Въпроси и съвети относно онлайн магазин за дрехи?

icak

New Member
Здравейте!
От известно време се занимавам с онлайн търговия по фейсбук и инстаграм. Не мога да кажа, че не се вадят пари, но се изморих от дърварския начин, по който се случват нещата, по цял ден да отговарям на въпроси за цени, размери, материи и мерки, отделно да подготвям всяка товарителница ръчно. Затова съм решил да създам и да развия нещо свое, което наистина ще мога да нарека бизнес, защото в момента не го чувствам като такова.

Знам, че това е пренаситена ниша и всеки втори влиза в нея, но е очевидно, че далеч не всеки има представа какво и как да прави, а аз мисля, че имам достатъчно умения, за да се чувствам сигурен, че ще се справя добре. Имам представа как трябва да изглежда и работи един добър онлайн магазин, смея да твърдя, че имам и добър усет за подбор на стока, имам и откъде да се снабдявам с нея, мога да снимам и обработвам снимки, имам оборудване, мога сам да си правя дизайни на банери, лога и т.н., вече имам опит и с фейсбук рекламите. Има доста сайтове, за които знам, че продават добре, въпреки че се вижда, че не е вложено никакво усилие или идея в тях, нито пък изглеждат и работят добре, така че според мен винаги има място за бизнеси, които си вършат нещата адекватно и тертиплийски.

Дрехите първоначално ще са само мъжки, за млади хора, в достъпния ценови диапазон, без марки. Впоследствие ще преценя дали да вкарам и женско. За CMS идеята ми е да започна с woo или opencart като най-разпространени варианти, за които ще намеря най-лесно хора, с които да работя, но още не съм взел решение кое от двете да e. Освен това, мисля директно да го хостна на VPS, за да е максимално бърз и да избегна евентуалните проблеми на споделения хостинг.

Въпросите ми са следните:
1. Предвидил съм около 25-30к лева за инвестиция, според вас достатъчни ли са за силен старт и как би било най-добре да разпределя този бюджет между изработка на сайт, зареждане на стока и маркетинг?

2. Държа всички процеси в склада да са максимално автоматизирани. Ясно е, че новите модели първоначално ще трябва да се въвеждат на ръка, но ми се иска да го правя само по веднъж, а впоследствие само да маркирам с баркод скенера, ако изписвам или заприхождавам обратно върнати пратки. Също така искам товарителниците да се генерират автоматично, за да не се губи време в ръчна обработка на данни. Сложно ли се направят тези неща и колко оскъпяват проекта? А ако дрехите пристигат без баркодове, как мога да им сложа, самата складова програма ли ги генерира?

4. Ако реша да продавам и в други държави в Европа, задължително ли е да имам оператор, който да разговаря по телефон на съответния език или е достатъчно сайта да бъде преведен? За какво друго трябва да помисля преди да стъпя на чужд пазар? Пратките знам как ще изпращам, вече имам куриерска фирма посредник, с която работя и в момента за Румъния, която от нейна страна работи с големите куриери в много европейски държави и съм доволен.

5. В кои случаи е разумно да се ползва фирма за дигитален маркетинг, която да управлява фейсбук и гугъл рекламите?

Това е, за което се сещам в момента, приемам всякакви други идеи и препоръки.

Благодаря предварително!
 
Последно редактирано:
Какво по-точно си продавал през Фейсбук и Инстаграм?
1. Запознат си от къде и каква стока ще заредиш, работил си с реклами във Фб и Инста, а питаш дали 20 хиляди ще са ти достатъчни ти трябва да си най-наясно какви пари биха ти били нужни за да започнеш.
2. За да автоматизираш всичко това, ще ти трябват доста пари, и дори това ще изисква поддръжка и време от твоя страна. Лично мнение - по-добре си хвани човек, който да се занимава с поръчките и следенето на стоката.
4. Задължително е да може да предложиш адекватна обратна връзка на клиента извън България. Чат на живо, имейл на който да се отговаря бързо също вършат работа. Щом продаваш дрехи, от към процес чуждия пазар е същия като българския. Почти всички куриери предлагат “плащане на място”, цените между Спийди и Български Пощи да речем са идентични. Интегрираш си плащане със Страйп и Пейпал също. Втория начин на плащане се използва много навън. И по двата начина се осчетоводява лесно. Само трябва да си декларираш сайта преди да започнеш търговия, както и се прави месечен отчет към нап по един нов член, щом ще си с woo има си плъгин за тая работа, който ти автоматизира.
5. Реклама в Фб и Гугъл можеш и сам да си ги правиш на принципа проба-грешка. С времето ще се научиш, не ти трябва вобще да си хвърляш парите по дигитални агенции, ти щом си се занимавал и с търговия през социалки значи си имаш представа.

Мое мнение - прави си сам нещата, избягвай да наемаш агенции за каквото и да било…. Колкото и да не ти се занимава. Пазара от към такъв тип дрехи е наистина пренаситен, и то конкуренцията са ти главно циганите дето продават фалшиви Гучита и др.

Не пиша често, реших да ти птговоря защото се занимавам със същото от почти година, започнах с подобен капитал, правя си абсолютно всичко сам и пак е трудно. Гледай максимално да си намалиш разходите за нещата които ти можеш да си правиш, иначе няма да ти излезе сметката.
 
  • Like
Реакции: icak

Горе