Press Release- има ли смисъл от тях за SEO?

Чета навсякъде по форумите че press release са много препоръчителни и с добър ефект. Още повече те внасят една достоверност на линка който се създава. Писал съм Press Release но ефекта не го виждам и се чудя дали има такъв изобщо по-ваше наблюдение. Губи се доста време докато се напише и се субмитне, време за което могат да бъдат създадени по-сигурни линкове или можеш да си оптимизираш съдържанието. Струва ми се че има огромно значение сайта за който създаваш Press Release да има вече известна тежест и история пред Гугъл и самото съдържание, услуга и продукт които се предлагат да бъдат качествени. Признавам си сайта за който съм ги правил, тези компоненти липсваха.
 
Последно редактирано:
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

И на мен ми е интересно. Също може ли да напишем един рилийз с линк и да го разпратим един и същи или не се приемат еднакви? И има ли някакъв списък или дори място от което да отидат автоматично на много места :). Или много искам?

@peeping4dsun
3-тия линк в подписа ти в момента се игнорира, понеже първия е към абсолютно същия адрес. Направи го поне към някаква вътрешна страница на сайта.
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Разбора се, че има смисъл. После ще напиша по-подробно, че сега нямам време.
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Може, може всичко може и най-хубавото е, че е добро SEO link building-a. Особедно ако се ползват услугите на PRWeb и подобни. Платени услуги са, нйо за сметка на това рекламирате с големите играчи, като Amazon, MarketHealth и др. Има и фри: http://mashable.com/2007/10/20/press-releases/, но за разлика от тях, знаете, че платеното си е палтено. Аз лично съм ги ползвал PRWeb и смея да твърдя, че дават добър тласък, особедно ако искате бизнеса си да придобие статут на голям играч, а от към SEO гледна точно си направи повече от хубав линк, все пак ще се появите в Google News. До там им стига дистрибуцията, както и до по-малко сайтчета. Ползвам съм само платените, за другите, не мога да дам мнение, но 2 неща са определящи - качеството на сайтовете, на които ще е PR-a и броят им.

Както се казва колкото повече толкова повече, ако и двете са добре като показатели ще се получи не само добър PR, но и линк билдинг. Едно е важно - наистина трябва да е добър PR, за да може и някои драскачи да го захапят и на по-малки места. Нали се сещата, както дир.бг цитира някои сайтове с ценно инфо. Ако имате по-конкретни въпроси, питайте. Мисля, че има много хора пробвали ги. :)
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Може да пробвам фрито първо :). Какво се пише в тия рилийзи? За сайта ли да пиша като цяло? Предполагам нещо такова. Тия в линка са си отделни сайтове, дето във всеки по отделно трябва да си пратя и ще се публикува само при тях, така ли? Или и те ще го пратят някъде?
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Пише се PR за компания, новини около индустиря, ставащи новости около продукт / услуга / компания. Важното е да се представи нещо ценно за хората, интересуващи се от дадената индустрия. Примерно съвсем свободно може да бъде това с Б.Б. Вижте колко неща се случват уж благодарение на него. Важното във всеки добър PR, е да има нещо за читателя, примерно: Google пуска новия си проект Google Music, като музиката ще се търгува между $0.99 и $1.75 за една песен, като при свален албум ще всяка ще излиза в долната граница. Ето ти новина и добър PR в едно.

Става за сайт също. Все пак този сайт е бизнес и е насовен към определн кръг хора. Примерно: www . dating . com стартира нов мини поратал с по-социални опции в комуникацията. Или нещо такова. Важното е да я има новината. Да не глупости и да не е изцяло информативна, може да има леко инфо за сфертата, но фокуса да е върху уникалното в PR-а.

Да, всеки отделен PR се отнася за отделен сайт, освен ако нямат нещо по между си. Например: ABV.BG интегрира нова услуга в мейлите.......www . abv . bg е актив от групата на www . netinfocompani . bg. Тогава може. Но си пак по темата и обесняваш в детайли кое какво е.

