднеш на някоя скъпа реклама, но е голяма рядкост.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Аз се обърках. :)
На кратко казано, без text ads и повече 300х250 баннери на ключовите позиции така ли? :)))
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Малко се пообърках, сега мисля да пробвам с един 300х250 само текст, в тон с цветовете на сайта, като разкарам този 728х90, да видиме дали поне ще вдигне CTR-а.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Малко се пообърках, сега мисля да пробвам с един 300х250 само текст, в тон с цветовете на сайта, като разкарам този 728х90, да видиме дали поне ще вдигне CTR-а.

Biaaro Ти е написал най-точно.
Трябва да ги направиш да контрастират със съдържанието.

Примерно текста в сайта ти е син, не ги правиш сини, а оранжеви.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Ясно. Оставям го 300х250 text&media rich, с " контрастиращо" при текста и ще споделя след няколко дни резултати.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Ясно. Оставям го 300х250 text&media rich, с " контрастиращо" при текста и ще споделя след няколко дни резултати.

Погледни и тази тема. Всичко това е описано и коментирано :)
 
От: От: Adsense - слабо платени кликове

Не съм съгласен, че трябва да контрастират със съдържанието (защото това може и да отблъсква) и че трябва да бъдат задъжително 300x250 (въпреки, че статистически това е най-ефективния елемент).

Според меен трябва да оптимизираш по следния начин:

1. Направи рекламите без рамки, със среден или голям текст, със шрифт като сайта, с фон като сайта, с цвят като останалите ти текстови връзки, който освен това контрастира с фона и е различен от този на обикновения текст (например син).
2. Сложи 300x250 в съдържанието на статия с текст или точно до тематична снимка (така снимката все-едно илюстира какво ще намерят потребителите когато кликнат на рекламите). Ако нямаш такова съдържание, не слагай от този размер.
3. Разреши и текстовата и мултимедийна реклама - всички видове.
4. Сложи рекламните елементи там, където посетителите очакват навигацията :) Примерно: под хедъра, в лявата колона
5. Не използвай елемента, който е с връзки (не се сещам как се казва, но рекламите са без описания), нито елемента за търсене.
 
От: От: Adsense - слабо платени кликове

Не съм съгласен, че трябва да контрастират със съдържанието (защото това може и да отблъсква) и че трябва да бъдат задъжително 300x250 (въпреки, че статистически това е най-ефективния елемент).

Няма такова нещо. Отблъсква единствено опита да заблудиш потребителя, че рекламата не е реклама. Номера е да привлечеш вниманието върху рекламата, не да го заблудиш за да кликне случайно. Това може и да минава при MFA сайтчета, ама да развиваш голям сайт с такъв подход е недопустимо.
 
Re: От: От: Adsense - слабо платени кликове

Няма такова нещо. Отблъсква единствено опита да заблудиш потребителя, че рекламата не е реклама. Номера е да привлечеш вниманието върху рекламата, не да го заблудиш за да кликне случайно. Това може и да минава при MFA сайтчета, ама да развиваш голям сайт с такъв подход е недопустимо.

Не си прав. Всичко е до експеримент и познаване на аудиторията. Например на сайт за отслабване може да цъкат по провокиращи реклами, а на сайт за туризъм, на такива, които се сливат с дизайна.
 
От: От: Adsense - слабо платени кликове

Няма такова нещо. Отблъсква единствено опита да заблудиш потребителя, че рекламата не е реклама. Номера е да привлечеш вниманието върху рекламата, не да го заблудиш за да кликне случайно. Това може и да минава при MFA сайтчета, ама да развиваш голям сайт с такъв подход е недопустимо.
Аз не говоря за заблуждаване. Ето самата концепция на контекстната реклама:
Contextual advertising is a form of targeted advertising for advertisements appearing on websites or other media, such as content displayed in mobile browsers. The advertisements themselves are selected and served by automated systems based on the content displayed to the user.

Понеже рекламата е свързана с контекста, се предполага, че тя е полезна за потребителя и той я възприема като част от съдържанието и или препратките в сайта - това го кара да кликне, за да научи повече за продукта, който го интересува.
Идеята рекламата да контрастира със съдържанието аз свързвам най-вече със скамерски мигащи банери с текст "Congratulations! You've won 9999999999999999 USD! Click to claim!"
 
От: Re: От: От: Adsense - слабо платени кликове

Не си прав. Всичко е до експеримент и познаване на аудиторията. Например на сайт за отслабване може да цъкат по провокиращи реклами, а на сайт за туризъм, на такива, които се сливат с дизайна.

Не ангажирам никой с мнението си. Всеки да си върти както иска рекламите.
 
От: Adsense - слабо платени кликове

Много интересна ми стана темата и разсъжденията, явно ще трябва да експериментираме 10тина дни :)
 
От: От: Adsense - слабо платени кликове

Аз не говоря за заблуждаване. Ето самата концепция на контекстната реклама:
Contextual advertising is a form of targeted advertising for advertisements appearing on websites or other media, such as content displayed in mobile browsers. The advertisements themselves are selected and served by automated systems based on the content displayed to the user.

Понеже рекламата е свързана с контекста, се предполага, че тя е полезна за потребителя и той я възприема като част от съдържанието и или препратките в сайта - това го кара да кликне, за да научи повече за продукта, който го интересува.
Идеята рекламата да контрастира със съдържанието аз свързвам най-вече със скамерски мигащи банери с текст "Congratulations! You've won 9999999999999999 USD! Click to claim!"

Това че тебе не те кефят не значи, че не са високо ефективни. ЦТР-ра им е над 10%. Тук обаче говорим за адсенс, а там няма такива.

Контекстуална реклама значи, не да набуташ линк към друг сайт в навигацията, а да показваш реклама за ябълки в сайт за ябълки. В правилата на гогле ясно е записано, че реклама трябва е ясно, че е реклама. Иначе е подвеждане на потребителя.
 

Горе