IPO-то на Facebook и какво се случи

Blinky

Owner
След прочутото IPO на Facebook, вече има и ясна картинка на нещата. Да, ясна картинка:
560394_415815218438840_114050161948682_1369513_1285636514_n.jpg

От нея става ясно кой колко притежава.

Друг е въпроса, че ще има лек спад в акциите лед като топ рекламодателя им GM се изтегли. Остави си facebook страниците, но спяха рекламата там. Маркетингът им сметнал, че налетите средства не оправдават резултатите. GM е 3тия по големина рекламодател в социалната мрежа.

Ако имате коментари, казвайте. :)
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

да, днес гледах и аз инфографиката на Ройтерс, много е готина. според мен това е туууурбо балон, но кой съм аз да го оценявам, щом има кандидати на тия нива. бай дъ уей Елана днес блогнаха, че имат вариант за поръчки през тях. признавам, че не го четох детайлно, защото категорично няма да участвам, но ако някой има интерес и няма посредник в САЩ
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Процентите на Цукебърг впрочем не са много верни май, защото това е разбивка само на обикновените акции, които ще се търгуват
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Присъстваме на разждането на балон :)

Днес GM официално каза че рекламата на фейса е неефективна,
А иначе ще се предложат 25% на ИПО от фейса, още от собствениците искат си продадът дела си
 
Мда, това бе тяхното официално становище, с което излезеха днес. И да си кажа истината, те се усетиха след няколко години брутално наливане на пари.

Аз получих мейл от Бенчмарк, ако искам да се включа. Но за сега си правя паса и аз. Пък и като знам как върви в тази криза борсата, предпочитам да купувам сайтове. :)
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Често казано аз на сайтовете вяра нямам, поради същността си, а и аз не я разбирам супер е динамичен и във всеки следващ период може те отвеят конкурнетите с по нова технология и ......

Както казва Бъфет, обичам да купувам бизнес който не се влият толкова от динамиките, Интернета не промени начина по който хората дъвчат дъвки :)
 
Мен ми е чудно друго, как така сайт зависещ на 100% от настроението на хората се класира така. Утре може да направят нещо, което да обърне хората срещу тях и така да се затрият. Точно колкото смело го раздават урунгелите от Google. И те да на ръба да се издухат. :) Даже бях сигурен, че след последния ъпдейт щяха да поемат надолу, но явно имат поддръжка все още от псевдо оптимизаторите.

Не видях номинала и всичко в офертата на Бенчмарк, но за сметка на това май посредничеха на добри %-ти. :) Еланата не знам как е процедирала, макар че явно са ме пропуснали. :)
 
От: Re: IPO-то на Facebook и какво се случи

Мен ей този много ме кефи:

In late 2004, Thiel made a $500,000 angel investment in Facebook for 10.2% of the company.[3][12] In addition to Facebook, Thiel has made early-stage investments in numerous startups (personally or through his venture capital fund), including Booktrack, Slide, LinkedIn, Friendster, Rapleaf, Geni.com, Yammer, Yelp, Inc., Powerset, Practice Fusion, Vator, Palantir Technologies, IronPort, and Votizen. Slide, LinkedIn, Yelp, Geni.com, and Yammer were founded by Thiel's former colleagues at PayPal: Slide by Levchin, Linkedin by Reid Hoffman, Yelp by Jeremy Stoppelman, Geni.com, Yammer by David Sacks and Xero by Rod Drury.


Вложил 500к, а сега се оценяват на над 2 милиарда ... И в какви неща е инвестирал ... мале ... мале ... машина голяма е.
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Нет, това са венчър кепиталистите имат средно около 1-2 печелиши на всеки 10, но какви са :) - те влагат кинти и до 3-5 години очакват въввращамост на капитал в рамките на стотици ако не и хиляди проценти. Е в нашия случай е бизнес ангел но същото.

