Клиентите на ПроКредит банк, които работят с офшорни фирми - да прочетат това

happyslacker

New Member
Промяната в начина на обработка на преводите от/към офшорни зони
10 май 2014

Уважаеми клиенти,

Като социално-отговорна институция, ПроКредит Банк (България) ЕАД се придържа към принципи на прозрачност, открита комуникация и познаване на своите бизнес партньори. От своя страна банката очаква същото от клиентите си във взаимоотношенията им с техните контрагенти.

Бизнес отношенията с офшорни компании, които не предоставят информация за фактическата си собственост и произход на капиталите си, не са предпоставка за открита и честна комуникация.

В тази връзка, бихме желали да Ви уведомим, че с решение на Управителния съвет на ПроКредит Банк (България) ЕАД, считано от 12.05.2014 г., влизат в сила промени в начина на обработка на преводи от/към офшорни зони и юрисдикции.

  • Всички преводи, извършени или получени от клиенти на банката от/към офшорни зони, ще подлежат на допълнителен анализ.
  • Валутни преводи към държава под офшорна юрисдикция, наредени през системата на ПроБанкинг, няма да бъдат изпълнявани незабавно.
  • Служители от Телефонния център на ПроКредит Банк ще се свързват с наредителите/получателите за допълнителна информация.
  • В случай на неизпълнение/незаверяване на превода, наредителите/получателите ще бъдат уведомявани с електронна поща или чрез телефонно обаждане.

Списък, на офшорни зони и юрисдикции:

- Андора (AD)
- Ангуила (AI)
- Антигуа и Барбуда (AG)
- Аруба (AW)
- Бахамски о-ви (BS)
- Бахрейн (BH)
- Барбадос (BB)
- Белиз (BZ)
- Бермудски о-ви (BM)
- Ботсвана (BW)
- Британски Вирджински о-ви (VG)
- Бруней (BN)
- Кейп Верде (CV)
- Кайманови о-ви (KY)
- О-ви Кук (CK)
- Коста Рика (CR)
- Кюрасао (CW)
- Доминиканска република (DO)
- Гибралтар (GI)
- Гренада (GD)
- О-в Гърнси (GG)
- Хонг Конг (HK)
- О-в Ман (IM)
- О-в Джърси (JE)
- Ливан (LB)
- Макао (MO)
- Малайзия (MY)
- Маршалови о-ви (MH)
- О-в Мавриций (MU)
- Монако (MC)
- О-в Монсерат (MS)
- Република Науру (NR)
- О-в Ниуе (NU)
- Панама (PA)
- Република Палау (PW)
- Федерация Сейнт Китс и Невис (KN)
- О-в Сейнт Лусия (LC)
- Сейнт Винсент и Гренадини (VC)
- Самоа (WS)
- Сейшелски о-ви (SC)
- Сингапур (SG)
- О-в Сейнт Мартин (SX)
- Търкс и Кайкос (TC)
- Обединени арабски Емирства (AE)
- Уругвай (UY)
- Вануату (VU)



С уважение,
ПроКредит Банк (България) ЕАД

Други банки не съм видял да безпокоят клиентите си с подобни глупости.

Обърнете внимание на това, че американските офшорни зони не ги споменават (Delaware, Nevada, Oregon, Washington D.C.).

Междувременно нашите любими законодатели коват нови закони, които ще създадат повече проблеми, отколкото ще решат (ако изобщо решат някакви проблеми, различни от тези на лицата, които си плащат за гласуването на новите закони).

Проектозакон предвижда създаването на регистър за офшорните компании, в който да се впишат истинските им собственици (beneficial owners), който ще се води от Агенцията по вписванията.

Обърнете внимание, че създаването на подобен регистър не решава нито един проблем, а само създава нови - който до сега си е декларирал дивидентите от офшорната си фирма (и по този начин декларира, че е действителен собственик - защото само собствениците получават дивиденти) вероятно ще продължи да го прави (или може да закрие фирмата и да открие нова - този път без да декларира, че е собственик и без да плаща данъци).

Някои собственици на фирми в чужбина не биха искали данните им да присъстват в публични регистри. Тези глупости на законодателите биха ги мотивирали да не си плащат данъците (не защото не искат да плащат данъци, а защото не искат личните им данни да стоят в публичен регистър - няма как да си платят данъците и да не ги пише в публичния регистър, защото ако си платят данъка ще ги глобят за това, че не са се вписали в публичния регистър и ще ги впишат принудително).

Този закон по никакъв начин няма да засегне тези, които са вписали лица-бушони (подставени лица) като собственици на фирмите си (нямам предвид nominee shareholders, а лицата, които са вписани в declaration of trust като beneficial owners). Искам да обърна внимание на това, че ползването на nominee shareholder не означава ползване на „подставено лице“. В българския език няма термин, който да означава nominee shareholder - това е характерно само за английската правна система (и подобни). Тоест фирмата може да има nominee shareholder, но ако действителният собственик е вписан в declaration of trust (пак няма превод на български!) и декларира, че е собственик и си плаща данъците (ако има приходи) - това е напълно законно.

