apostol
New Member
УНИКАЛНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ПОКУПКА
Уникалното предложение за покупка (УПП) бе популяризирано през 1961 година от гения на рекламата Росър Рийвс. В книгата си „Действителността в рекламата” този легендарен спец определя уникалното предложение за покупка като едно уникално и ясно формулирано преимущество на даден продукт или услуга.
Рийвс смята, че всеки бизнес, всяка фирма трябва да има УПП. Работата е там, че повечето предприемачи не предлагат такова нещо. В това е и цялата им трагедия, целият им провал.
Уникалното предложение за покупка трябва да отговаря на няколко изисквания:
1. То трябва да дава специфични обещания на клиента. Един пример: „Купи този продукт и ти ще извлечеш от него следните ползи и изгоди:…”
2. То трябва да предлага преимущества, които конкурентите не предлагат. Тези преимущества трябва, разбира се, да са уникални. Клиентите не би трябвало да намират подобни неща никъде другаде.
3. Уникалното предложение за покупка трябва да е толкова силно, че да привлича тълпи от ревностни купувачи.
Рийвс твърди също така, че 80 % от рекламите нямат УПП. Ако прегледате пресата или се загледате в телевизионните реклами, ще откриете, че този процент е дори по- висок.
За да откриете ВАШЕТО УПП, вие трябва да погледнете на бизнеса си отстрани и отвисоко. Трябва да го видите в една нова светлина. Съсредоточете се при това върху ползите, изгодите и преимуществата, които предлагате на вашите клиенти.
Истината е, че в повечето случаи вашето УПП е просто под носа ви. Трябва само да огледате внимателно бизнеса си и да го откриете.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
Уникалното предложение за покупка (УПП) бе популяризирано през 1961 година от гения на рекламата Росър Рийвс. В книгата си „Действителността в рекламата” този легендарен спец определя уникалното предложение за покупка като едно уникално и ясно формулирано преимущество на даден продукт или услуга.
Рийвс смята, че всеки бизнес, всяка фирма трябва да има УПП. Работата е там, че повечето предприемачи не предлагат такова нещо. В това е и цялата им трагедия, целият им провал.
Уникалното предложение за покупка трябва да отговаря на няколко изисквания:
1. То трябва да дава специфични обещания на клиента. Един пример: „Купи този продукт и ти ще извлечеш от него следните ползи и изгоди:…”
2. То трябва да предлага преимущества, които конкурентите не предлагат. Тези преимущества трябва, разбира се, да са уникални. Клиентите не би трябвало да намират подобни неща никъде другаде.
3. Уникалното предложение за покупка трябва да е толкова силно, че да привлича тълпи от ревностни купувачи.
Рийвс твърди също така, че 80 % от рекламите нямат УПП. Ако прегледате пресата или се загледате в телевизионните реклами, ще откриете, че този процент е дори по- висок.
За да откриете ВАШЕТО УПП, вие трябва да погледнете на бизнеса си отстрани и отвисоко. Трябва да го видите в една нова светлина. Съсредоточете се при това върху ползите, изгодите и преимуществата, които предлагате на вашите клиенти.
Истината е, че в повечето случаи вашето УПП е просто под носа ви. Трябва само да огледате внимателно бизнеса си и да го откриете.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