Има ли кой да спре Amazon

zoomaniak

Well-Known Member
Amazon има за какво да се гордее: за 20 години, от малка книжарница, базирана в гаража на основателя си Джеф Безос, се превърна не просто във важна част, а в навик за своите клиенти. Но заедно с това се превърна в модел на това, за което не се замисляме – - новия монопол. Не такъв, който използва позицията си, за да наложи високи цени, а точно обратното. Дали не трябва да бъде спряна, пита журналистът от New Republic Франклин Фоер.


Според съоснователя на PayPal Питър Тиел, понятието „монопол“ напразно е възприемано негативно – в действителност това е просто синоним за една много успешна компания, при това полезна за нас. „Креативните монополи са не само благо за останалата част от обществото, те са мощни двигатели, способни да го направят по-добро“, казва Тиел. Фоер не е съгласен с него: зад всички ползи за потребителите от действията на Amazon има риск, за който ние по някаква причина ние не мислим, казва той.


Шефът на Amazon Джеф Безос внимателно е проучил примера на Walmart, най-голямата американска верига за търговия на дребно, и е използвал доста от опита й. Топмениджърите на Walmart не получават невероятни бонуси – също и в Amazon, където от известно време служителите дори не са компенсирани за паркиране, когато идват на работа. Известно е, че през летните дни Amazon предпочитат да наемат лекари, които да помогнат на работници в склада, които припадат от топлина, вместо да сложат климатици.


И двете компании са не по-малко сурови със своите партньори: според книгата „Ефектът на Walmart“, компанията принуди доставчиците да намалят потребителските цени с 5% на годишна база. По същия начин и Amazon постави на колене издатели и филмови компании.


Колкото по-голям натиск оказва Amazon на издателите и колкото по-големи отстъпки те правят, толкова повече става явна една странност на тази индустрия: авансите, които издателите плащат на своите автори. Тези пари, както пише New Republic, са „икономическият стълб“, който поддържа качеството на литературата и служи като бариера срещу дилетантство в нея. Но тъй като Amazon диктува на всички свои собствени правила на играта, този стълб може да се срине.


Amazon, разбира се, оказва натиск и върху конкурентите, а ние й помагаме в това. Компанията вече е приучила своите клиенти към големи намаления, бърза и безплатна доставка, възможност да си купите всичко – от памперси до компютри от едно място, и сега хората гледат на тази услуга като на нещо, което се разбира от само себе си. А появят ли се на пазара онлайн търговци на дребно, които могат да създават конкуренция, интернет гигантът се опитва да ги отстрани – например, с помощта на огромните си ресурси, тъй като не може да се справите с тях по отношение на цената.


Такова поведение изисква реакцията на американското правителство, смята Фоер, което да лиши компанията от възможността да манипулира цените или да не й позволява да наказва своите доставчици. Ако не го направи, ще се изправи пред новата реалност на монопол, който управлява икономиката и културата.


ureport.bg / 14.10.2014 г.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Амазон са най гадният за пазаруване магазин който някога съм виждал - Отчайваща подредба и навигация

Педалски номера цените на едни и същи продукти в сом и со.ук са различни - Поръчваш от сом и ти пише че тези стоки не можеш да си ги купиш от сом щото си в УК

От там пазарувам само когато разликата от ебай е фрапираща
 
От: Има ли кой да спре Amazon

да, Амазон се опита да отвори пазар за чуждестранни брандове в Китай, но конкуренцията не спеше и с огромна инвестиция Тимол дръпна хиляди марки от цял свят само за 2-3 месеца. Амазон се надяваха да скочат от 2.7% за 2013 на около 7% до 2017та маркет шеър в Китай, но май няма да им се получи. След няколко месеца ще видим данните за 2014.
 
Защо трябва да ги спира някой? Продажбите растат, приходите растат, но са все на загуба. Така не могат да карат до безкрайност, все някога ще трябва да почнат да работят на печалба и тогава нещата ще се саморегулират.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Цялата статия е bullshit. Личностна нападка от някого към някого.Първо амазон не са монопол. Монопол е когато няма конкуренция изобщо а амазон си имат конкуренция това че тя е малка е съвсем отделен въпрос.Дори и paypal,google,facebook не са монополи някой от тях си имат адекватна и мощтна конкуренция.Всеки способен да извива ръцете на другите е нормално да го прави, защото ако не го прави губи ползи, а това е бизнес а както знаем в бизнеса мръсните номера са задължителни иначе рано или късно ще бъдеш изметен от пазара.Пък и в крайна сметка никои не кара на сила издателите да прекланят глава пред амазон. Те сами го прават за да могат да продават продуктите си, всъщност те могат и без тях но очевидно неискат защото продажбите ще са им по-малко.И се започва мрънкането "Аз искам да работя с вас ама намалете това или онова. Сменете това и т.н.".Това ми прилича на вечното мрънкане от хората които се занимават с фейсбук, че риича им бил малко и тем подобни глупости.Еми малко е колкото решът от facebook толко ще е. Ако не ти харесва не се занимаваш. Същото е и с амазон.Неможеш да си клиент и ти да казваш на компанията как да работи и процедира.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Вся някой ще ги мине, навремето имало Яхоо, сега има Гугъл например и на Гугъл най-вероятно ще му дойде времето. По едно време Ибей бяха голямата работа, сега Амазон. Да не говорим за Майспасе, Фейсбук го смаза. Когато една компания стане голяма, тя се забавя, малките могат да действат бързо, което е голямо предимство.

