Деклариране на разходи

mar80

New Member
Здравейте, извършвам онлайн продажби, чрез сайтове за обяви, но искам всичко да си е законно и да минават през фирма. Продажбите са предимно на неща поръчвани в малки количества от Китай и Европа, и не минават през митница (тези от Китай). Въпроса ми е, как ще декларирам тези разходи за покупките, какво трябва да представям? Ще става ли със сканиране на поръчката от сайта, където се вижда сумата, продукта, количеството, получателя? Също и банково извлечение на плащането?
И още един допълнителен въпрос, как да декларирам приходи от продажби, като физическо лице и да платя данък за тези доходи? Благодаря!
 
За това, което си поръчал вече, няма как да мине като фирмен разход, защото не е платено с фирмени пари и/или през фирмена сметка. (всъщност има как, виж по-долу)...
Занапред - като поръчваш от Китай и Европа поръчваш на името на фирмата ти, с фактура и плащаш през фирмен пейпал или фирмена карта/сметка.
А със стоката, която имаш сега, поръчана от теб като ФЛ, караш на черно или я продаваш на фирмата ти.
Тоест, ти като ФЛ я продаваш на ЮЛ (фирмата ти) и оттам нататък продаваш само през фирмата. Това е.

П.П.: Консултирай се със счетоводител. Всеки с над средно ниво на интелигентност ще може да ти "реши проблема" и без да ни питаш във форума.
 
За това, което си поръчал вече, няма как да мине като фирмен разход, защото не е платено с фирмени пари и/или през фирмена сметка. (всъщност има как, виж по-долу)...
Занапред - като поръчваш от Китай и Европа поръчваш на името на фирмата ти, с фактура и плащаш през фирмен пейпал или фирмена карта/сметка.
А със стоката, която имаш сега, поръчана от теб като ФЛ, караш на черно или я продаваш на фирмата ти.
Тоест, ти като ФЛ я продаваш на ЮЛ (фирмата ти) и оттам нататък продаваш само през фирмата. Това е.

П.П.: Консултирай се със счетоводител. Всеки с над средно ниво на интелигентност ще може да ти "реши проблема" и без да ни питаш във форума.
Говорил съм поне с 5 счетоводителя, но от никой не получих конкретен отговор. Единия казва нещата задължително трябва да минават през митница, другия задължително фактура и затова търся отговор тук. За мен вместо някакъв хвърчащ лист от китаеца наречен фактура ще е по-добре скрийншот на поръчката +банково извлечение от фирмената сметка.
 
Говорил съм поне с 5 счетоводителя, но от никой не получих конкретен отговор. Единия казва нещата задължително трябва да минават през митница, другия задължително фактура и затова търся отговор тук. За мен вместо някакъв хвърчащ лист от китаеца наречен фактура ще е по-добре скрийншот на поръчката +банково извлечение от фирмената сметка.
Ама държавата (султана) не я (го) интересува за теб какво ще е по-добре, за жалост.
Казах ти как виждам аз нещата. Занапред плащаш с ФИРМЕНА карта/пейпал/банков превод и изискваш фактура от продавача.
За стоката, която имаш налична, ако искаш я продаваш на фирмата, ако не искаш - продължаваш на черно.

Не знам как си успял да попаднеш на 5 тъпи счетоводители, ама явно си късметлия.

Успех с бизнеса!
 
А с годишна декларация( на ФЛ)?Най-вероятно няма да ти се признаят разходите, но пък може да си декларираш доходите(ако държиш всичко да ти е изрядно).
 

Горе