Ако имаш други въпроси, питай ме. На твое място бих разгледал примерни, и за да съм по-конкретен - топ четените и добре класирани от потребителите. ;)
 
  • Like
Реакции: KISS
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Благодаря ти много за помощта :). Записвам си да пробвам.
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Благодаря ти много за помощта :). Записвам си да пробвам.
Ако имаш други въпроси, питай ме, даже сподели тук как е минало с фри сайтовете, тъй като аз никога не съм пробвал и бих желал да знам как е там. Ако намеря смисъл ще пусна, Вече имам и какво да announce-вам. :)

Само платените съм пробвал и имаше не лош успех, но за безплатните още не съм се престрашил, тъй като съм малко субективен от към удобряване, популярност на въпросните сайтове, големина на дистрибуторска мрежа и ей такива, които леко ме накланят към - "не си заслужава".

Ще се радвам да дадеш фиидбек. Мерси и от мен. :)
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Да активизирам малко темата: мисля да използвам скоро тия прес релийзи, обаче възника един въпрос - след като един и същ прес релийз се събмитва в различни сайтове как гледа Гугъл на еднаквото съдържание ?
 
Re: Press Release- има ли смисъл от тях?

Това е проблем на сайтовете не твой... преди време се предполагаше че като попада в силни сайтове статията се вади благодарение на тръст ранка ... освен това като статията е линквана като вътрешна страница на силен сайт почти задълже ще хване хубав пр нищо че няма да се ранкне чак толкова добре... като цяло таква стратегия добре попълва микс от линкове да не изглежда само директории социалки и тук там е някой силен линк... вижда се че се опитваш да правиш нещо уайт :)

Ако ползваш медиите за линк билдинг освен със статии може да пробваш и с интервюта... там може да върти въпросите и отговорите според медията :)
 
Re: Press Release- има ли смисъл от тях?

Еми не много добре, но все пак това за тези сайтове, които ще я дистрибутират все пак. Теб много много не те касае това. Както prweb използват google news, като един от каналите си, така и много сайтове използват други и мисля, че някакси са си го предвидили този момент. Но реално ако го имаш на твоя сайт / блог и после го пуснеш, тогава може да има някакво търкане, но все пак се гледа първоизточника, който реално си ти. Но имай предвид, че ще се бориш с доста ауторити сайтове или по-скоро домейни, и това ти може да го вземеш в предвид. Повечето компании избягват този момент, създавайки един за PR корпоративния блог и друг за дистрибутиране, като информацията в единия е идея по обемна. Имай предвид, че това го правят форми със силно изразени SEO наклонности. Малко са такива. Виждал съм как го правят тукашните - на корпоративния блог и от там по другите сайтовете, ако не 1:1, то copy -> paste на определени елементи. Малко хора си правят труда за преразказ, което и играе малко зле. Аз лично препоръчвам варианта с 2 различни, ако мислиш да го публикуваш и при теб. Ако смяташ да го имаш само при теб или само на другите сайтове, то тогава не трябва да се притесняваш.

Каква е реално и идеята ти де? Аз си пиша свободни съчинения без да знам и какво си замислил като идея, и което точно те притеснява в цялата ситуация. Виж тук:

prweb.com/releases/2009/04/prweb2287294.htm

imbio.com/Anti-aging/articles/kE3F7-tApAC/Market+Health+Revs+Up+Affiliate+Program+Revitol

markethealth.com/press/view/revitol_anti_aging_skin_care_affiliate_program_released.php

Market Health не са обърнали внимание на този факт, но явно тях не ги бърка. :) Не знам какво точно изповядват, но и големите го правят. ;)
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Идеята ми е да пусна един прес релийз само в тия сайтове, в моят няма да има нищо - искам да набавя силни линкове от ауторити сайтове и да видя как ще се отрази не СЕРП-а. Нищо бранд нямам впредвид или за онлайн репутация за клиент. Просто искам да видя след промените, в търсене на нови линк билдинг стратегии, как ще се отрази на един афф сайт в средно трудна ниша.
 
Re: Press Release- има ли смисъл от тях?