Другия плюс е, че като малка компания, може да си в зоната на големия риск и големия ревард, големите предпочитат малкия риск. Така че може да ги удариш от там където не очакват. Един много прост пример (не едиствен) е маркетинга, като си голям не може да правиш нещо, което е много провакативно, защото винаги има риска, да възмути много хора и имаш много да губиш. Малките онлайн магазинчета пък може да са много по-агресивни и провокативни, където имаш същия риск да възмутиш много хора, но дори да стане, малък си, нямаш да губиш много. А ако се получи добре, печелиш доста.

Като цяло, големите няма как да ги биеш в тяхната игра, трябва да си там, където те не са, след това вече ако имаш достатъчно ресурси, може да се опиташ да навлезеш и в тяхното пространство, но обикновенно тогава ти звънкат и ти предлагат да ти купят компанията.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Аз лично съм сигурен че АлиБаба ще ги минат - Лятото излязоха на борсата с капитализация от 100 милиарда - И работят на печалба - Амазон са към 160 милиарда и работят на загуба - И ще става все по зле
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Пропускаш момента, че в CN преди 10-тина дни отпуснаха коланите и допуснаха Visa/MC. Т.е. AliPay – пълен монопол. Отделно настрана, че AliBaba вкл. доста услуги в едно, т.е. и китайския „eBay“, и китайския „PayPal“, и китайския mail, и китайския нам к'во. AMZN си е само… store :). Е, да, има собствено разплащателно средство (AMZN Checkout), но не е така „отделено“, както е да речем PP и AliPay.

alibaba-comparison.png
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Аз лично съм сигурен че АлиБаба ще ги минат - Лятото излязоха на борсата с капитализация от 100 милиарда - И работят на печалба - Амазон са към 160 милиарда и работят на загуба - И ще става все по зле

Трябва да се има напредвид, че все още доста китайци са много бедни, когато средната класа в Китай стане по-силна, тогава АлиБаба ще прави много повече пари. А западните компании така и не успяха да разберат китайския пазар, много от тях се провалиха там. Ейпъл например беше задминат от Хуавай, Гугъл пък не съществува в Китай, забравих как се казваше тяхната любима търсачка. Най-вероятно в Китай културата играе голяма роля, западния маркетинг там не дава резултати. Освен това самото правителство на Китай най-вероятно пречи на западните компании и си иска техни си компании на местния пазар. Това разбира се не знам дали е 100% така, но поне така предполагам. Фейсбук също нищо не е в Китай доколкото знам.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Baidu е китайското Гугле. Само че е много по-голямо :)
Да-а, почвам да уча китайски докато е време. Шегата настрана но китайския пазар е много сериозно нещо и западните мастодонти не са сериозни играчи там именно защото са мастодонти.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Amazon deploys army of robots in its next gen warehouses[/b][/url] + видео.
Тва представяш ли си, наще мангали ако им долети робота да докара пратката пред вратата, дали ще може после робко да си тръгне или ще го върнат за желязо...
Ще поръчват неща от по 1 лев бройката само и само за да гепят дрона.

Това бъзик, ама ако найстина лети до дома ти, сигурно ще имат доста проблеми.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Baidu е китайското Гугле. Само че е много по-голямо :)
Да-а, почвам да уча китайски докато е време. Шегата настрана но китайския пазар е много сериозно нещо и западните мастодонти не са сериозни играчи там именно защото са мастодонти.

Изучавай китайската култура, маркетинга там е коренно различен от маркетинга на запад.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

А я само един въпрос да задам, имам ли право примерно в моя сайт,, като продавам даден продукт и да сложа скриншоти от amazon и walmart примерно с което показвам че цената ми е по-евтина ?
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Бих ти дал друга идея, но не знам как ще я направиш. От сайта, в който пазарувам показват подобни цени:
Tesco | Sainsbury's | Morrisons | Waitrose
+3.12 | +3.59 | +4.35 | +1.50
 
От: Има ли кой да спре Amazon

Да и това е идейно, аз точно това целя по някакъв начин да покажа на клиента, че в другите сайтове цената е по-висока. Но не знам дали това няма да наруши по някакъв начин, някое от правилата на амазон :D
 
От: Има ли кой да спре Amazon

То ти ако се конкурираш с AMZN, направо продавай там или eBay, няма що да развиваш сайт от нулата, на който дори и репутация няма изградена и прочие.

Едно е кинти за Google AdWords и тепърва развитие на сайт, никаква репутация никъде и прочие, друго е да имаш трафак и да знаеш, че всеки е потенциален buyer, а не шматкащ се потребител - продавайки в eB/AMZN. Е, цената пак си е 10% от стойността. В Google се конкурираш за резултати и отнема време, месеци, дори години, зависи от низшите. В търговските готови площадки - list-ваш, чакаш да се продаде, продаваш, трафикът си го има, но пък и конкуренция с останалите sellers.

И в 2-та случая трябва да се спазват правилата на монополите.

Цената в други сайтове, както и посочване на имената им, имаше някакъв закон или правило май, да НЕ се показват. У рекламите също си виждат - „този прах за пране noname е по-кофти от нашият прах за пране с уникална хабер-си-нямам формула“. Или ползват „на друго място“ или „друг продукт“ за име, не и конкретно имена на шампоани, конкуренти и подобни.
 
От: Има ли кой да спре Amazon

В ebay продажбите са ми голяма мъка 2-3 акаунта са ми блокирвали ей така за нищо, още на първата пусната обява после куп разправии да го отблокират и накрая пак нищо и ги зарязах тотално. Въпреки че най-вероятно, като отворя магазина, ще направя още някой опит да продавам и там, но там е същата работа, ако акунта ти не е със 100000 положителни, пак забрави за клиенти. А и не бързам, от сайта няма да очаквам печалба още първия месец от пускането му, но за сметка на това, ще инвестирам всеки месец в реклама.
 

Горе