Google премахва Universal Analytics до 1 г. Продължава да предлага само GA4

M.I.6.

Active Member
Искам да питам две-три прости неща хората, които вече си ползват новото GA4 и са го настроили:

1. Могат ли да видят от 200 посещения на сайта вчера, колко са органик, колко реклама, колко реферали и т.н.?
2. Могат ли да видят продажбите си, стойност на продажбите, процент на реализация и коя продажба от кой канал е реализирана (фб реклама, органик, реферал)?
3. Ако не се виждат тези неща каква алтернатива ползват?

След моите опити за инсталация виждам само това, нямам никаква друга информация. И се чудя трябва да търся човек да ми помогне с пълната инсталация или просто това е и толкова. Съответно, ако търся човек да ми инсталира нещата, както трябва на какъв краен резултата мога да се надявам...
Виж файлът 24590
1. Да, може и имаш няколко опции за това.
2. Можеш, но както спомена @Станимир И е тегаво. Иска се datalayer push или модул и добавяне на dataLayer пуш в Tag Manager. Отделно на това трябва да правиш допълнителни величини и параметри на продукт, категория, подкатегория, цена, производител и т.н. ако търсиш по-подробен отчет и анализ.
3. Почти всичко може да се "види" срещу подходящото заплащане. Като алтернатива все още масово се ползва UA. Тъй като за сега работят паралелно, често се използва модификация на dataLayer-a от ecommerce на Universal Analytics и се "преправя" за да се чете като величина или параюетър в GA4 с помощта на Tag Manager, но това ще е опция за още 1 година. Да се надяваме да има по-добри предложения до изтичането на този период.

Като цяло, както спомена @Blinky , GA4 е event based, а също така много неща са променени. Сесиите имат съвсем различно разбиране, баунс рейта го няма и много други.

За обобщение: моето мнение е, че GA4 е много по-гъвкава платформа и тепърва ще откриваме потенциала й. Недостатъка е, че с това паралелно се усложнява и самия процес на анализ, особено към настоящия момент. Все пак обаче Google са исвестни с това, че правят нещата "като за американци" т.е. simple, easy и с характерния за тях ui,ux. Предполагам с времето ще стане така и с GA4. Все пак това не е крайната версия ;)
 

webstil

Well-Known Member
Хм вярно, механично съм пропусна да погледна годината и мислих, че всичко приключва този месец. Еми може би ще почакам още тогава, дано стане по-добре и да мога сам да си го настроя или да намеря някой д ами го направи, когато вече е по-лесно.
 

Станимир И

Well-Known Member
1. Да, може и имаш няколко опции за това.
2. Можеш, но както спомена @Станимир И е тегаво. Иска се datalayer push или модул и добавяне на dataLayer пуш в Tag Manager. Отделно на това трябва да правиш допълнителни величини и параметри на продукт, категория, подкатегория, цена, производител и т.н. ако търсиш по-подробен отчет и анализ.
3. Почти всичко може да се "види" срещу подходящото заплащане. Като алтернатива все още масово се ползва UA. Тъй като за сега работят паралелно, често се използва модификация на dataLayer-a от ecommerce на Universal Analytics и се "преправя" за да се чете като величина или параюетър в GA4 с помощта на Tag Manager, но това ще е опция за още 1 година. Да се надяваме да има по-добри предложения до изтичането на този период.

Като цяло, както спомена @Blinky , GA4 е event based, а също така много неща са променени. Сесиите имат съвсем различно разбиране, баунс рейта го няма и много други.

За обобщение: моето мнение е, че GA4 е много по-гъвкава платформа и тепърва ще откриваме потенциала й. Недостатъка е, че с това паралелно се усложнява и самия процес на анализ, особено към настоящия момент. Все пак обаче Google са исвестни с това, че правят нещата "като за американци" т.е. simple, easy и с характерния за тях ui,ux. Предполагам с времето ще стане така и с GA4. Все пак това не е крайната версия ;)

GA4 определено е доста мощна и предлага голяма сила, повече изолация и информация в детайли, което е супер поне според мен, премахването на бисквитките също ще е лоша идея, но Google го правят нарочно и ще се възползват точно тогава техният софтуер да излезе най-силен, виждам скоро, че други алтернативи се опитват лека по-лека да започнат да приличат на GA4, времето ще покаже. :)

Поздрави,
Станимир И
 

M.I.6.

Active Member
GA4 определено е доста мощна и предлага голяма сила, повече изолация и информация в детайли, което е супер поне според мен, премахването на бисквитките също ще е лоша идея, но Google го правят нарочно и ще се възползват точно тогава техният софтуер да излезе най-силен, виждам скоро, че други алтернативи се опитват лека по-лека да започнат да приличат на GA4, времето ще покаже. :)

Поздрави,
Станимир И
Определено да - повече изолация, детайлна информация и гъвкавост. За бисквитките не съм чул, че това е тенденцията, но като се замисля има логика, защото към момента GA4 има доста threshold или с други думи - когато информацията е малко (напр. следиш кликнали на рекламен блог пост, скролнали и стояли поне 1 мин) те ограничава в някои случаи. Колкото повече са спецификите като град, действие и т.н. толкова повече непълни данни получаваш или да увеличаваш времевия период, което е кофти при едномесечна кампания примерно. Явно има връзка с бисквитките, но гиганти като FB и Google имат парадоксалното качество да минават между капките, така че вероятно с времето ще се адаптират. Единствено не ми допада, че към момента се искат доста dataLayer push-ове, а JS-а не е по моята част, но като гледам големи CMS и SAAS системи са започнали лека полека да предлагат модули с вградени layer-и, което ще намали тромавостта на процеса поне за основните неща. За спецификата винаги ще си остане нуждата от някой, който да Push-ва на ръка.

Хм вярно, механично съм пропусна да погледна годината и мислих, че всичко приключва този месец. Еми може би ще почакам още тогава, дано стане по-добре и да мога сам да си го настроя или да намеря някой д ами го направи, когато вече е по-лесно.

Да. Google затова към момента позволяват използването на 2-те версии, но те съветвам лека полека да "влизаш в час", ако работата ти зависи от това, защото както споменах има доста промени и после ще ти е малко тегаво. Ако не се занимаваш активно (т.е. само преглеждаж само как стоят нещата по сайта ти и не си в маркетинга) може да поотложиш нещата още малко, но лично аз те съветвам да хвърляш по едно око и на GA4 от време на време;)
 

Горе