аз бих си го махнал от сайта това е груба грешка според мен ама така са решили така са направили
Мда, малко е глупаво от към оптимизаторска гледна точка, но явно такъв стил маркетинг водят и там - да не ти пука, важното е да има нещо. :)

Най-добрият вариант за всеки, е добре де, само за човека с PR-a, е пускане на една дъгла и хубава на блога му и една мини и не толкова обяснителна (в детайли) на PR сайтовете, които ще я поемат. Но всичко е до време и ресурси, защото няма смисъл от суета. :)

Добра темичка се получи. :)
 
Re: От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Идеята ми е да пусна един прес релийз само в тия сайтове, в моят няма да има нищо - искам да набавя силни линкове от ауторити сайтове и да видя как ще се отрази не СЕРП-а. Нищо бранд нямам впредвид или за онлайн репутация за клиент. Просто искам да видя след промените, в търсене на нови линк билдинг стратегии, как ще се отрази на един афф сайт в средно трудна ниша.
Няма да е зле като линк билдинг стратегия. Работи силно, даже в многоконкурентни ниши си е необходимо. Друго си е да имаш линк от Google News и друго е от забита от света директория. Идеята тук е една - използването на силната са сайта. Но за максимален ефект анонсирай нещо, което би било полезно на посетителите ти. И ако имаш възможност, насочи ги към по-пълна версия на това, за което си писал там, а ако си хард кор играч - мятай ги на селс копито, но само в случай, че е имало някакво поне минимално въведение. :)
 
От: Re: От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Няма да е зле като линк билдинг стратегия. Работи силно, даже в многоконкурентни ниши си е необходимо. Друго си е да имаш линк от Google News и друго е от забита от света директория. Идеята тук е една - използването на силната са сайта. Но за максимален ефект анонсирай нещо, което би било полезно на посетителите ти. И ако имаш възможност, насочи ги към по-пълна версия на това, за което си писал там, а ако си хард кор играч - мятай ги на селс копито, но само в случай, че е имало някакво поне минимално въведение. :)

Мда, трябва да помисля по тези въпроси. Ще хванем някой добър да замотае нещата и да ги направи по-лъскави за пред читателите :D
 
Re: Press Release- има ли смисъл от тях?

Още нещо ми хрумна такава стратегия за да е по сигурно че ще е успешна и за да се получи по добър ефект не е хубаво да се планира като единично събитие (публикуване на една новина) а като серия от няколко и сега ще се аргументирам защо

публикуваш статията да речем в понеделник или вторник но да кажем в тези дни има много други събития и статията достига само до основните медиини партньори докато ако е публикувана в четвъртъка на същата седмица или седмица по късно когато се оказва че няма толкова новини достига и до няколко пъти повече....

Дните от седмицата ги избрах произволно но се случват такива неща затова е по добре да е планирано като серия от няколко прес релииза :) така шанаса да достигнеш максимална дистрибуция се увеличава :)
 
От: Press Release- има ли смисъл от тях?

Значи аз използвам Press Release отдавна и съм доволен. Няма кой знае какъв ефект върху класирането, но е отличен начин за трупане на авторитетни връзки и диверсия.

Ето и няколко съвета
За датите от седмицата не знам, но следете кога е следващия Google PR Update и се постарайте да публикувате press release-a няколко дни преди предполагаемия PR Update. Така ще хванете по-висок PR на вашия press release. Ако го публикувате в 1 месец преди следващия PR Update, вашето прес съобщение ще отиде в небитието и най-вероятно няма да получи PR по-голям от 1. Даже в повечето случаи може и да е 0.

Правете линковете като URL а не anchor text. Така хилядите скрапери ще ви дават връзки, но няма да има опасност от Penguin-a.

Използвайте само авторитетни Press Release сайтове. Платените са за предпочитане, защото минават през редактори и не са пълни със 1xxx спам и spin съобщения.

Горещо ви препоръчвам PRleap и PRweb. За мен са перфектни. :) PRnewswire също е добър, но за проекти с голям бюджет.
 

Горе