Тези, които ползват „подставени лица“ ги вписват в declaration of trust като действителни собственици (beneficial owners). Или изобщо не ползват nominee shareholder, а директно пишат подставените лица като собственици на акциите. Това вече не е законно в някои държави (където се изисква действителните собственици да декларират притежаваните акции в чужбина).

Когато прочетете за някой нов закон, който ще усложни живота на хората, които спазват законите, помислете над това:

Григор Гачев каза:
Основната схема на действие е простичка. За да могат да постигнат каквото и да е извън рамките на базовото съществуване (да получат разрешение за строеж, да внесат през границата поредната пратка стока, да се отърват от глоба заради неспазване на неизвестна или безсмислена разпоредба), съгласно нормативната база хората или бизнесите имат нужда от съдействие от (държавен) служител. Служителят обаче, опирайки се на сложността и противоречивостта на нормативната база, им отказва съдействие, докато не получи рушвет.

Григор Гачев каза:
Получаването на облаги без нарушаване на закона е несъвместимо с корупционната икономика. То е пропуснат доход за рушветната машина, и дава възможност на съответните инициативи да получат финансова стабилност, която им дава свобода за действие. Затова нормативната база на думи поощрява инициативата, но на дело ограничава колкото се може повече възможността да се печели и дори съществува нормално по законен начин. Рушветите може да са по-големи или по-малки, но е важно да бъде принуждаван да ги плаща всеки, който има доходи. Точно както основната грижа на корумпираните хора във всяко звено е да изхвърлят от него некорумпираните, така основната грижа на рушветната машина е да ограничи възможността да се печели, без голямата част от печалбата да бъде превръщана в рушвети.

Източник: Григор Гачев, Рушветната машина
 
Последно редактирано:
От: Клиентите на ПроКредит банк, които работят с офшорни фирми - да прочетат това

Собствениците на офшорни фирми да си приготвят телефони с големи батерии.

На мен например редовно ми звънят от разни съмнителни инвестиционни посредници да ми предлагат да инвестирам. Наскоро ми се обадиха да ми предлагат и продукти на един известен застраховател и банка (няма да казвам името). Телефонът ми го има в регистрите на НАП (които не са публични) и в регистър БУЛСТАТ (в Търговския регистър го няма!). На електронния ми адрес е пълно със спам на български, добре че Gmail има добър анти-спам филтър.

Сега проверих в Закона за регистър БУЛСТАТ и се оказа, че адреса на електронната поща и другите лични данни на лицата, които са регистрирали в регистъра са публични (обаче се плаща за достъп).


Чл. 8. (1) Информацията в регистър БУЛСТАТ е публична в частта й, въведена от представените документи за данните по чл. 7, ал. 1, т. 1 - 17 и ал. 2.

Данните на физическите лица, които съгласно чл. 8 са публично достъпни:

(2) За лицата по чл. 3, ал. 1, т. 9 - 11 в регистър БУЛСТАТ се вписват следните данни и обстоятелства:

1. ЕИК (код по БУЛСТАТ);

2. данни за лицето - дата на раждане за чуждестранните физически лица, гражданство, имена, документ за самоличност;

3. основание за вписване;

4. адреси за кореспонденция, телефон, факс, електронен адрес:

а) за българските граждани и чуждестранните лица, постоянно пребиваващи в страната - постоянен и настоящ адрес;

б) за чуждестранните физически лица - адрес за кореспонденция на територията на страната с всички държавни институции;

5. адрес на местоизвършване на дейността или на имота;

6. упражнявани дейности/професии;

7. документи, удостоверяващи извършването на определена дейност;

8. дата на започване, спиране, възобновяване на дейността.

Има една съществена разлика между това дали личните ви данни са вписани в регистър БУЛСТАТ или в регистъра на собствениците на офшорни фирми.

Докато в регистър БУЛСТАТ може да се впише всеки, който има средни доходи (защото после трябва да плаща здравен рекет минимум 108,36 лева на месец), в регистъра на собствениците на офшорни фирми ще бъдат вписани само лица, които имат доходи над средните (защото да имаш офшорна фирма е скъпо). Тоест регистъра на собствениците на офшорни фирми е сбъдната мечта за спамерите и ужас за жертвите им.

Който има въображение ще се сети за какво друго ще се ползва този публичен регистър от едни други лица (и муцуни).

Допълнение от 14.07.2014: стана ясно, че в регистър ще се вписват само някои собственици на офшорни фирми (само ако офшорната фирма работи с публични средства или притежава фирми от някои отрасли - ако офшорната ви фирма няма нищо общо с държавни пари, не притежава (в България) медии, застрахователи, банки и т.н. - собствениците няма да се вписват в регистъра).
 
Последно редактирано:

Горе