Какво е Local SEO (оптимизация за търсачки на Google листинг)

SEO_edva_li

New Member
Какво е Google листинг и Local SEO?

- Това са maps резултатите показващи се в Google search (забележете, не просто в google maps, а в нормалният SERP) според вашето GEO разположение, ето пример за такива резултати:


* Не при всяко търсене има локални резултати. Основно карти има само при търсене на услуги, ресторанти, автомивки, сервизи и т.н.

Защо ми трябва Google листинг?

- Листингите в Google са ефективни за фирми предлагащи услуги и НЕ са ефективни за фирми предлагащи продукти (те не са местни бизнеси). Под ефективни имам в предвид, че от един такъв листинг може да се генерират стотици и дори хиляди клиенти на месечна база, в зависимост от града и т.н.

Как да създам листинг?

- За да създадете листинг ще ви е нужен адрес в съответната локация (град), чрез него ще верифицирате листинга, с пощенска картичка напълно безплатно. За целта ще Ви бъде нужен Google акаунт (gmail), отивате на този адрес - https://www.google.com/business/ и следвате стъпките за създаване на бизнес. По време на създаването ще трябва да попълните информация за бизнеса си, като може да отбележите, че обслужвате клиенти на вашият адрес (т.е имате офис, сервиз, ресторант и т.н) или, че вашите услуги се извършват само на място и вие не притежавате физически адрес (т.е адресът ви няма да бъде показван публично).

- Верификация на листинга - След попълване на информацията ще видите опция за верифициране, обикновено това става чрез пощенска картичка до адреса Ви съдържаща 5 цифрен код (в България пристигат бавно, има вероятност и да не я получите, ако е изгубена в пощата). В редки случай е възможно да ви даде и други методи за верификация:

- Чрез телефон
- Чрез google webmaster tools - но това е в изключително рядко, ако бизнеса ви вече е разпознаваем за Google (например вече има създаден листинг, генериран от google и вие просто искате да го claim-нете като собственик или сайта ви е Local оптимизиран и т.н).

* Важно е в периода на изчакване на картичката да не правите промени по листинга, защото след всяка промяна ще изисква нова верификация (ново изпращане на картичка).

Local оптимизация или как листинга ми да излиза първи в моят град?

- След верификация е много вероятно да не виждате листинга си на първа страница (даже въобще да не сте в резултатите) по нито една ключова дума на която искате да излизате. Това е нормално, понеже листингите имат стотици настройки (категории, услуги, обслужващ район и т.н) също така зависи и от конкуренцията.

* Важно е да имате едно на ум, когато променяте някоя от тези настройки, понеже може да бъдете или разверифициран (да се изисква нова верификация на листинга) или съспенднат (изтрит от Google Search и maps). Какви точно настройки са подходящи за вашият листинг не мога да ви кажа, понеже е индивидуално според вашата категория и локация, за това не рядко фирмите прибягват до Local специалист.

- Запомнете, че най важната информация в листинга ви е NAP информацията. Това е името на фирмата, адреса и телефона, те трябва да останат константа през целият живот на листинга, особено ако е бил оптимизиран някога. Самата оптимизация се изразява в изграждането на цитати (споменавания в интернет пространството) с тази информация.

- Бизнесът трябва да бъде листван във всички директории с абсолютно една и съща NAP информация. Промяната на част от NAP информацията означава, че започвате всичко от начало.

- Друг важен фактор е уебсайтът закачен към листинга, какво съдържание има, оптимизиран ли е за града и има ли информацията, която ни трябва за листинга.

Има още много пенизи, като например как да имаме няколко листинга в близки локации или в една и съща локация и да генерираме още повече клиенти, но това ще го напиша в някой от следващите постове.

За сега толкова, че ме мързи вече, може по-натам да ъпдейтна темата. Ако е полезно въобще за някой, всичко което ви споделям е на база опит със стотици (може и хиляди, нямам идея точно колко, са адски много) бизнес листинги.
 

Горе