Документи за плащания на употребявани/нови продукти. Магазин

takata

New Member
Здравейте.
Решил съм да отварям магазин за електроника (мобилни телефони(ползвани и нови), лаптопи(ползвани и нови), таблети, части, аксесоари и тн).Имам регистрирано ЕООД. Проблема ми е в счетоводната сфера и реших да задам въпросите си в този форум преди да тръгна по счетоводни и консултантски фирми.
Въпрос 1: Част от продаваните от мен продукти ще са ползвани. За повечето ще плащам онлайн, също така бих искал да мога да купувам и на място от магазина, от клиенти които са решили да продават стария си телефон или лаптоп например. Интересува ме какви документи трябва да притежавам за пред данъчните органи за стоката която съм купил. Това включае и ползваните телефони, купени на място в магазина. Какви данни трябва да съдържат тези документи за човека от който съм закупил дадената стока? Какви данни за самата стока трябва да има на документа? Доколкото съм запознат се попълва приемо-предавателен протокол, доколко този протокол минава пред данъчните?
Въпрос 2: Останалата част от стоката ще плащам през Пейпал, с регитрирана сметка/ дебитна карта на фирмата. Тук въпроса ми е следния, например купувам 1 кашон с аксесоари (калъфи, зарядни и тн) трябва ли да има точен опис по продукти и бройки в плащането? Ако плащам ползван телефон / лаптоп през пейпал, трябва ли да се изписва всеки път сериен номер или имеи номер на продукта? Част от стоката купувам от фирми, друга част от физически лица, каква е разликата при документите.
Много ще съм благодарен ако получа адекватни отговори. Извинявам се ако съм нарушил някое от правилата на форума, просто за първи път публикувам тема тук, изчетох много обаче не намерих удовлетворяващи отговори на моите питания.
 
Последно редактирано:
От: Документи за плащания на употребявани/нови продукти. Магазин

Така. Без претенция да съм спец, мога да ти споделя каква беше политиката на една от фирмите, в която работех преди години и се занимаваше (тогава) и с втора ръка телефони. При изкупуване на телефон се попълваше приемо-предавателен протокол + договор за покупка, в който се вписваха данни на продаващият го (лични), сериен номер, марка и модел. Искаше се предоставяне на документ за собственост/придобиване - фактура, касова бележка и гаранционна карта. Съответно при продажба се издаваше касов бон.
Не знам как са го оправяли документално и счетоводно после, но така работеха за да има не само ППП за телефона, но и договор удостоверяващ от кой и на каква цена е придобит за да си вържат гащите при проблем.
 
От: Документи за плащания на употребявани/нови продукти. Магазин

За това, какви точно документи ще ти трябват, е най-важно какво ще каже и иска счетоводителя ти.
В счетоводството е нещо като в правото - има стандарти, има закони, има правилници. Но има и тълкувания. Един счетоводител прави нещата по един начин, друг - по друг начин.
Ако искаш да си информиран - чети законите и участвай в счетоводни форуми.
Ако искаш да продаваш - наеми счетоводител и си свиркай.
Ти му плащаш не само за работата, но и за неговите знания. Негова работа е кое как да прави и какво му е нужно.
Най-добре потърси счетоводна къща, където има подобни клиенти. Едно е да осчетоводяваш бакалия, друго е да осчетоводяваш заложна къща. Точно заради спецификата на нужните първични счетоводни документи.
 
От: Документи за плащания на употребявани/нови продукти. Магазин

Благодаря ви! Ако може все пак някой да се искаже и по 2рия ми въпрос.
 
От: Документи за плащания на употребявани/нови продукти. Магазин

Благодаря ви! Ако може все пак някой да се искаже и по 2рия ми въпрос.

Вторият въпрос към счетоводителя ти.
 

Горе