Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

В ДСК никога не са ми искали данните, само да си написа трите имена. Нито ЕГН, нито лична карта :)

А подпис искат ли?

При цялата тази морална паника свързана с прането на пари, педофилията и финансирането на тероризма... Не мога да повярвам. Ами ако някой педофил си купува детско порно и не му запишат личните данни? Или пък някой терорист финансира тероризма? Ами перачите на пари? Ами ако някоя вещица си купи по този начин черна котка? Как ще разберат после кого да горят на клада, ако личните данни на купувачите на черни котки не се записват?

 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Да попитам има ли разлика в таксите за ООД и ЕООД.Понеже сме двама души ме интересува ако е ООД същите пари ли се плащат за осигуровки и други такси както при ЕООД-то.В случая и двамата ще сме съдружници.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

няма значение , че сте съдружници, въпроса е дали и двамата ще управлявате дружеството. Може само единия да е управител и да върти всичко и само той ще се осигурява. Тогава няма разлика в разходите от на ЕООД.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Значи аз съм примерно управител а другият ще се води съдружник и само аз ще плащам осигуровки?А правомощията на съдружника какви ще са?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Значи аз съм примерно управител а другият ще се води съдружник и само аз ще плащам осигуровки?А правомощията на съдружника какви ще са?

Да, ти си плащаш осигуровки, като управител, дяловете ви са еднакви, просто е нужен само твоя подпис в документите ...
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте, имам 1 въпрос - от известно време фирмата ми няма доказуеми доходи. Не искам да я закривам, защото самият процес е муден, искам обаче сам да си подавам задължителните месечни декларация, защото фирмата ми е регистрирана по ДДС - ДДС декларация, дневник на покупките и на продажбите. До сега това го правеше счетоводителката ми, мисълта ми е мога ли да си изкарам електронен подпис от b-trust и сам да си подавам тези справки, вместо да плащам на счетоводителката си всеки месец едни пари само за това нещо? Ако да - фирмен ли трябва да е подписа? Може ли с него да подавам справки и на други лица? И въобще каква е процедурата? Трябва ли да се ходи лично до НАП, за да ги уведомиш и подпишеш нещо?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

сигурен ли си, че само ДДС декларация и дневници е подавала? Да не се окаже , че е правила и други неща, с които сам няма да се справиш.
Можеш да си изкараш подпис, на твое име като управител на фирмата. Други лица също могат да те упълномощят да им подаваш с твоя подпис- тогава се посещава офис на НАП за да се подаде "Заявление за подаване на документи с УЕП на упълномощено лице" от лицето , което те упълномощава, както и хартиено уведомление в ТД на НАП с маркирани желаните за използване електронни услуги
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Само това е правила. Фирмен ли трябва да е ел. подписа ми? И преди да направя това, трябва ли пак да подавам някакви заявления?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Направи подписа на физическо лице. Така ще можеш да го ползваш универсално, тоест и за физ. лице и в дружества които участваш или са еднолични.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Вероятно трябва да се подават и годишни отчети. За тримесечни и т.н. не съм сигурен. Най-добре да имаш счетоводител, защото иначе трябва сам да четеш законите. Може да ги сменят и да въведат нови изисквания и ти няма да ги знаеш. Затова се плаща на счетоводител абонаментно - не „на парче“ само за да ти подаде годишната декларация примерно.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Вероятно трябва да се подават и годишни отчети. За тримесечни и т.н. не съм сигурен. Най-добре да имаш счетоводител, защото иначе трябва сам да четеш законите. Може да ги сменят и да въведат нови изисквания и ти няма да ги знаеш. Затова се плаща на счетоводител абонаментно - не „на парче“ само за да ти подаде годишната декларация примерно.

Зная, че е по-добре със счетоводител, но уговорката ми с нея е 600 лв на месец, а при положение, че не върши нищо и само подава такива месечни справки, според мен не заслужава и 60 лв на месец. Освен тези месечни справки, какво друго са длъжни да подават нефункциониращите ЕООД-та (без дейност)?!
 
Ами махни я тази счетоводителка за 600лв. на месец и намери някоя счетоводна къща. Ако наистина фирмата няма дейност, вероятно ще можете да се уговорите за доста по-малка сума.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Оки, нали отговаряте на въпроси, отговорете ми на този: "Освен тези месечни справки (ДДС справка, дневник на продажбите и на покупките), какво друго са длъжни да подават нефункциониращите ЕООД-та (без дейност)"?!
Искам сам да се оправям, не желая да плащам на някого 50 и повече лв на месец, като неговата работа да бъде само да изпраща по електронен път тези документи.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Фирмата нали има управител? Този управител как си плаща осигурителния рекет - фирмата ли го плаща или той сам си го плаща? Всеки месец се подават декларации във връзка с осигурителния рекет (декларация образец 1).

Тези 600 лв месечно са абсурдни, при положение, че фирмата няма дейност.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Зарежете осигуровките, там съм ок. Интересува ме самата фирма като юридическо лице, регистрирано по ДДС какви месечни задължения има към НАП и към други институции (ако има такива) при положение, че няма дейност?! Само справката по ДДС, дневник на покупките и на продажбите, и годишно приключване ли е ?!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Счетоводител съм, но и да не бях пак щях да те посъветвам да си смениш, ако трябва счетоводителката, но не и да оставаш без. Вярвай ми един пропуск и ще съжаляваш , че си разсъждавал така. Ако е вярно това , че за нефункционираща фирма си й давал 600, определено я смени.
Незнам какво означава, че си ок при осигуровките, как се осигуряваш изобщо, но и там се подават ежемесечно документи, ДДС, годишно приключване- декл. по чл92 към НАП, статистика, агенция... може към статистиката да сте на тримесечие. От кога няма дейност предприятието? / разбирай няма издадени фактури?/ , защото може и януари да е било, но няма как да ти е нулева годината....
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте!
Моят въпрос е следният: искам да продавам български стоки/козметика и облекло/в Италия.Първоначално само на щанд,а след време мога да помисля и за нещо по-голямо.Опитвам се да събера информация за търговия на територията на ЕС и по-специално италианското законодателство,но това,което ме интересува повече,мога ли с фирма-ЕООД,регистрирана в България да развивам тази дейност на територията на Италия?Ще бъда благодарна на всички,които споделят опита и знанията си в помощ на начинанието ми!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Благодаря!
Разбира се,че събирам нужната информация тук,но исках да чуя и компетентни мнения!Успех!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Имам питане. Мога ли да си плащам осигуровките си от лична банкова сметка? Самоосигуряващ се съм.
 

Горе