Блинки, Добре дошъл в света на капиталовите пазари, тука всичко се надува и се продава на масите и се играе срещу това. Проблема при балоните е че масите са загубили прценка над актива, в следстиве на масовата промивка. Такава компания в основата си на фейса, е обречена, това не е гугъл да имат толкова огоромен продукт, ще се променят потребителски вкусове и фейса хартийки ще е само
 
Наблюдавам ги тези пазари и все повече вярвам в това, че там не е за инвеститори, а за спекуланти. :) Балони и клоуни, общо взето. :D

За фейса не знам колко е балон, но ми изглежда прекалено голяма цената, на база на един сайт. И като гледам не са поели на някъде. Все по сайта си работят и това е. Явно не са го изстискали достатъчно, за да започнат други неща.
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Е аз от доста време съм в тази сфера, почти всичко от ИТ, което е да кажем в сферта на нефизическите неща и големите обещания винаги става балон. Не че и недвижимите имоти и те не са, но по др начин ги надуват - моята теза е че уолстрийт търси ново място за изкачване и съм сигурен че ще им секюритизация на фин. инструменти от ИТ характер и тогава пътя за голямото надуване почва - приципно ако следваме историята точно ИТ балон се очаква, а и няма как иначе да е
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Фейсбук за мен е най-голямата простотия измисляна от човечеството в ерата на компютрите! Трябва да съм умопомрачен да си купя акции от него, дори нямам личен профил...
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Абе то фейса, сам за себе си е ок, удолветворява нечии потребности, но иначе като дойдат инвест. банките и решат да кажат това улта мега гига пента убер дубер трупер компания с невероятни потенциал, как ми става смешно не е истина и баламурниците в купон, купуваййййййЙЙЙЙ

То нали преди няколко месеца, имаше измаме неква възрастна жена плащала с акции на фейса, ей такива безлични във физчески вид, направо се спуках и онези като разбрали като телета в желзница гледали
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Балон пред спукване, последни напъни за надуване и изцеждане на последните капки от него. Разбира се, че ще има много загубили от тая работа, но важното е, че има и много спечелили. Дали рекламата е неефективна, или рекламодателят не знае, как да рекламира - разликите са много тънки и трудноуловими. Че е плява фейсбук трафика, плява е, но тези деца, които днес цъкат по линковете предоставяни от корпорациите и бизнеса са утрешните потребители с промити мозъци. Борбата е кой ще наложи бранда си като символ за качество (а не кой ще предложи качество), за в бъдеще. Фейсбук ще умре , когато хората решат, че не им е нужен повече, но тъй като това е нова култура и нов начин на комуникация преди появата на алтернативата фейсбук ще съществува - за справка си спомнете - icq, skype... тук е мястото.. ако намерим алтернативата .. "милиони микроби ще умрат"
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Няма как нещо, което не произвежда някакъв продукт да струва толкова скъпо. Поне за мен. Огромен балон. Да си спомним какво стана с MySpace. Е утре някой друг еврейски гений ще измисли некоя джаджа и чао фейсбук и ще има много самоубийства.

Отделно рекламата им за нищо не става. Тия GM са големи балъци. Аз на първите сто лева и на третия безплатен ваучер се усетих, че няма как да стане:)
 
Днес се пускат акциите, като една за момента вървяла по 38$. Нещо такова четох тази сутрин. Не мога да намеря източника, но споделям по спомени. Явно са пуснали много.

А за рекламата - за мен там най-голям ефекти имат страниците и групите. Рекламата като цяло нещо не ме радва, пък и когато правех кампании, най-разочарован бях от това PPC. А имах още: Google AdWords, платформата на dir.bg и Linkedin. За други добре развити на BG територия, не се сещам. Поне такива с добър трафик и шанс за добро ROI. ;)
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Правилно си чел,
http://www.investor.bg/novini/261/a...nai-visokata-vyzmojna-cena-38-dolara-,134648/

Това си е голям страх бре, от рейндж, на най-високите цени не е много на добре искат по найбързия начин явно продадът количествата ан големи цени
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

http://www.nasdaq.com/markets/ipos/

FB

Имат голям брой потребители и това вдига цената. Леко са се надскочили, но при този "гладен" за "добри" инвестиции пазар, защо да не приберат парите на разни лакоми и наплашени от собствената си сянка фондове.

Чудя се на GM, какво изобщо правят там. Сигурно са очаквали, че докато потребителите джиткат игрите на зинга и зяпат снимки ще купуват автомобили!

Не са лошо място за продажби, но за реклами вероятно не.
Но не познавам възможностите на FB добре и може би бъркам. Използвам ги само като дървена патерица. Подпирам се на тях за да не падна.
 
От: IPO-то на Facebook и какво се случи

Ключа към загадката се корени в потребителите, вече няма на къде да се развиват в смисъл от към платежоспосбни потребители, а и в Китай са забранени, това поне би им помогнало, но пак тази цена е невроятна.

А и не на последно място голяма част влизат през мобилните устройства а там реклмите са яко малко, с този як прогрес на мобилността Фейса имат огормна заплаха, трябва порменят доста неща в този аспект иначе прихдоите бързо мога падат
 

Горе