Здравейте.
Решил съм да отварям магазин за електроника (мобилни телефони(ползвани и нови), лаптопи(ползвани и нови), таблети, части, аксесоари и тн).Имам регистрирано ЕООД. Проблема ми е в счетоводната сфера и реших да задам въпросите си в този форум преди да тръгна по счетоводни и консултантски фирми.
Въпрос 1: Част от продаваните от мен продукти ще са ползвани. За повечето ще плащам онлайн, също така бих искал да мога да купувам и на място от магазина, от клиенти които са решили да продават стария си телефон или лаптоп например. Интересува ме какви документи трябва да притежавам за пред данъчните органи за стоката която съм купил. Това включае и ползваните телефони, купени на място в магазина. Какви данни трябва да съдържат тези документи за човека от който съм закупил дадената стока? Какви данни за самата стока трябва да има на документа? Доколкото съм запознат се попълва приемо-предавателен протокол, доколко този протокол минава пред данъчните?
Въпрос 2: Останалата част от стоката ще плащам през Пейпал, с регитрирана сметка/ дебитна карта на фирмата. Тук въпроса ми е следния, например купувам 1 кашон с аксесоари (калъфи, зарядни и тн) трябва ли да има точен опис по продукти и бройки в плащането? Ако плащам ползван телефон / лаптоп през пейпал, трябва ли да се изписва всеки път сериен номер или имеи номер на продукта? Част от стоката купувам от фирми, друга част от физически лица, каква е разликата при документите.
Много ще съм благодарен ако получа адекватни отговори. Извинявам се ако съм нарушил някое от правилата на форума, просто за първи път публикувам тема тук, изчетох много обаче не намерих удовлетворяващи отговори на моите питания.
Решил съм да отварям магазин за електроника (мобилни телефони(ползвани и нови), лаптопи(ползвани и нови), таблети, части, аксесоари и тн).Имам регистрирано ЕООД. Проблема ми е в счетоводната сфера и реших да задам въпросите си в този форум преди да тръгна по счетоводни и консултантски фирми.
Въпрос 1: Част от продаваните от мен продукти ще са ползвани. За повечето ще плащам онлайн, също така бих искал да мога да купувам и на място от магазина, от клиенти които са решили да продават стария си телефон или лаптоп например. Интересува ме какви документи трябва да притежавам за пред данъчните органи за стоката която съм купил. Това включае и ползваните телефони, купени на място в магазина. Какви данни трябва да съдържат тези документи за човека от който съм закупил дадената стока? Какви данни за самата стока трябва да има на документа? Доколкото съм запознат се попълва приемо-предавателен протокол, доколко този протокол минава пред данъчните?
Въпрос 2: Останалата част от стоката ще плащам през Пейпал, с регитрирана сметка/ дебитна карта на фирмата. Тук въпроса ми е следния, например купувам 1 кашон с аксесоари (калъфи, зарядни и тн) трябва ли да има точен опис по продукти и бройки в плащането? Ако плащам ползван телефон / лаптоп през пейпал, трябва ли да се изписва всеки път сериен номер или имеи номер на продукта? Част от стоката купувам от фирми, друга част от физически лица, каква е разликата при документите.
Много ще съм благодарен ако получа адекватни отговори. Извинявам се ако съм нарушил някое от правилата на форума, просто за първи път публикувам тема тук, изчетох много обаче не намерих удовлетворяващи отговори на моите питания.
Последно редактирано: