Dropship локално за USA или UK - осчетоводяването невъзможно ?!

ilianandreev

New Member
Здравейте,

Ръководя малка IT фирма, която се занимава с изграждането на онлайн магазини за UK - имаме няколко основни клиента за които работим. Единия от тях работи с местен дропшипър в Англия за който сме правили пълна интеграция и автоматизация на бизнес процесите (автоматично синхронизиране/добавяне на продукти, складови наличности, поръчки и т.н.), та това подтикна интереса ми да изградя собствен онлайн магазин който се занимава с дропшипинг или в Англия или в САЩ. (Имам много доставчици и в двете държави). Самите доставчици приемат изплънението на поръчки от чуждестранни компании, каквото е моето ЕООД регистрирано в България по ЗДДС.

Но тук идва въпроса с осчетоводяването и легализирането на продажбите извършени в чужбина - говорих с 2ма счетоводителя, които общо взето ме гледаха като изтребител и ми обясниха, че според законодателството трябва да има първо внос в България и после износ на продукта за съответната държава, защото иначе нямало стоко-обмен, което разбира се обезмисля процеса. Общо взето ми казаха, че няма законен начин да се оперира с подобен бизнес модел, особено от българска фирма.

Та тук възниква у мен екзестенциалния въпрос, как работят тези въпросните дропшипъри досега с чуждестранните компании и как по-точно тези чуждестранни компании, в каквото качество бих влизал и аз, си водят счетоводството?

Друга е възможността да си отворя директно фирма в САЩ или Англия и да оперирам чрез нея, но в идеалния вариант бих искал да избегна това.

Поздрави за форума, струва ми се, че има доста компетентни потребители.
 
Последно редактирано:
От: Dropship локално за USA или UK - осчетоводяването невъзможно ?!

Здрасти,
И аз изпитвам подобни терзания. Взимам стоката от Израел и изпращам до редица държави, без да стига България, а плащанията минават през ПейПал.
За момента го правя като физическо лице и май работи...
 
От: Dropship локално за USA или UK - осчетоводяването невъзможно ?!

Здрасти,
ще започна с това, че просто си попаднал на 2ма от 90те процента от счетоводителите, които затънали в ежедневната си рутина са останали някъде в миналия век. Познато ми е всичко, което казваш, защото всеки път когато искам нещо и аз срещам лек отпор в моята, но вече сме на вълна:
-Е, как да не може? Ако стане така и така що да не може?
-Ми не, че не може, ама айде ще го измисля и ще ти кажа...

Сега по темата ще ти дам мнение, не съм счетоводител и те съветвам да намериш такъв, за специализирано такова, НО:
1. Важно е дали е само за УК, и по-скоро ЕС магазина или за САЩ.
Ако е за ЕС (УК) фирмата доставчик ти пуска ф-ра за стока Х без ДДС(може да е и услуга). Ако по европейски директиви и БГ закони ти си длъжен в 15 дневен срок от получаване на ф-рата да пуснеш към нея и протокол за самоначисляване на ДДС. Това е работа на счетоводителя по принцип. Стоката е платена. Ти я продаваш и тук идва тънкото - ако е в БГ в протокола си е 20% и се подава към месечната декларация. Обаче ако я продаваш на територията на ЕС, то по същите закони и директиви има значение дали я продаваш на физ. лице или фирма. Ако е физ. лице е с 20% ДДС, все едно е БГ гражданин. Издаваш си ф-ра на български, а допълнително на какъвто искаш език. Ако клиента ти е друга фирма по ДДС от територията на ЕС, то ти, също като твоят доставчик по силата на същите закони и директиви НЕ начисляваш ДДС. Мисля, че във ф-рата се посочва и основание за неначисляване на данъка. Това е.
С думи прости стока за 20лв от УК си я купил. Пуска се протокол за самоначислено ДДС 4лв. Ако я купи грък му я продаваш за 36лв (30лв цена+ печалба и 6лв ДДС) ако я купи обаче фирма, по фактурата към тях стоката е 30лв (цена + печалба).

Ако схемата е за фирми или физ. лица извън ЕС то продаваш както би продал на физ. лице от ЕС, тоест себестойност (самоначислено ДДС + цена на доставчик) + печалба и крайна стойност с ДДС. Както съм дал по-горе примера - 36лв.
 

Горе